Navoiy xalqaro aeroporti direktori vazifasini bajaruvchi Alisher Ne’matullayevich Klichev 22-oktabr kuni ishdan bo‘shatildi. “Gazeta.uz”ning ma’lum qilishicha, havo porti xodimlari 2019-yil 11-dekabrdan beri aeroportni boshqarib kelayotgan va ishdan bo‘shatilgan direktorni qayta tiklash to‘g‘risida murojaat bilan chiqdi.
290 dan ortiq xodim imzolagan ochiq xatda Alisher Klichev ishning birinchi kunlaridanoq xodimlar bilan uchrashuvlar o‘tkazgani, ularning oilalaridagi ahvol, mehnat sharoitlari bilan tanishgani, aniqlangan kamchiliklar zudlik bilan bartaraf etila boshlangani qayd etilgan.
“Agar pandemiya paytida barcha korxonalar xodimlar bilan tuzilgan mehnat shartnomalarini bekor qilgan bo‘lsa, Alisher Ne’matullayevich bizning aeroportimiz orqali amalga oshirilayotgan aviaqatnovlar sonini ko‘paytirdi va shu bilan ishchilarni ish bilan ta’minlashga, ularning moliyaviy ahvolini yaxshilashga, ayniqsa, aeroportning (obyekt 2019-yilni 4,3 milliard so‘m zarar bilan yakunladi). Xususan, u Turkiyaning MNG Airlines aviakompaniyasi bilan haftasiga to‘qqizta reys amalga oshirilishiga erishdi. U yaqin kelajakda qo‘shimcha reyslarni tashkil etish bo‘yicha muzokaralar olib borayotgan edi”, — deyiladi murojaatnomada.
Uning rahbarligida pochta va kuryerlik xizmati ham joriy qilingan bo‘lib, u har oy aeroportga 400−500 million so‘m daromad keltiradi va odamlarni ish bilan ta’minladi.
“Yuqoridagi yutuqlarga Uzbekistan Airports’ning yordamisiz, Navoiy xalqaro aeroporti ishchilarining bir yoqadan bosh chiqarib ishni olib borishi natijasida erishildi. Bugungi kunda Navoiy aeroporti orqali aviaqatnovlar amalga oshirish bo‘yicha bir qancha takliflar mavjud, ammo nima uchun Uzbekistan Airports ma’muriyati bizga yordam berishga shoshilmayapti, sababi bizga noma’lum”, — deyiladi maktubda.
Masalan, xodimlarning yozishicha, Ozarbayjonning Silk Way West Airlines aviakompaniyasiga texnik qo‘nishni amalga oshirish va yonilg‘i quyish xavfsizligini ta’minlash uchun sug‘urta polisini olish kerak. Biroq sug‘urta kompaniyasini tanlash bo‘yicha tanlov kengaytirilmoqda, garchi ushbu sug‘urta bilan 1-3 ta Boeing 747−8 reyslari amalga oshiriladi.
Xatda, shuningdek, Uzbekistan Airports aeroportning yuk terminali ta’mirtalab ekanligini bilishi, chunki qor va yomg‘ir paytida tomidan suv muntazam oqib turishi aytilgan. Ta’mirlash uchun o‘rtacha 32 milliard so‘m kerak, ammo kompaniya aeroportni rivojlantirishda yordam bermayapti.
Direktor o‘z lavozimidan “hech qanday sababsiz” ishdan bo‘shatildi, deb yozadi aeroport xodimlari Klichevni qo‘llab-quvvatlashini va uni o‘z lavozimiga qayta tiklashga chaqirgan holda.
“Kun.uz”ga bergan intervyusida Alisher Klichev o‘z ishini davom ettirish uchun Navoiy aeroportida amalga oshirilmagan samolyotlarning texnik qo‘nish yo‘nalishini ochish uchun eng yaqin qo‘shnilarnikidan o‘rtacha ikki baravar yuqori bo‘lgan raqobatbardosh stavkalar va to‘lovlarni qanday o‘rnatgani, pochta va kuryerlik yuklarini yetkazib berish, mehmonxona faoliyatini tiklash, bortda ovqatlanish (keytering) xizmatlarini ishga tushirish va boshqalarni qanday yo‘l bilan amalga oshirgani haqida so‘zlab berdi. Ushbu o‘zgarishlar natijasida yuk parvozlaring soni 2-3 baravar oshirishga erishilgan.
“Moliyaviy ko‘rsatkichlarga qaraganda, yanvar oyida biz 2 milliard so‘mdan ziyod, fevral oyida 1 milliard 900 mln so‘m zarar ko‘rdik. Avgust oyida biz birinchi o‘ringa chiqdik. Sentabr oyida biz 1 milliard 50 million daromad oldik, oktabr hali tugamadi, lekin mening dastlabki hisob-kitoblarimga ko‘ra, 26-oktabr holatiga ko‘ra biz 2 milliard 800 foyda ko‘rdik. Tashilgan yuk hajmi ikki baravarga oshdi. Endi, 25-kuni, 2600 tonna. Terminalimiz soatiga 400 yo‘lovchiga mo‘ljallangan”, — dedi u.
Uzbekistan Airports sharhi
29-oktabr kuni Uzbekistan Airports Alisher Klichevning ishdan bo‘shatilgani haqidagi sharhni e’lon qildi. Unda ta’kidlanishicha, O‘zbekistondagi xalqaro aeroportlar direktorlarini tayinlash va lavozimidan ozod qilishda kompaniya “Aksiyadorlik jamiyatlari to‘g‘risida”, “Mas’uliyati cheklangan va qo‘shimcha mas’uliyatli jamiyatlar to‘g‘risida”gi qonunlar va Mehnat kodeksiga amal qiladi.
Klichev va Uzbekistan Airports o‘rtasida mehnat shartnomasi 2019-yil 11-dekabrda asosiy xodim ishga qabul qilinishidan oldin tuzilgan (Klichev direktor vazifasini bajaruvchi sifatida ishlagan). Shartnoma 22-oktabr kuni Mehnat kodeksining 97-moddasi 3-bandiga (muddat tugashi bilan mehnat shartnomasini bekor qilish) muvofiq bekor qilindi.
Xabarda qayd etilishicha, oldinroq Alisher Klichev “o‘zboshimchalik va yetakchilik qobiliyatlarining sustligi tufayli yo‘l qo‘yilgan ishdagi qo‘pol qonunbuzarliklar uchun” ogohlantirilgan. 7-iyul kuni u transport vaziri nomiga tushuntirish xati yozgan.
“Alisher Klichev ishchilarni yollashda xalqaro standartlarga mutlaqo rioya qilmagan. Xalqaro talablarga ko‘ra, 623 nafar ishchi ishlashi kerak bo‘lgan aeroportda hozirda 780 kishi ishlaydi. Qonunchilik doirasida O‘zbekiston aeroportlarida o‘tkazilgan monitoring aeroportning imkoniyatlari 157 xodimning me’yoriy talablarga moslashishiga olib kelishi kerakligini ko‘rsatdi. Alisher Klichev ham bu masalaga befarq edi”, — deyiladi xabarda.
Uzbekistan Airports rahbariyati Navoiy xalqaro aeroporti xodimlarining murojaatlarini o‘rganish uchun maxsus ishchi guruh tuzdi.
Hozirda Navoiy aeroportining boshlig‘i sifatida ilgari Urganch aeroportini boshqargan Xudaynazarov Farhod Egambergenovich ko‘rsatilgan.
Mavzuga doir:
- Pandemiya sababli Uzbekistan Airways 2020-yilning birinchi yarmida 767,7 mlrd so‘m zarar ko‘rdi
- O‘zbekiston aeroportlaridagi Duty Free do‘konlari xususiylashtiriladi. Kompaniya karantin vaqtida ham sof foyda olgan
- Toshkent, Buxoro, Farg‘ona va Urganch aeroportlari davlat-xususiy sheriklikka beriladi
Izoh (0)