Shavkat Mirziyoyevning “Respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini samarali yoʻlga qoʻyishga doir birinchi navbatdagi tashkiliy chora-tadbirlar toʻgʻrisida”gi farmoni bilan vazirlik va idoralarda xodimlarning umumiy cheklangan soni 56 573 nafar belgilandi.
Farmonga muvofiq, vazirlik va idoralarning nobudjet mablagʻlaridan qoʻshimcha boshqaruv shtatlarni kiritish qatʼiy taqiqlanmoqda.
Hukumatga boʻysunadigan mustaqil vazirlik va idoralar soni jami 26 ta etib belgilanmoqda (ular tarkibiga kirgan barcha qoʻmitalar, agentliklar va inspeksiyalar bilan birga jami 69 ta), shu jumladan:
- vazirliklar — 21 ta;
- qoʻmitalar — 12 ta, shundan 2 tasi mustaqil maqomga ega;
- agentliklar — 25 ta, shundan 3 tasi mustaqil maqomga ega;
- inspeksiyalar — 11 ta.
Vazirlik va idoralarning markaziy apparatlari va hududiy boʻlinmalarining tuzilmalarini shakllantirish boʻyicha yagona talablar tasdiqlanmoqda.
Endilikda vazirlik va idoralarning markaziy apparatlarida:
1. Tarkibiy boʻlinmalar faqat 4 ta shakldan iborat boʻladi (departament 20+; boshqarma 7-19; boʻlim 2-6; mutaxassislar 1). Bunda, vazirliklar huzuridagi qoʻmitalar, agentliklar va inspeksiyalarda departament shaklida tarkibiy tuzilma tashkil qilinmaydi. Amalda10 tadan ziyod shakllari mavjud (departament, bosh boshqarma, boshqarma, boʻlim, shoʻba, xizmat, byuro, guruh va boshqalar);
2. Rahbar xodimlar (rahbar, uning oʻrinbosarlari va maslahatchilari, yordamchisi, departament, boshqarma, boʻlim boshliqlari va oʻrinbosarlari) va ijrochilar (mutaxassislar) nisbati markaziy apparat boʻyicha kamida 1/3 nisbatda (33/67 foiz) boʻladi. Amalda bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi markaziy apparatida rahbar va ijrochi xodimlar nisbati 44/56 foizni yoki Energetika vazirligida 41/59 foizni tashkil qilmoqda;
3. Vazirlarga ularning faoliyatini strategik vazifalarni hal etishga yoʻnaltirish, kunlik ishlar boʻyicha ish yuklamasini kamaytirish maqsadida ular faoliyatini huquqiy, tashkiliy-texnik, axborot-tahlil jihatdan taʼminlaydigan Vazir kotibiyati tashkil qilishga huquq berilmoqda;
4. Strategik rejalashtirish, axborot xizmati, kadrlar, axborot tahlil, ijro nazorati, murojaatlar, AKT, yuridik taʼminlash, korrupsiyaga qarshi kurashish, moliya-iqtisod, xalqaro aloqalar, birinchi boʻlim tarkibiy boʻlinmalari tashkil etilishi majburiy etib belgilanmoqda. Bunda, strategik rejalashtirish, axborot xizmati, korrupsiyaga qarshi kurashish va xalqaro aloqalar boʻlinmalari faqatgina vazirlik va mustaqil maqomga ega boʻlgan idorada tashkil qilinib, ushbu yoʻnalishlarda ular yagona siyosatni amalga oshiradi.
Vazirlik va idoralarning hududiy boʻlinmalarida:
- tarkibiy boʻlinmalar faqat 3 ta shakldan iborat boʻladi (boʻlim 5+; shoʻba 2-4; mutaxassislar 1);
- rahbar xodimlar (boshqarma, boʻlim hamda shoʻba boshliqlari va oʻrinbosarlari) va ijrochilar nisbati boʻlinma boʻyicha kamida 1/3 nisbatda (33/67 foiz) boʻladi.
Amalda Madaniyat vazirligining tuman (shahar) boʻlinmalarida rahbar va ijrochi xodimlar nisbati 63/37 foizni tashkil qilmoqda.
Shuningdek, Iqtisodiyot va moliya vazirligi tomonidan yuridik maqomga ega boʻlgan jamgʻarmalar ijro etuvchi organlarining (direksiyalar, qoʻmitalar, departamentlar) faoliyatini tugatish, ularning funksiyalarini tegishli vazirlik va idoralarga oʻtkazish vavazirlik va idoralarda xizmat avtotransportidan foydalanish tizimini autsorsing asosida tashkil etish yuzasidan normativ-huquqiy hujjat loyihasi kiritiladi.
Izoh (0)