Ukraina yangi o‘rim-yig‘im boshlanishidan oldin o‘z donini Ruminiya orqali eksport qilish uchun vaqtga qarshi kurashmoqda. Bu haqda Al Jazeera xabar berdi.
Ruminiyaning Konstansa shahridagi Qora dengiz porti kelgusi oy boshlanadigan yangi ekinlarini yig‘ib olish uchun o‘z vaqtida siloslarida tiqilib qolgan 20 mln tonnaga yaqin Ukraina donini eksport qilishning asosiy tranzit markazlaridan biriga aylandi.
Urushdan oldin Konstansa portidan o‘tadigan Ukraina donlari mutlaqo yo‘q edi. Hozir bu bizning faoliyatimizning qariyb 30 foizini tashkil qiladi, — dedi Comvex kompaniyasining don ishlab chiqarish bo‘yicha direktori Dan Dolgin.
1,5 mln tonna don saqlash sig‘imi va Yevropadagi eng tez donni qayta ishlash terminaliga ega bo‘lgan Konstansa porti Ukraina Qora dengiz portlarining dengiz blokadasi sharoitida munosib alternativaga aylandi.
Port ma’muriyatining ma’lumotlariga ko‘ra, blokadadan keyin 616 ming tonna Ukraina doni Konstansa portiga yetib borgan, qo‘shimcha 166,5 ming tonna keyingi haftalarda keladi.
Ruminiya portidan tranzit o‘tadigan Ukraina donlarining nisbatan sekin sur’ati katta hajmdagi donni Ukrainadan Konstansaga quruqlik yoki kichik Ismoil va Reni portlaridan Dunay daryosi orqali barjada tashishdagi qiyinchiliklar bilan bog‘liq.
Biz barjalarni tushirish tezligini oshirishga qaratilgan yangi sarmoyani ishlab, bu transport usulida Ukrainadan katta miqdorda don yetishtiriladi. Iyun oyi oxirigacha ishga tushadigan ushbu sarmoya barjalarning yuk tushirish quvvatini kuniga taxminan 28 ming tonnagacha oshiradi, — dedi Comvex direktori Viorel Panait.
Sekin sur’at
Ruminiyaning Ukraina va Moldova bilan quruqlikdagi chegarasi so‘nggi haftalarda 10 kilometrdan uzunroq yuk mashinalari navbatlari bilan to‘lib, bojxona tekshiruvlarini kunlab kutmoqda.
Ruminiya va Moldova hukumatlari tomonidan bojxona xodimlari sonini to‘ldirish va chegarada kutish vaqtini qisqartirish maqsadida qo‘shimcha chegara tranzit yo‘laklarini ochish bo‘yicha rejalar tuzilmoqda.
Poyezdda asosiy qiyinchilik Ukraina va Yevropa temiryo‘llari o‘lchovidagi farq — poyezd vagonlari Ruminiyaga o‘tishdan oldin sozlashni talab qiladi, natijada tranzit tezligi sekinlashadi, poyezdlar kesib o‘tishni haftalar davomida kutishadi.
Ruminiya transport vazirligi Ukraina va Moldovani Dunay daryosidagi asosiy mintaqaviy porti — Galati portiga bog‘laydigan 4,5 mil keng o‘lchovli temir yo‘lni qayta tiklashni boshladi.
So‘nggi 20 yil davomida ishlamay qolgan temir yo‘l Ukrainadan don va boshqa quyma yuklarni tashish vaqtini qisqartirishda muhim ahamiyatga ega, chunki uning o‘lchami Ukraina va Moldovadagi temir yo‘llardan biriga to‘g‘ri keladi.
Konstanta portining Ukrainaga quruqlik orqali ham, Suvaysh kanaliga dengiz yo‘llari orqali ham yaqinligi Ruminiyani ushbu ta’minot yo‘llarini boshqarish uchun eng yaxshi nomzodga aylantiradi.
Avvalroq urush Ukraina qishloq xo‘jaligiga qancha zarar yetkazgani aniqlangan edi.
Izoh (0)