1972-yil film ekranlarga chiqqanida, hech kim uning xalqaro hitga aylanishini va o‘nlab yillar davomida madaniy hodisa bo‘lib qolishini kutmagan edi. Bir-biridan ajralgan egizak opa-singillar haqidagi hikoya birinchi marta ayollar obrazi orqali talqin qilinib, hind kinosining anʼanaviy qonunlarini o‘zgartirib yubordi. Ushbu maqolada “Zita va Gita” haqidagi ko‘pchilikka maʼlum bo‘lmagan faktlar haqida so‘z yuritamiz.

Suratga olish jarayonidagi improvizatsiya

Kartinaning eng yorqin va kulgili lahzalaridan biri — Gitaning shiftdagi ventilyatorga chiqib ketadigan lahzasi bo‘lib, qizig‘i shundaki, bu sahna ssenariyda yozilmagan edi. Ekstsentrik g‘oya rejissyor Ramesh Sippining hayoliga aynan suratga olish jarayonida kelgan. Dastlab, Xema Malini tryukning xavfsizligiga shubha qildi va rejissyordan uni ko‘rsatishni so‘radi. Sippining o‘zi ventilyatorga chiqdi, shundan so‘ng aktrisa tryukni bajarishga rozi bo‘ldi.
Qo‘shaloq rol — ikki hissa yuklama

Egizaklar bilan chalkashliklarning oldini olish uchun rejissyor har bir opa-singil bilan sahnalarni turli kunlarda suratga olishga qaror qilgan. Shuning uchun bir kun faqat Zita bilan, boshqa kun esa faqat Gita bilan sahnalar suratga olingan.
Shu bilan birga, Malini obrazlarga moslashishga yordam beradigan liboslar va grimlardagi farqlar tufayli bir roldan boshqasiga o‘tish oson bo‘lganini taʼkidlagan. Bundan tashqari, aktrisaning fikricha, uning o‘zida ikkala qahramonning xarakterlari uyg‘unlashgan.
Rolikli konkida sahna

Filmning eng esda qolarli va dinamik sahnalaridan biri — rolikli konkida uchish sahnasi. Muammo shundaki, na Xema Malini, na uning sherigi Sanjiv Kumar ilgari rolikli konkida uchmagan. Ular yangi ko‘nikmalarni shoshilinch ravishda o‘rganishga to‘g‘ri keldi va suratga olish jarayoni doimiy yiqilishlar bilan birga o‘tdi. Qahramonlarning qo‘shiq aytib, yo‘lda dadil konkida uchib ketayotgani tasvirlangan kadrlar — mashaqqatli mashg‘ulotlar va omadli lahzalarni ilg‘ab olgan operatorning sabr-toqati natijasidir.
O‘chirib tashlangan sahnalar
SSSRda film juda mashhur bo‘ldi, ammo u sovet kinoteatrlariga biroz qisqartirilgan holda keldi. Jami 13 ga yaqin sahna o‘chirib tashlangan. Senzura juda ochiq yoki axloqiy meʼyorlarga mos kelmaydigan deb hisoblanishi mumkin bo‘lgan epizodlarni o‘chirgan.
Biroq bu “Zita va Gita”ning SSSRda eng mashhur xorijiy filmlardan biriga aylanishiga to‘sqinlik qilmadi. Komediya o‘zining noyob jozibasini yo‘qotmadi va millionlab sovet tomoshabinlarining sevimlisiga aylandi.
Sevgi uchburchagi

Filmni suratga olish jarayonida Xema Malini va Dxarmendra (Raka) o‘rtasida romantik munosabatlar boshlandi. O‘sha paytda Dxarmendra uylangan va to‘rt nafar farzandi bor edi, Malinini esa aktyor Sanjiv Kumar (Ravi) yaxshi ko‘rardi va hatto unga uylanishni taklif qilgan edi. Ammo Xema va Dxarmendra o‘rtasida paydo bo‘lgan his-tuyg‘ular vaziyatdan kuchliroq bo‘ldi. Ularning munosabati sekin rivojlandi: Xema Kumarning his-tuyg‘ulariga ozor bermaslik uchun o‘zining mehrini ochiqchasiga namoyish qilishdan qo‘rqardi, sherigi esa diniy qonunlarga ko‘ra rafiqasi bilan ajrasholmas edi.
Nihoyat, 1980-yilda juftlik rasmiy ravishda turmush qurdi. Ikkinchi marta turmush qurish uchun Dxarmendra hatto Islomni qabul qildi. O‘shandan beri aktyorlar Bollivud tarixidagi eng taniqli juftliklardan biri bo‘lib qolishdi.
Remeyklar

Ajratilgan egizaklar haqidagi mashhur syujet “Zita va Gita” chiqishidan oldin hind kinematografiyasi uchun yangilik emas edi. Ramesh Sippi tomonidan suratga olingan melodrama oldingi Bollivud hiti — “Ram va Shiam”ga asoslangan, faqat unda egizaklar erkaklar edi. Agar rejissyor bosh qahramonlarni opa-singil egizaklar tarzida tasvirlamaganida bu yo‘qolgan birodarlar haqida to‘rtinchi film bo‘lar edi.
“Zita va Gita”, o‘z navbatida, remeyklar to‘lqinini boshlab berdi. Filmning olamshumul muvaffaqiyatidan so‘ng bir yil o‘tib boshqa tillarda versiyalar yaratila boshladi. Bosh rolni taniqli hind aktrisasi Vanisri ijro etgan “Ganga Manga” va “Vani Rani” filmlari shular jumlasidandir.
Izoh (0)