1994-yilda suratga olingan “Niqob” filmi kino tarixidagi eng tomoshabop va unutilmas komediyalardan biridir. Bu o‘ziga xos, ajoyib film bo‘lib, g‘ayrioddiy maxsus effektlar va Jim Kerrining yuksak aktyorlik mahoratiga asoslangan.
Mazkur film “Eng yaxshi vizual effektlar” nominatsiyasida “Oskar” mukofotiga nomzod bo‘lganidan tashqari, qiziqarli detallar va yashirin ma’nolarga to‘lib-toshgan, ularni hatto qayta tomosha qilganda ham ilg‘ab olish oson emas.
Rezina bo‘lak
Stenli birinchi marta niqob kiyib ko‘chaga chiqqanda jinoyatchilar to‘dasiga duch keladi. Jinoyatchilardan biri soat necha bo‘lganini so‘raydi, Niqob unga javoban cho‘ntagidan ulkan soat chiqaradi. Aynan shu kadrda boshning orqa tomonida tana rangidagi rezina bo‘lagi ko‘rinib qolgan. Kamera kadrni o‘zgartirganda bu bo‘lak yo‘qoladi.
Tanish garaj
Filmning ikkinchi darajali syujet chiziqlaridan biri — Stenlini vijdonsiz avtomexaniklar aldagan epizod, biroq ularning ustaxonasiga diqqat bilan qaralsa, tanishdek tuyuladi.
Bu “Arvoh ovchilari” filmi suratga olingan o‘t o‘chirish bo‘limi bo‘lib, aslida 23-raqamli sobiq o‘t o‘chirish stansiyasidir. “Arvoh ovchilari” filmidagi mashhur “roli” tufayli, u 80-90-yillardagi ko‘plab filmlar uchun taniqli suratga olish joyiga aylangan.
Karavot yonidagi yeryong‘oq moyi
Birinchi akt oxirida Stenli juda chiroyli tush ko‘radi — Tina uning oldiga keladi. Keyin Stenli uyg‘onib, bu uning iti Maylo ekanligini tushunadi. Biroq ekranning chap tomoniga qarasangiz, karavot yonidagi stolda bir banka yeryong‘oq yog‘i turganini ko‘rish mumkin. Bu Stenlining tungi tamaddisi emas, balki kinologlar tomonidan itlar rejissyorning ko‘rsatmalarini aniqroq bajarish uchun ishlatiladigan eski hiyla.
Bundan chiqdi, Jim Kerri yuziga yeryong‘oq moyi surgan, ammo suratga olish guruhidan kimdir kadrdan bankani olib tashlashni unutgan.
Soxta pullar
Niqob tungi klubda tartibsizlik qilganidan keyingi tong, leytenant Kallovey Stenlining uyiga keladi, chunki undan gumon qiladi.
Kallovey eshikni taqillatganda Stenli sarosimaga tushadi, chunki uning xonadoni shkafga yashirgan o‘g‘irlangan pullar bilan to‘la ekanligini anglaydi. Stenli shoshilinch ravishda barcha pullarni yashirishga urinayotgan paytda pul bilan bog‘liq g‘alati bir holatni sezish mumkin. Ba’zi banknotlarning faqat bir tomoni bor va orqa tomoni bo‘sh.
Albatta, bu rekvizit, ammo uni tayyorlashga biroz mas’uliyatsizlik bilan yondashilgani ajablanarli.
Kemeron Diasning dublyori
Garchi Jim Kerri va Kemeron Dias ko‘p raqsga tushishgan bo‘lsa-da, eng murakkab harakatlarning ba’zilari professionallar tomonidan ijro etilgan.
Bunday sahnalar tomoshabinlardan ehtiyotkorlik bilan yashirilsa-da, bir nechta kadrlarda dublyorlar raqsga tushayotganini ko‘rish mumkin.
Buyumlardagi xatoliklar
Film boshlanganidan taxminan bir soat o‘tgach, detektiv Doyl va boshqa bir politsiyachi Niqobning aqlbovar qilmaydigan darajada chuqur ko‘ringan cho‘ntaklarini titkilab, undagi hamma narsani chiqarib olishadi.
Biroq ushbu sahnaning so‘nggi kadrlarida Doyl va boshqa politsiyachi chiqarayotgan turli buyumlar — rezina jo‘ja, quyosh nuridan himoyalovchi ko‘zoynak, bouling keglisi va boshqalar ko‘rsatiladi.
Keyingi kadrda esa bu narsalar yerda yotganiga qaramay, yana cho‘ntaklardan chiqariladi. Niqobda har bir buyumning nusxasi bor deb taxmin qilish mumkin, ammo bu aniq xato ekanligi ko‘rinib turibdi.
Yaxshi rejalashtirilmagan “massovka”
Vizual effektlarga asoslangan sahnalarni suratga olish juda murakkab jarayon. Bunday paytda ommaviy sahnalar ham bo‘lsa, bu ish yanada murakkablashadi.
Misol uchun, Tina va Niqob raqsga tushishganida, ularning ko‘z o‘ngida fizika qonunlari buzilganidan (masalan, Tina tornadoga aylantirilganidan) olomon unchalik hayratga tushmagan ko‘rinadi.
Rejissyor yoki uning assistenti tomoshabinlarga ko‘rganlariga ajablanganliklarini yanada ishonarli ifoda etishlari uchun aniq ko‘rsatmalar bermagan, deb taxmin qilish mumkin.
Kinologning qo‘llari
Yana bir xato it o‘rgatuvchilar bilan bog‘liq. Filmning eng yuqori nuqtasida Maylo niqobni olib qochadi va Dorianning sheriklaridan biri itni ta’qib qiladi. U Mayloni ushlaganiga qaramay, uning niqob taqishiga xalal berolmadi. Shu yerda qisqagina va g‘alati kadr bor — unda dastlab itni quvib yurganidan aniq farq qiladigan erkak Mayloning panjalaridan ushlab oladi.
Bu qo‘llar Mayloning panjasidan ushlab olgan kinologga tegishli. Bundan tashqari, yuzi ham kadrga tushgan, ammo tomoshabinlardan birortasi buni payqamagan bo‘lsa kerak.
Izoh (0)