Gollivudning mazkur taniqli aktyorlari filmda suratga tushishdan oldin shartnoma bandlariga kutilmagan shartlarni qo‘shib, rejissyorlarni hayron qoldirishgan.
Kianu Rivz — filmlarda obrazini o‘zgartirish mumkin emas
Kianu Rivz 2000-yillarda ro‘y bergan bir voqeadan so‘ng standart shartnomasiga g‘alati bir bandni kiritgan. Unga ko‘ra, film ijodkorlari Rivzning aktyorlik ijrosini ruxsatsiz o‘zgartirishi taqiqlanadi. Masalan, agar kadrda Kianu tabassum qilayotgan bo‘lsa-yu, montaj paytida maxsus effektlar bilan xafa yoki g‘azablangan qilib ko‘rsatilsa, studiya muammolarga duch keladi. Rivzning aytishicha, buni bir filmda unga sun’iy ko‘z yoshi qo‘shilganini ko‘rgach amalga oshirgan. Bu, ayniqsa, sun’iy intellekt davri boshlanishi bilan dolzarb bo‘lib qoldi. Chunki endilikda har qanday insonning ovozini uning o‘ziga xos xususiyatlarini yo‘qotmagan holda dunyoning barcha tillariga tarjima qilish mumkin. Bu esa dublyaj aktyorlarini ishsiz qoldiradi. Bundan tashqari, eski tasvirlarni asos qilib olib, filmga istalgan odamni qo‘shish imkoniyati paydo bo‘ldi.
Denni Trexo — salbiy qahramonlari omon qolmasligi kerak
Kinematografiyada juda ko‘p jinoyatchilik haqidagi filmlar mavjud bo‘lib, ularda salbiy qahramonlar juda ishonarli o‘ynaydilar, ayniqsa yosh avlod uchun taqlid qilish namunasiga aylanib qoladi. O‘tmishda haqiqiy jinoyatchi bo‘lgan va o‘z vaqtida to‘g‘ri yo‘lga qaytgan Denni Trexo o‘zining salbiy qahramonlari kimnidir yomon harakatlarga undashi mumkinligini yaxshi tushunadi. Shu sababli uning shartnomalarida doimo shunday band mavjud: agar uning qahramoni salbiy bo‘lsa, film oxirida u albatta fojiali yakunga duch kelishi kerak. Shu yo‘l bilan Denni yosh avlodga har qanday yomonlik uchun oxir-oqibat jazo muqarrarligini ko‘rsatmoqchi bo‘ladi.
Semyuel L. Jekson — takroriy dubllar bo‘lmaydi
Semyuel L. Jekson kinoda Stenli Kubrik vafot etishidan biroz oldin mashhur bo‘ldi. Agar Semyuel va Stenli Gollivudda uchrashganlarida ham ular bir-biri bilan ishlamagan bo‘lardi, chunki Kubrik o‘zining mukammalligi va sahnalarni qayta-qayta suratga olishni yaxshi ko‘rishi bilan mashhur edi. U bitta sahnaga o‘nlab dubl sarflashi va umumiy syujetga ta’sir qilmasa ham, unga bir nechta sahna ajratishi mumkin edi. Ammo Semyuel L. Jeksonning shartnomasida agar uning fikricha, mukammal dubl allaqachon suratga olingan bo‘lsa, kadrlarni qayta suratga olishdan voz kechishga ruxsat beruvchi band bor. Ya’ni agar Kubrik Jeksonga yoqqan dublni qayta suratga olmoqchi bo‘lganida, aktyor bemalol rad etishi mumkin edi, rejissyor esa buning uchun unga hech narsa qilmagan bo‘lardi.
Robin Uilyams doimo uysizlarni ishga olardi
Aktyor Robin Uilyamsning qizi Zelda Uilyams otasining qiziq odati borligini ma’lum qildi. U suratga olish paytida yoki gastrol safarida bo‘lganida, ishlayotgan hududdagi uysizlarni izlab topib, ularga ish berardi. Zelda ularga qanday ish berilgani haqida aniq ma’lumot bermadi, ammo bu epizodik rollar, statistlik yoki suratga olish maydonchasidagi oddiy yumushlar bo‘lgan bo‘lishi mumkin, deb taxmin qilish mumkin. Zeldaning chiqishidan bir necha yil oldin muxlislar Robin shunday qilishini bilishgan, ammo bu ma’lumotni tasdiqlovchi dalillar yo‘q edi. Biroq, ma’lum bo‘lishicha, Uilyams butun faoliyati davomida 1520 nafar uysiz kishini ish bilan ta’minlagan ekan.
Vin Dizel, Dueyn Jonson va Jeyson Steytem — mushtlashuv sahnalarida teng kaltaklanish
Gap shundaki, Dizel, Jonson va Steytemning shartnomasiga ko‘ra, ular boshqalarga qaraganda ko‘proq zarba olmasligi kerak. Bu bema’ni punkt har biri o‘zini alfa va bosh yulduz deb hisoblaydigan aktyorlarning raqobati tufayli paydo bo‘lgan. Biroq eng katta qarama-qarshilik baribir Dizel va Jonson o‘rtasida sodir bo‘ladi. Vin o‘zidan deyarli 10 santimetr baland kadrdagi hamkasbidan past ko‘rinmaslik uchun maxsus qulay rakurslarni tanlaydi va baland platformali botinka kiyadi.
Tom Kruz — obrazlari tasviri tushgan o‘yinchoqlarni taqiqlaydi
Tom Kruz juda mashhur aktyor bo‘lib, uning “Eng yaxshi mergan”, “Top Gan: Maverik” va “Uddalab bo‘lmas topshiriq” kabi jangovar filmlardagi qahramonlariga qoyil qoladigan o‘smirlardan iborat katta muxlislar armiyasiga ega. Ularning ba’zilari hatto aktyorning mashhur qahramonlari asosida yaratilgan o‘yinchoqlarni olishni xohlashgan, ammo noma’lum sabablarga ko‘ra, Kruz studiyalarga uning tasviri tushirilgan o‘yinchoqlar chiqarishni taqiqlagan.
Jeffri Rash — kadrda doimo chap tomonda bo‘lishi kerak
Jeffri Rashning so‘zlariga ko‘ra, ko‘plab tomoshabinlar filmni chapdan o‘ngga qarab tomosha qilishadi. Shuning uchun u “Karib dengizi qaroqchilari” filmini suratga olish paytida har doim uni aktyorlarning o‘ng tomoniga qo‘yishni so‘radi, shunda u kadrda chap tomonda bo‘ladi va filmni ko‘radigan tomoshabinlarning ko‘z oldida tez-tez paydo bo‘ladi.
Mark Uolberg — Enn Xeteuey ketsa, 900 ming dollar gonorar
Gollivud yulduzlari nafaqat gonorar uchun, balki kinoteatrlardagi yig‘imlardan foizlar uchun ham ishlaydi. Masalan, Mett Deymonga “Avatar” filmidagi bosh rol uchun yig‘imning 10 foizini taklif qilishadi, lekin u baribir rad etadi, chunki u boshqa filmda rol o‘ynayotgandi. Mark Uolberg esa Enn Xeteuey bilan partnyor bo‘lgan “Mening yigitim — telba” filmi uchun foiz olishni rejalashtirgan. Aynan Enning ishtiroki Markni rolga rozi bo‘lishga ko‘ndiradi, shuning uchun u o‘z shartnomasida agar Enn kutilmaganda filmni tark etsa, studiya unga 900 ming dollar to‘lashi haqida band kiritmoqchi bo‘ladi. Chunki agar shunday bo‘lsa, Enning o‘rniga unchalik mashhur bo‘lmagan aktrisa kelishi, film ancha kamroq daromad olishi mumkin edi. Ammo keyinchalik rejissyor Markning o‘rniga Bredli Kuperni olishga qaror qiladi. Shunisi e’tiborga loyiqki, agar rol unga nasib qilganda Uolberg o‘sha 900 mingni olishi mumkin edi, chunki Enn oxir-oqibat roldan voz kechadi va filmdan ketadi.
Izoh (0)