Kinodagi bir xil obrazlar ko‘pincha aktyorlar uchun ijodiy boshi berk ko‘chaga aylanadi. Ularga keyingi karyerasini belgilaydigan yorliqlar osib qo‘yiladi. Biroq Gollivud kabi raqobat muhitida ham aqlbovar qilmaydigan moslashuvchanlikni namoyish etuvchi yulduzlar mavjud.
Robert Pattinson
Dunyoga “Sumerki” serialidagi Edvard Kallen nomi bilan tanilgan Robert Pattinson karyerasini yosh romantiklar obrazlaridan boshlagan. Biroq vampirlar sagasini tugatgandan so‘ng, u boshqa hech qanday “orzudagi yigit” rolini o‘ynay olmadi. Bir muncha vaqt Robert o‘zini Devid Kronenberg (“Kosmopolis”, “Yulduzlar xaritasi”) va Kler Deni (“Oliy jamiyat”) kabi mustaqil mualliflarning loyihalarida sinab ko‘rdi.
2017-yilda Pattinson aka-uka Saffining “Yaxshi vaqt” neonuar uslubidagi umidsiz jinoyatchi rolini ijro etib, ommani hayratda qoldirdi. Oradan ikki yil o‘tgach, Robert Robert Eggersning shov-shuvga sabab bo‘lgan “Mayoq” psixologik filmida rol o‘ynadi. Pattinson va Uillyam Defolarning telbalarcha dueti yaxshi baholandi, Efraim Uinslou roli esa yosh artistning filmografiyasidagi eng yaxshilaridan biri deb ataldi.
Keyinchalik aktyor Kristofer Nolanning “Dalil” filmida rol o‘ynagan holda blokbasterlarga qaytdi. Keyinchalik Robert Pattinson o‘zini “Betman" filmidagi Gotem qasoskorining yangi timsoli bo‘lgan ko‘rshapalak kostyumida sinab ko‘rdi. 2025-yil yanvar oyida Robert bosh rolni o‘ynagan yangi ilmiy-fantastik film “Mikki 17” premyerasi kutilmoqda.
Emma Stoun
Mallasoch sohibjamol karyerasini “Superqalampirlar”, “Zombilendga xush kelibsiz”, “Yengiltabiat a’lochi” kabi yoshlar komediyalari bilan boshlagan. Ushbu loyihalarda ishtirok etish Emma Stounni yulduzga aylantirdi, ko‘pchilik uchun u jiddiy bo‘lmagan va faqat komedik obrazlari bilan tanila boshladi.
2014-yilda dunyo boshqa Emmani ko‘rdi: Alexandro Gonzales Inyarrituning “Berdman” dramasida u bosh qahramonning o‘smir qizi Maykl Kitonning murakkab va fojiali qiyofasida paydo bo‘ldi. Ikki yil o‘tgach, Stoun “La-La Land” musiqiy filmidagi eng yaxshi ayol roli uchun “Oskar”ni oldi. 2024-yilda esa artist Yorgos Lantimosning “Bechora-baxtsizlar” filmidagi ishtiroki uchun xuddi shu toifadagi ikkinchi statuetkaga sazovor bo‘ldi va shu tariqa tomoshabinlarni o‘zining ajoyib iste’dodiga ishontirdi.
“Bechora-baxtsizlar” Emma Stounning mazkur yunon kinorejissyori bilan birinchi ishi emas. Ularning yaqin hamkorligi “Sevimli” filmi bilan boshlangan va hozirgacha davom etmoqda: aktrisa yangi “Yaxshilikning ko‘rinishlari” film almanaxida asosiy rollardan birini o‘ynadi va uning 2025-yilda chiqishi belgilangan Lantimosning “Bugoniya” ilmiy fantastikasida ishtirok etishi e’lon qilindi.
Jim Kerri
“Eys Ventura” va “Niqob” komediyalari tufayli Jim Kerri Gollivudning asosiy komediyachilaridan biriga aylandi. Biroq aktyor har doim ko‘proq narsaga qodirligini isbotlashni xohlardi. Odatdagi rolni o‘zgartirish yo‘lidagi birinchi katta qadam “Truman shousi” filmi bo‘ldi: xayoliy olamda yashovchi odamning tarixi Kerri iste’dodining kutilmagan qirralarini ochib berdi. Keyin “Beg‘ubor aqlning abadiy nuri” dramasida ishtirok etdi, unda Jim hayratlanarli hissiyotlarni ifodalab, tomoshabinni nafaqat kulishga, balki yig‘lashga ham majbur qila olishini isbotladi.
San’atkor faoliyatidagi yana bir muhim loyiha “Hazil” teleseriali bo‘ldi. Mister Piklz roli Kerri uchun eng shaxsiy rollardan biriga aylandi. Serialda fojiaviylik bema’nilik bilan yonma-yon keladi va qahramonning betartiblik ichida yuzini saqlab qolishga urinishlari uni har bir kishiga yaqin qahramonga aylantiradi. Loyiha ko‘plab maqtovlarga sazovor bo‘ldi va Jim Kerri jasurligi va obrazining nozikligi uchun maqtovga sazovor bo‘ldi.
Riz Uizerspun
“Qonundagi mallasoch” va “Zamonaviy qiz” filmlaridagi rollardan so‘ng Riz Uizerspun mashhur bo‘lib uyg‘ondi, ammo u faqat romantik komediyalarning yengiltak qahramoni sifatida qabul qilina boshladi. Ammo aktrisa boshqa yo‘ldan borishga qaror qildi va o‘z loyihalariga prodyuserlik qila boshladi. Ushbu tashabbus tufayli dunyo “Katta kichik yolg‘on” va “Ertalabki shou” seriallarini ko‘rdi, ularda Uizerspun murakkab dramatik obrazlarni gavdalantirishga muvaffaq bo‘ldi. Ushbu loyihalar nafaqat uning jiddiy artistlik obro‘sini mustahkamladi, balki uni Gollivudning eng nufuzli ayollaridan biriga aylantirdi.
Jeyms Mangoldning Jonni Kesh (Xoakin Feniks) haqidagi “Chiziqdan o‘tish” biografik filmida Riz buyuk kantri musiqachisining ikkinchi xotini qo‘shiqchi Jun Karter rolini o‘ynadi. Mazkur roli uchun u eng yaxshi aktrisa sifatida “Oskar” mukofotiga sazovor bo‘ldi
Izoh (0)