2022-yilda O‘zbekiston marketing uyushmasi ikkita kasb bayramini belgilash to‘g‘risidagi tashabbusni ilgari surdi: marketologlar kuni va reklama xodimlari kuni.
Muhokama va ochiq ovoz berish yakunlariga ko‘ra quyidagi sanalar tanlab olindi.
25-avgust — Reklama xodimlari kuni. 1996-yil 25-avgustda O‘zbekiston Mustaqilligining 5 yilligi sharafiga davlatimiz ko‘chalarida ilk ijtimoiy reklama milliy syujetlari joylashtirilgandi.
19-aprel – Marketologlar kuni. 2016-yil 19-aprelda Toshkentda ilk ADWEEK marketing va reklama haftaligi o‘tkazilgandi.
Ma’lumki, mamlakatimizda iqtisodiyotga investitsiyalarni jalb qilish, yuqori samarali biznes-loyihalarni yaratish, yangi ish o‘rinlarini tashkil qilish, iste’mol madaniyatini yuksaltirish, kuchli brendlarni yaratish, bozorda mahsulotlar va xizmatlar sonini oshirish, ular sifatini yaxshilash mazusi doimo dolzarb bo‘lib kelgan, lekin bularning barini rivojlantiradigan va bu masalalarni hal qilish va takomillashtirish usiz bitmaydigan ilm haqida ko‘p ham so‘zlanmaydi. Bu – marketing.
Mustaqillikka erishilgandan buyon mamlakatimiz qat'iy ravishda rivojlanishning bozor iqtisodiyoti yo‘lini tanladi va shundan buyon barcha tadbirkorlar va investorlar, yaxshi intellektual kuchlar bu jarayonning katta amalga oshiruvchilari bo‘ldilar. Iqtisodiy muvaffaqiyatga erishgan mamlakatlar misolida ko‘ramizki, ular istisnosiz har bir biznes uchun marketingning, shuningdek oddiy iste'molchilar marketing asoslarini bilishlarining (zotan u orqali muayyan loyiha muvaffaqiyatining asoslari ortiqcha shubha-gumonlarsiz tushunarli bo‘ladi) muhimligi va zaruriyligini ilgari suradi.
Marketolog – har qanday mahsulotni yaratish, takomillashtirish va bu mahsulotga bozorda talabni kuchaytirishdagi birinchi yordamchidir.
Bugungi kunda muvaffaqiyatli biznes va talabgir mahsulot – bu, avvalo, zamonaviy marketing yutuqlarini chuqur bilish va undan foydalanishdir. Shuni anglagan holda, O‘zbekiston marketing uyushmasi 2016-yildan boshlab o‘z oldiga barcha miqyosdagi biznes, davlat organlari va oddiy iste'molchilar e'tiborini marketingga maksimal jalb etish vazifasini qo‘ydi.
O‘zbekiston marketing hamjamiyatining faol ish yuritishi tarixini 2016-yil 19-aprel – Birinchi ADWEEK marketing va reklama haftaligi ochilishidan boshlash mumkin. 8 yil davomida uyushma konsalting va tadqiqotchilik mahsulotlarini qo‘llab-quvvatlashning, bozordagi barcha maanfaatdor tomonlar e'tiborini jalb etuvchi keng ko‘lamli forumlar va tanlovlarning doimiy rivojlanib boruvchi tizimini yarata oldi.
Uyushma davlat organlari, avvalo O‘zbekiston Respublikasi Raqobatni rivojlantirish va iste'molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi, ko‘plab o‘quv muassasalari, marketing sohasidagi uslubiyotchilik flagmani – Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti bilan faol hamkorlik qiladi.
Bugungi kunda uyushma mamlakatdagi 180 dan ziyod faol kompaniyalarni birlashtiradi. E'tirofga sazovor 200 dan ziyod biznes-yetakchilar marketing hamjamiyatining yetakchi ekspertlari sanaladilar.
Uyushma tomonidan mamlakat yetakchi brendlarining har yilgi reytingi, 21 ta faoliyat yo‘nalishi bo‘yicha yetakchi marketing agentliklarining reyestri yuritiladi.
Har yili Markaziy Osiyodagi yirik quyidagi forumlar o‘tkaziladi: marketologlar uchun Tashkent Digital Marketing Forum, yaxshi blogerlar uchun Influencer Awards, reklama xodimlari uchun TAF! Toshkent reklama festivali, muvaffaqiyatli brendlar uchun Yil brendi mukofoti, sotuvchilar uchun Makon Business Forum Sotuvchilar davri. Marketologlar hamjamiyati uchun dolzarb bo‘lgan turli mavzularda muntazam ravishda Marketing klubi yig‘ilishi o‘tkaziladi.
Davlatning ochiq va bozor iqtisodiyotini rivojlantirishga qaratilgan strategiyasi tufayli, uyushma mavjud loyihalarni rivojlantirmoqda hamda mamlakat tadbirkorlari va iste'molchilari o‘rtasida marketingning talabgirligini yanada oshirish uchun yangi imkoniyatlarni izlamoqda va fursatdan foydalanib, barcha marketologlarni kasbiy bayramlari bilan tabriklaydi!
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)