Hatto mashhur rejissyorlar ham xatolardan xoli emas. Ba’zan shunday bo‘ladiki, suratga olish eng yuqori darajada, aktyorlar ajoyib o‘ynaydi, syujet nihoyatda murakkab — lekin kadrda baribir sezilarli xatolar ko‘zga tashlanadi. Bu kinodagi nuqsonlar yillar davomida e’tiborimizdan chetda qolgan.
“I operatsiyasi va Shurikning boshqa sarguzashtlari”
Bezori Fedya buldozer haydayotganida Shurik uning yuziga shpatlyovka otadi. Fedya buldozerdan tushganda, uning nafaqat yuzi, balki qo‘lining kaftigacha ifloslanadi. Keyingi kadrda esa tirsagigacha shpatlyovka ekanini ko‘rish mumkin.
Fedya panjaradan sirg‘alib tushayotganda, shimining orqasida katta yirtiq teshiklar paydo bo‘ladi. Biroq bir necha kadrdan keyin bu yirtiqlar qandaydir g‘aroyib tarzda kichrayib qoladi.
Shurik Fedyani bir nechta gulqog‘oz o‘ramiga o‘rab, keyin uni ko‘targanida, kapalaklar bir necha bor o‘z yo‘nalishini o‘zgartirganini payqash mumkin.
“Ivan Vasilyevich kasbini o‘zgartiradi”
Zina uyiga qaytganda, shoh pardalar ortiga yashirinadi. Shu paytda akvariumdagi suv loyqa bo‘ladi. Biroq bir necha soniyadan so‘ng, Zina pardani ochganida, akvariumdagi suv tiniqlashgani ko‘zga tashlanadi.
Shu qisqa vaqt ichida vaqt mashinasidagi ba’zi suyuqliklar rangi ham o‘zgarib, kolbalarning bir qismi shakli boshqacha bo‘lib qolgan, bundan tashqari, bir nechta yangi idishlar paydo bo‘lgan.
Bunsha soqchilardan yashirinish uchun sandiqqa tushib olganda, uning boshi o‘ng tomonda bo‘ladi. Bir necha soniyadan so‘ng Ivan Vasilyevich sandiqdan chiqayotganda esa, uning boshi qarama-qarshi tomonda bo‘lib qoladi.
Miloslavskiy va Bunsha sandiqdagi kiyimlarni olib qochayotganlarida, kadrda ikkita ritsar sovuti ko‘rinadi. Ulardan birining dubulg‘asi yerda yotgan bo‘ladi. Bir necha soniyadan keyin esa, u o‘z joyiga qaytib qoladi.
“Taqdir hazili yoxud qushdek yengil bo‘ling”
Jenya gitarani Nadyaga uzatayotganda, dastasini chap qo‘lida ushlab turadi. Biroq kamera rakursi o‘zgargach, dasta uning o‘ng qo‘lida paydo bo‘lib qoladi.
Ippolit dushga kirganida, uning paltosida poyabzalning ikkita izi ko‘rinadi. Biroq bir soniyadan so‘ng poyabzal izlaridan asar ham qolmaydi. Ularni suv yuvib ketgan deb o‘ylash mumkin, ammo suv hatto uning orqasiga ham tegmagan-ku.
“Avtomobildan saqlaning”
Bekatga Lyuba boshqarayotgan trolleybus yaqinlashganda, transport vositasining bortida 413 raqamini ko‘rish mumkin. Trolleybus jo‘nab ketayotganda esa, uning bortida butunlay boshqa raqam — 478 paydo bo‘ladi.
Ta’qib tugagach va xayrlashuv suhbati boshlanganida, umumiy plandan yirik planga o‘tish paytida yo‘lak chetlarining rangi o‘zgaradi.
“Qizlar”
Tosya barakka qaytgach, piymasini beparvolik bilan yechib, polga tashlaydi. Bir necha soniyadan so‘ng esa piymalarining tik turganini ko‘rish mumkin.
Mahalliy klubdagi raqsli kechasidagi kadrlarning birida shashka o‘ynayotgan ikki bolakayni ko‘rish mumkin. O‘yin stolida bir nechta qora shashka turibdi. Bor-yo‘g‘i ikki soniyadan keyin esa stol ustidagi qora shashkalar soni ko‘payib qoladi.
“Kavkaz asirasi yoki Shurikning yangi sarguzashtlari”
Nina xonadan chiqish uchun poshnali poyabzali bilan eshikni urganida ikkita iz qolganini bemalol ko‘rish mumkin. Ammo bir necha kadrdan keyin uchovlon xonaga kirganida, eshikdagi bu izlar g‘oyib bo‘lgan bo‘ladi.
Xonaga kirish eshigi yonidagi devorga tuynuk o‘rnatilgan. Jabroil shu tuynuk orqali o‘g‘irlangan Nina nima qilayotganini kuzatib turadi. Birinchidan, tuynukning eshikka emas, devorga o‘rnatilgani tushunarsiz. Ikkinchidan, tomoshabin bir necha kadrdan keyin xonani ichkaridan ko‘rganda, devorda hech qanday tuynuk ko‘rinmaydi.
Izoh (0)