Joriy yilning 9 oyi davomida telekommunikatsiya xizmatlari bo‘yicha 2 mingga yaqin murojaat kelib tushgan bo‘lib, ularni o‘rganish natijasida ortiqcha olingan (hisoblangan) 115 mln so‘m iste’molchilarga qaytarildi. Bu haqda Raqobat qo‘mitasiga axborot xizmati ma’lum qildi.
Murojaatlarda asosan aloqa sifatining qoniqarsizligi, hisob-kitoblarning noto‘g‘ri yuritilishi va ortiqcha qarzdorlik hisoblanishi, abonent roziligisiz qo‘shimcha xizmatlarga hamda reklama maqsadidagi SMS xabarlar yuborilayotganligi aniqlangan. Shu jumladan, pulli kontent xizmatlarga ulab qo‘yilganligi, qo‘shimcha moliyaviy va savdo xizmatlari ko‘rsatishda shartnoma shartlarini va tovar yetkazib berish muddatlarini buzilishi, xizmat narxlarining va tarif shartlarining o‘zgarganligi (oshishi) kabi muammolar bildirilgan.
Ta’kidlanishicha, qo‘mita iste’molchilarning huquqlarini ta’minlash va qonunbuzilishlarning oldini olish maqsadida, telekommunikatsiya xizmatlari ko‘rsatuvchi subyektlar, shu jumladan, mobil aloqa operatorlarini ogohlantirgan holda qonunchilikda belgilangan majburiyatlari va iste’molchilar huquqlarini eslatib o‘tgan.
O‘z navbatida, mobil aloqa operatorlari va kontent xizmatlarni taqdim etuvchi subyektlarning o‘zaro kelishib olingan harakatlari natijasida iste’molchilar huquqlarining buzilishi – ustun muzokara kuchini suiiste’mol qilish deb e’tirof etilishi va moliyaviy jarimaga sabab bo‘lishi mumkin.
Yuqoridagilarga asosan, telekommunikatsiya xizmatlari ko‘rsatuvchi subyektlarni, shu jumladan mobil aloqa operatorlari va kontent xizmatlarni taqdim etuvchi subyektlarni amaldagi qonunchilik hujjatlari talablariga qat’iy rioya etgan holda faoliyat olib borish yuzasidan qat’iy ogohlantirgan.
Izoh (0)