Bu filmlar tomoshabinlarga yorqin kadrlarni ko‘rsatmaydi, balki qahramonlarning quvonchlari va qayg‘ulari, bolalari va erkaklar bilan munosabatlari, hamda o‘zgarib borayotgan tanalari haqida ochiqchasiga so‘zlaydi. Bunday hikoyalarning har birida insonni o‘z kuchi va qobiliyatlari haqida o‘ylab ko‘rishga undaydigan narsa bor.
“Substansiya”
Demi Mur ijrosidagi Elizabet Sparkl aerobika mashg‘ulotlari haqidagi teleko‘rsatuv olib boruvchisi edi. U 50 yoshga to‘lganda, prodyuser uning o‘rniga qandaydir yosh yulduzchani ko‘rishni istab, Elizabetni ishdan bo‘shatadi. Aynan shu paytda Elizabetning qo‘liga “Substansiya” nomli preparat tushib qoladi. Bu dori uning yoshroq, go‘zalroq va mukammalroq yangi versiyasini yaratishni va’da qiladi.
Bu, shubhasiz, esda qolarli filmi bo‘lib, Kann kinofestivalida eng yaxshi ssenariy uchun mukofot olgan.
“Qo‘shni xona”
Ikki ayol yoshlikda birga ishlagan, ammo hayot yo‘llari ularni dunyoning turli burchaklariga olib ketgan. Ko‘p yillik ayriliqdan so‘ng, dugonalar qayta uchrashadi, biroq ulardan biri og‘ir xastalikka chalingan. U eski do‘stiga g‘alati taklif bilan murojaat qiladi — hayotdan ko‘z yumgunga qadar u bilan biroz vaqt birga bo‘lish.
Bu film Tilda Suinton va Julianna Mur ajoyib aktyorlik mahoratini namoyish etgan dramadir. Film Venetsiya kinofestivalining bosh mukofotiga sazovor bo‘lgan.
“Sen haqingdagi o‘ylar”
40 yoshli yolg‘iz ona qizi bilan musiqa festivaliga boradi va u yerda tasodifan mashhur yigitlar guruhining 24 yoshli xonandasi bilan tanishib qoladi. Qisqa uchrashuv o‘zaro yoqtirishga, keyinchalik esa jo‘shqin sevgi munosabatiga aylanadi. Biroq tez orada superyulduz maqomi ularning munosabatlariga muammolar keltirib chiqarishi ayon bo‘ladi: matbuot va ayolning tanishlari juftlikning yosh farqini qizg‘in muhokama qilishsa, suratchilar ularni tinmay ta’qib qiladi.
Bu ajrashganlar albatta ko‘rishi kerak bo‘lgan film — u hayot qanchalik umidsiz ko‘rinmasin, unda doimo sevgiga joy borligini eslatadi. Bunga hech qanday yosh to‘siq bo‘la olmaydi.
“Ko‘chmanchilar yurti”
Frensis Makdormand rolini o‘ynagan bosh qahramon erining o‘limi va ish joyini yo‘qotishni boshdan kechiradi. Shuning uchun u qadrdon shahrini tark etib, furgonda yashab, ko‘chmanchi hayot kechirib, mamlakat bo‘ylab sayohat qilishga qaror qiladi.
Film tanqidchilarning umumiy e’tirofiga sazovor bo‘lib, ko‘plab mukofotlar bilan taqdirlangan, jumladan, “Eng yaxshi film”, “Eng yaxshi rejissyor” va “Eng yaxshi aktrisa” nominatsiyalarida 3 ta “Oskar” mukofotiga sazovor bo‘ladi. Darvoqe, Xloya Chjao ushbu mukofotni qo‘lga kiritgan ikkinchi ayol rejissyor hisoblanadi.
“Qasoskor tikuvchi”
Keyt Uinslet ijro etgan bosh qahramon onasiga g‘amxo‘rlik qilish uchun bolaligi o‘tgan shaharchaga qaytadi. Tikuvchi sifatida u shahar ayollariga hashamatli va chiroyli liboslar tikib, tezda e’tiborga tushadi. Film sevgi, ijod va qasos mavzulari haqida. Britaniyalik Keyt Uinsletning avstraliyalik talaffuzi esa tanqidchilar tomonidan alohida maqtovga sazovor bo‘lgan.
Ko‘plab muxlislar mazkur filmni kinematografiyaning haqiqiy brillianti deb hisoblaydi.
Izoh (0)