Toshkentda InnoWeek innovatsion ko‘rgazmasi doirasida Spark elektromobili prototipining ikkita versiyasi namoyish qilindi. Bu haqda Spot xabar berdi.
Birinchisi Turin politexnika universitetining Innovatsiya markazida Olcha.uz kompaniyasi bilan hamkorlikda ishlab chiqilgan. Elektromobil mahsulotlarni kompaniyalarga yetkazib berish xizmati uchun ekologik toza transport vositasining birinchi ekspremental modelidir.
Avtomobil HHO vodorod tizimi, uch fazali HPEVS AC-50, 50 kVt, 96 V motoriga ega. 30 dona CALB CA100, 100 A*s, 9.6 kVt*s batareyasi bor. Maksimal tezligi — 150 km/s. Quvvat zaxirasi — 80−100 km. Quvvatlash muddati — 4 soat (220 V), 1 soat (tezkor quvvatlanish).
Avtomobil vazifalari gidroliz qurilmalari orqali amalga oshiriladi. Harakatlanish vaqtida toza havodan vodorod ajratadi, xususan, vodorod generatori vodorod va kislorodni ajratadi.
Ishlab chiquvchi mutaxassislarning aytishicha, loyihaga taxminan 200 million so‘m sarflangan. Barcha sarf-xarajatlarni Olcha.uz kompaniyasi qoplagan.
Turin politexnika universiteti yoshlar bilan ishlash bo‘yicha prorektori Alisher Ashurov Spot muxbiriga ma‘lum qilishicha, elektromobilni o‘z kuchi bilan yaratishgan, 40% ehtiyot qismlar o‘zlari tomonidan yig‘ilgan, yana 60% ini (mamlakatda ishlab chiqarilmaydiganlarini) xorijdan sotib olishgan.
“U (elektr avtomobil) to‘liq ishlaydi. Tayyor va yurmoqda. Hozirda u test rejimida, keyinchalik avtosanoat ommaviy ishlab chiqarish uchun ishlatilishi mumkin bo‘lgan haqiqiy prototip yaratish uchun pul ajratishga va’da berdi”, — dedi Ashurov.
Uning so‘zlariga ko‘ra, ishlab chiqish vazifasi muvaffaqiyatli yakunlandi. Endilikda bu mutaxassislar va sanoat ekspertlari vazifasi.
“Biz o‘z oldimizga qo‘yilgan vazifani uddaladik, avtosanoat ma‘qullashini kutmoqdamiz. Biz o‘zimizning sharoitimizda elektr avtomobilni deyarli qo‘l ostidagi vositalardan yig‘ish mumkinligini bildirdik, avtosanoat esa o‘z resurslari bilan yanada ko‘proq narsani amalga oshirishi mumkin”, — dedi Ashurov.
Ikkinchi prototip Urganch Davlat universitetida St-Energy kompaniyasi ishtirokida ishlab chiqilgan.
Ishlab chiquvchilar bu fikrni 2013-yilda kelganini qayd etishdi. 2016-yilda ular gibridlarning birinchi versiyasini ishlab chiqish va ishlab chiqarishni boshlaganlar va shu yilning avgust oyida 100% elektr avtomobil tayyor bo‘lgan.
Dvigatel kuchi 15 kVt, gel batareyasi 100A, mashina zaryadlash vaqti — 4−5 soat. Umumiy kuchlanish 14 kt kuchga ega 130 V ni tashkil qiladi. Elektr avtomobilining tezligi 90−100 km / soat. Haydash masofasi — 100 km gacha. Batareyalarni zaryad qilish uchun elektr quvvati — 10−15 kVt / s.
Har ikkala elektromobil harakatlanmoqda, Urganchdan prototip, shu jumladan, quyosh batareyalari bilan ishlamoqda.
Izoh (0)