O‘z savdo belgisini (O‘SB) ishga tushirish paytida Korzinka tarmog‘ining ustuvor maqsadlaridan biri, hududlardagi supermarketlarni hamyonbop narxlarda sifatli mahsulotlar bilan ta’minlash edi. Keling, bu qanday amalga oshirilgani haqida gapirib beramiz.
O‘z savdo belgilari savdo tarmoqlariga yanada moslashuvchan narxlarni shakllantirish imkonini beradi, sababi bu mahsulotlar katta marketing byudjetlarini talab qilmaydi. Bunday xarajatga ko‘pincha yetarlicha baho berishmaydi, ammo bu mahsulotning yakuniy narxini sezilarli darajada oshiradi.
“O‘SB xuddi shunday mahsulotlarga nisbatan kamida 5 foizga arzon bo‘lishi, marketing xarajatlari tovar belgisi narxiga kiritilmagani bilan izohlanadi. Bu tayyor mahsulot sifatiga hech qanday ta’sir qilmaydi, chunki munosib yetkazib beruvchilar va ishlab chiqarishni tanlash — jamoamizning ustuvor yo‘nalishi hisoblanadi. Ishlab chiqarish kompaniyalari reklama uchun millionlab mablag‘ sarflashadi va bu mahsulot tannarxiga tushadi”, — dedi Korzinka tarmog‘i asoschisi va rahbari Zafar Hoshimov.
O‘z savdo belgilarini yo‘lga qo‘yish orqali riteyl tarmoqlari eng mashhur ikki yo‘nalishda harakat qiladi — mahsulotlar tannarxini sezilarli darajada pasaytirish, narx va sifat o‘rtasida tanlov qilish yoki sifatga putur yetkazmasdan o‘rtacha bozor narxini ushlab turish. Korzinka ikkinchi ssenariyga qat’iy amal qiladi, asosiy e’tiborni eng yaxshi sifatga qaratadi va xarajatlarni xaridor uchun qulay saqlaydi, marketing hamda qo‘shimcha xarajatlarni olib tashlaydi.
O‘SBni ishga tushirish orqali, tarmoq rivojlanishning yangi yo‘nalishini tanlab oldi va strategik qadam tashladi — ayni paytda Korzinka ikkita savdo belgisi ostida mahsulotlarni chiqarish ustida ishlamoqda. Birinchisi, “Iz Korzinki” bozorda 2017-yilda paydo bo‘lgan va non mahsulotlari bilan ifodalangan. Tarmoq 2021-yilda ikkinchi “365 kun” brendini ishga tushirdi. Yangi brendning shiori “Ro‘yxatdagi barcha narsa” bo‘lib, brend iste’molchiga kundalik xaridlar uchun zarur bo‘lgan barcha narsa va asosiy iste’mol savati qatorida taqdim etilganligi haqida xabar beradi.
Korzinka uzoq tarixga, poytaxt hamda to‘qqizta viloyatda o‘z filiallariga ega bo‘lgan, riteyler sifatida butun tarmoq bo‘ylab mahsulotlarni tarqatish bazasi mavjud bo‘lgan asosiy omborga ega. Viloyat iste’molchilarining talabidan kelib chiqib, do‘konlarga yetkazib berilayotgan tovarlar ro‘yxati shakllantiriladi. Biroq o‘rtacha iste’mol talabini hisobga olgan holda, ba’zi mahsulotlarning yuqori narxi tufayli kattaroq filiallarga yo‘naltiriladi.
O‘SBni ishga tushirish falsafasini hisobga olgan holda, tarmoqda allaqachon taqdim etilgan mahsulotlarga o‘xshash mahsulotlar iste’molchiga arzonroq narxda yetib boradi. Bu tarmoqqa import mahsulotlarining qimmatligi bilan xaridorlarni cho‘chitmasdan, hududlar peshtaxtalaridagi assortimentni kengaytirish imkonini beradi.
O‘SBning chiqarilishi orqali yopiladigan yana bir vazifa — bu chet el tovarlari bilan bog‘lanmaganligida, chunki o‘z brendlari ostida chiqariladigan deyarli barcha mahsulotlar O‘zbekistonda ishlab chiqariladi. Bu mahsulotlarning barqaror ta’minotini kafolatlaydi va logistika bilan bog‘liq muammolarni sezilarli darajada yengillashtiradi.
“O‘SBning asosiy kuchi — sifatli mahsulotni yanada hamyonbop narxda qilish va xaridorlarning sodiqligi tufayli reklama uchun ko‘p harakat qilmasdan uni ishga tushirish. Raqamlar shuni ko‘rsatadiki, mijozimiz nafaqat Korzinka’ga qaytib keladi, balki ‘365 kun’ va ‘Iz Korzinki’ mahsulotlarini yana xarid qiladi. Korzinka rebrendingidan so‘ng ‘Odatdagidan yaxshiroq’ shiorini e’lon qilish bilan biz nafaqat tarmoqning rivojlanishi va intilishlarimiz haqida, balki butun mamlakatimiz uchun tayyorlagan va bozorga chiqarayotgan mahsulotlarning sifati haqida ham gapiramiz”, — deydi Zafar Hoshimov.
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)