• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12618.63
    • RUB160.83
    • EUR14516.47
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +34°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    “O‘zavtosanoat” rahbari UzAuto Motors’ning va’dalarini bajargan yoki bajarmaganiga aniqlik kiritdi

    “O‘zavtosanoat” kompaniyasi raisi Shavkat Umurzoqov “Gazeta.uz” nashriga bergan intervyusida UzAuto Motors yengil avtomobillar narxining oshirilishi haqida so‘z yuritib, “ishlab chiqaruvchining mashina tannarxini tushirish yuzasidan bergan va’dalarini bajarganligini” ta’kidladi.

    Foto: “Daryo”

    Foto: “Daryo”

    Shavkat Umurzoqov o‘zi kompaniyada ish boshlaguniga qadar 2018-yil iyun oyida UzAuto Motors’ning qarzi qariyb 500 million AQSh dollariga yetgani, avtomobillarning ayrim modellari zararga ishlab chiqarilgani va har biridan qariyb 1000 dollar zarar ko‘rilganini qayd etgan.

    “Qayerda eski narxlarni saqlab qolish imkoni bor bo‘lgan bo‘lsa biz ularni saqlab qoldik. Kompaniya shunchaki foyda ko‘rishni istaganida narxlar 3—20 foizga emas, balki 40 va undan ko‘proq foizga oshardi”, — deya yengil avtomobillarning narxi oshganiga munosabat bildirgan Umurzoqov.

    Uning so‘zlariga ko‘ra, o‘tgan davr mobaynida avtomobillarning tannarxiga bir nechta faktorlar ta’sir ko‘rsatgan:

    • 2017-yilda dollar kursining oshirilgani — Spark, Nexia va Cobalt tannarxlari 22,2 foizga, Lacetti va Damas esa —14,3 foizga qimmatga tushgan;
    • Komplektatsiya detallarini transportirovka qilish tariflari 6,7 foizga oshgan;
    • Kommunal xizmatlar uchun to‘lovlar 9,7 foizga oshgan va bu o‘zbek so‘mida hisoblaganda avtomobillar tannarxini 0,2 foizga qimmatlashtirgan;
    • Komplektatsiya transportirovka uchun tariflar narxining 6,7 foizga oshgani so‘mga nisbatan olganda tannarxni 0,3 foizga oshirgan.
    Shavkat Umurzoqovning aytishicha, narxlar ishlab chiqarishni modernizatsiyalash va xarajatlarni optimizatsiya qilish hisobiga ushlab turilgan. 2018-yil yakunlariga ko‘ra, mahsulotning tannarxi 936 milliard so‘mga (7,7 foiz), 2019-yilda esa — 814 milliard so‘mga (6,6 foiz) tushirilgan, 2020-yil uchun prognoz — 1,2 trillion so‘m bo‘lishi kutilmoqda.

    “2017—2018-yillarda kompaniya ayrim avtomobillar realizatsiyasini 3—17 foiz zarar hisobiga amalga oshirgan, qarz miqdori esa valyuta almashtirish kursidagi qariyb ikki baravar imtiyozga qaramay 500 million dollarni tashkil qilgan. O‘shanda narxlarni 7,7 foizga oshirib, 2018-yil avgust oyida tannarxni tushirish hisobiga o‘z xarajatlarini qoplashga o‘tib, harajatlarni optimizatsiya qilishga erishdik”, — deydi “O‘zavtosanoat” rahbari.

    “Lacetti nima uchun 3 foizga qimmatlashdi? Chunki biz ushbu avtomobil narxini 2018-yilda oshirib bo‘lganmiz. Qolgan markalarning kattaroq foizga qimmatlashganining sababi esa o‘sha vaqtda ularning narxi oshirilmganida”, — dedi Umurzoqov.

    Shavkat Umurzoqov kompaniyaning avtomobillar narxini tushirish bo‘yicha bergan va’dasini bajargani, dollarda ularning narxi kurs o‘zgarganidan keyin arzonroq bo‘lganligini qayd etgan.

    Chakana savdo narxlari bozor kursiga qarab hisoblangan. 4-mart kuni UzAuto Motors Spark va Damas narxini 10—21 foizga, Nexia’ni 15−19,4 foizga, Cobalt’ni 10−14,7 foizga va Lacetti’ni 3 foizga oshirgan, biroq bu haqda 11-mart kuni e’lon qilgan. Bungacha ishlab chiqaruvchi avtomobillar narxlarini 2017-yilda (Spark, Nexia va Cobalt) hamda 2018-yil avgust oyida (Lacetti, Damas va Malibu) oshirgan.

    Umurzoqov misol tariqasida o‘zbek so‘mining 2017-yil sentabrdagi devalvatsiyasidan keyin Cobalt (LT) narxi 83,9 million so‘m (10 752 AQSh dollari) bo‘lganini, 2018-yil avgust oyida avtomobilning narxi 84,2 million so‘m (10 722 AQSh dollar) deb belgilanganini aytgan. QQS imtiyozlari bekor bo‘lgach, 2019-yil oktabr oyida Cobalt yo‘l fondi mablag‘lari hisobiga 87,1 million so‘m (9 252 AQSh dollar) narxlangan. 4-martdan belgilangan narx 95,8 million so‘m (10 070 AQSh dollar) va 2017-yildagi narxdan 682 dollarga arzonroq, — deydi “O‘zavtosanoat” raisi.

    Mavzuga doir: “O‘zavtosanoat” xorijiy avtomobillarga bojxona to‘lovlarini kamaytirishni taklif qildi

    Nexia 3 (LT M\T) 2017-yil sentabr oyida 73,2 million so‘m bo‘lgan (9389 dollar). 2018-yil avgust oyida narx 73,7 million so‘m bo‘ldi (9391 dollar), 2019-yil oktabrda mashina (yo‘l fondi mablag‘lari hisobiga) 75,9 million so‘mga (8069 dollar) sotilgan. Yangi narx 87,3 million so‘m (9182 dollar) 2017-yildagidan 207 dollarga arzon.

    LS M/T komplektatsiyasidagi Spark narxi 2017-yil bilan taqqoslaganda 580 dollarga arzonroq, LT A/T esa 275 dollarga qimmatroq narxlangan. 2018-yil bilan taqqoslaganda Malibu’ning barcha komplektatsiyalardagi narxi 305 dollardan 5262 dollargacha arzonlashgan, Lacetti esa 1642−1868 dollarga arzonlashgan. Damas narxi 223−230 dollarga qimmatlashgan, Labo esa 495 dollarga arzonlashgan.

    Mavzuga doir: Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish federatsiyasi UzAutoMotors’ning avtomashinalar narxini oshirganini keskin qoraladi

    “Biz va’damizning ustidan chiqdik va va’damizni bajarishda davom etyapmiz. Avtomobillarning tannarxini arzonlashtirib, QQS to‘lash majburiyatini o‘z zimmamizga olganmiz (QQS imtiyozlari bekor qilingach UzAuto Motors avtomobillar narxlarini oshirmagani nazarda tutilgan). Ushbu faktorlarga qaramay biz davlat budjetiga daromad keltirgan barqaror kompaniyaga aylana oldik”, — deb hisoblaydi Shavkat Umurzoqov.

    Shuningdek, “O‘zavtosanoat” rahbari Chevrolet’ning boshqa xorij davlatlarida ishlab chiqariladigan modellarini O‘zbekistondagi mashinalar bilan taqqosladi. Uning so‘zlariga ko‘ra, Spark Meksikada 11—14 ming dollar, O‘zbekistonda esa — 7—9 ming dollar, Braziliyada Cobalt — 15—16 ming dollar O‘zbekistonda — 10—12 ming dollar, Nexia 3 Misrda taxminan 12 ming dollar atrofida, O‘zbekistonda esa — 9—11 ming dollarga sotilmoqda.

    Shavkat Umurzoqov kompaniya kadrlar siyosatidagi o‘zgarishlar haqida ham gapirdi. Xususan, sohaga xorijlik mutaxassislar jalb qilingani, savdo tizimida korrupsiyaga qarshi kurashilgani, avtomobillarni yetkazib berish muddatlari qisqargani, ishlab chiqarish hajmining oshganini alohida ta’kidlagan.

    Mavzuga doir: 

    • Monopoliyaga qarshi kurash qo‘mitasi UzAuto Motors AJ yengil avtomobillar narxlarini oshirgani yuzasidan bayonot berdi
    • Davlat soliq qo‘mitasi mashinalar narxi oshishiga QQS ta’sir qilganini inkor qildi
    • UzAuto’ning yangi narxlari adolatlimi? Korxona o‘zi bilganicha narx belgilashga haqlimi? Mutaxassis bu savollarga javob berdi

    13.03.2020, 15:56   Izoh (0)   103002
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Nyu-Yorkda o‘tkazilishi kerak bo‘lgan xalqaro avtoshou koronavirus sabab avgust oyiga qoldirildi

    11.03.2020, 12:52

    UzAuto Motors avtomobillar narxini 3 foizdan 21 foizgacha oshirdi

    09.03.2020, 11:22

    Toshkentda 8-mart kuni bir ayolga tegishli BMW X5 va Mercedes GLC yonib ketdi (video)

    09.03.2020, 06:41

    Video: Chilonzorda Spark YPXdan qochib, bir kilometrdan ortiq orqamacha yurdi. Oxiri Matiz’ga borib urildi

    06.03.2020, 21:53

    Jizzaxda Peugeot-Citroen avtomobil zavodi loyihasi yopildi

    06.03.2020, 15:41

    Yevropada vodorodli avtomobillar ommalashmoqda. Ekologik toza yoqilg‘i haqida nimalarni bilamiz?  

    06.03.2020, 13:38
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Bekobodda "Biznesni rivojlantirish banki"ning  zamonaviy bank xizmatlari markazi ish boshladi


    “O‘zbekinvest” EISK AJ va Slovakiyaning EXIMBANKA SR o‘rtasida hamkorlik to‘g‘risida bitim imzolandi


    TENET: “Stellar Residence” apartamentlari 24 oygacha bosqichma-bosqich to‘lov bilan 


    Mikrokreditbank xalqaro moliya institutlari bilan muhim kelishuvlarga erishdi


    InfinBank Visa kartalari bilan endi WeChat Pay va Alipay orqali to‘lash mumkin


    Acıbadem shifoxonalar tarmog‘ida bolalarda saraton va qon kasalliklarida suyak iligi transplantatsiyasi


    Way II Toshkent xalqaro investitsiya forumida ishtirok etmoqda 


    Buxoro, G‘ijduvon, zindon, misvok va madrasa – 100 savolga 1 javob


    InfinBank pul o‘tkazmalari geografiyasini kengaytirmoqda


    Hyundai Tucson: 24 oyga bo‘lib to‘lash imkoniyati — qulay, tez, foydali


    110% grant va xalqaro amaliyotlar: Central Asian University va AKFA Medline University Hospital rezidentura dasturiga qabul davom etmoqda


    InfinBLACK bilan qadimiy shaharlar bo‘ylab sayohatlar


    Uzbekistan Airways bilan Kuala-Lumpur va Bangkokga sayohatni rejalashtiring


    Uzbekistan Airways Seulga kunlik aviaqatnovlarni taklif qiladi


    G‘alabadan ilhom, kelajak sari dadil qadam – Jahon chempionatiga yo‘l olgan chempionlar uchun BYD avtomobillari tuhfa etildi

     

    Tavsiya etamiz

    Qariyb yarim asrlik mehnat yoxud Eron qanday qilib raketa derjavasiga aylandi?

    18 iyun, 20:05

    Raddiyaga raddiya: “Yuksalish” harakati va “O‘zsuvtaʼminot” AJ bir-birini yolg‘on maʼlumot tarqatishda ayblamoqda

    17 iyun, 00:10

    Eron–Isroil qarama-qarshiligi: urush bosqichma-bosqich qanday avj oldi?

    16 iyun, 14:38

    35 yildan so‘ng topilgan sotqin – urush paytida nemislar tomonga o‘tib ketgan ayol qanday fosh bo‘lgandi?

    14 iyun, 17:20
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    “Bezosga bu yerda joy yo‘q”: Venetsiyada Jeff Bezos va Loren Sanchesning to‘yiga qarshi noroziliklar boshlandi

    Layfstayl | 19 iyun, 09:58

    “Qiyomat kuni samolyoti” Vashington yaqinida ko‘rinish berdi

    Dunyo | 19 iyun, 09:55

    Xabi Alonso “Real” murabbiyi sifatida ilk o‘yinda durang qayd etdi — bu XXI asrdagi uchinchi holat

    Sport | 19 iyun, 09:54

    O‘zbekistonda soliq huquqbuzarliklari haqida xabar berganlarga 14,5 mlrd so‘m mukofot to‘landi

    O‘zbekiston | 19 iyun, 09:39

    Eron Isroilga birinchi marta “Sejjil” raketasini uchirdi (video)

    Dunyo | 19 iyun, 09:20

    Maykl Jeksonning sobiq advokati uning o‘limi sababini fosh qildi

    Musiqa | 19 iyun, 09:17

    G‘azoda 30 ga yaqin kishi halok bo‘ldi

    Dunyo | 19 iyun, 09:04
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.