• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12768.26
    • RUB162.63
    • EUR14400.04
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +26°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston Iqtisodiyot

    “Bu tanlovsizlik tovoni” — BYD e2 elektromobili rasmiy narxi bozordagidan qimmatligi eʼtirozlarga sabab bo‘ldi

    O‘zbekistonda BYD e2 Luxe elektromobili rasmiy ravishda 236,6 million so‘mdan (18 700 dollar) sotilishi maʼlum bo‘ldi. Ijtimoiy tarmoqlar faollari fikricha, bu narx bozordagidan sezilarli qimmat.

    Foto: wikimedia.org

    Joriy yil iyulida BYD Uzbekistan Factory xitoylik hamkorlari bilan Jizzaxda BYD Seagull va e2 modellarini ishlab chiqarish bo‘yicha kelishuvga erishgandi.

    Kompaniya 9-avgust kuni BYD e2 Luxe elektrokarining rasmiy sotuv narxi 236,6 million so‘m ekanini eʼlon qildi. Avvalroq mazkur model narxi 242 million so‘mdan (19 300 dollar) boshlanishi haqida xabar tarqalgandi. Avtostrada nashriga ko‘ra, elektromobilning eng arzon versiyasi BYD e2 Comfort bo‘lib, uning Luxury komplektatsiyasi xususiy avtosalonlarda 200 million so‘mdan sotilmoqda. Bu taklif utilizatsiya, QQS, logistika va foydani o‘z ichiga oladi. Yaʼni rasmiy narx xususiy importnikidan 36,6 million so‘m qimmat. Iqtisodchi Otabek Bakirovning yozishicha, Xitoyda ushbu modeldagi elektromobillar 12 200 dollardan sotilmoqda.

    Korxona rahbari Shavqatbek Alimov “O‘zbekiston 24” telekanaliga bergan intervyusida mamlakatda ishlab chiqarilgan BYD avtomobillari xususiy importnikidan arzon bo‘lishini aytgandi.

    Shavqatbek Alimov
    Skrinshot: “O‘zbekiston 24”

    “BYD O‘zbekistonga kirib kelgandan beri avtomobil narxlari tushib bormoqda. Ushbu holat bundan keyin ham davom etadi. Aniq raqamlarini aytishim qiyin, lekin O‘zbekistonda ishlab chiqarilgan mashinalarimiz chetdan olib kelib, sotilayotgan avtomobillardan arzon bo‘ladi”, degan kompaniya rahbari.

    BYD e2 modelining kutilganidan qimmat narxda sotuvga chiqarilishi ijtimoiy tarmoqlar faollarida eʼtiroz uyg‘otdi. Xususan, iqtisodchi Otabek Bakirov narxni yuqori belgilanishi o‘zbekistonliklarga tanlovsizlik tovoni ekanini yozdi.

    Otabek Bakirov
    Foto: “Daryo”

    “Kutilganidek, Xitoyda 12 200 dollar turadigan, xususiy tadbirkorlarda (Luxury komplektatsiyasi) 15 600 dollardan sotilayotgan e2 (Comfort) uchun tanasi va cho‘ntagi bir ajdarhoni turli boshlari taklif etayotgan Onix’dan, Tracker’dan ham, Sonet’dan ham qimmatroq narx belgilangan. Yomon kutilmalar eng yomon variantda amalga oshdi. Hali bu boshlanishi xolos. Hozircha elektromobil olibsotar chayqovchilar ertaga ishlab chiqarish tamg‘asi ostida “yig‘ishni” boshlasa, chinovniklar orzu qilganidek, elektromobillar uchun notarif cheklovlarga qo‘shimcha yana bojlar ham kiritilsa, e2 narxi 2,5 yil avval xavotir olib yozganimizdek, 25 ming dollarga ham boradi”, deya fikr bildirgan iqtisodchi.

    Sotuvga chiqayotgan BYD e2 modelining dasturiy taʼminoti rus tilida ekani aytilmoqda. Faollar O‘zbekistonda ishlab chiqarilgan elektromobillar o‘zbek tilida bo‘lishi kerakligiga e’tibor qaratdi. 

    “Ishonchim komil, O‘zbekistondagi 37 million aholini 70 foizdan ortig‘i rus tilini bilmaydi va bu tilda muloqot qilmaydi. O‘zbekistondagi yagona zavod mashinasi funksiyasida o‘zbek tili emas, rus tili asosiy o‘rinda bo‘lishi g‘alati emasmi? Shu mashinani sotib oladiganlar viloyat, tuman, qishloq, ovullarda ham istiqomat qilishadi va ularning rus tili bilan umumiyligi yo‘q”, deb yozgan bloger Laziz Hamidov.

    Jurnalist Muhrim Aʼzamxo‘jayev fikriga ko‘ra, Xitoydan elektromobil olib kelib, sotayotganlar uchun texnik reglament o‘rnatilgan. Unga ko‘ra, import qilinayotgan mashinadagi multimedia tizimlari davlat (o‘zbek) tilida bo‘lishi shart.

    Muhrim Aʼzamxo‘jayev
    Skinshot: YouTube / “Lolazor”

    “Mashinalarni qimmatroq sotish huquqiga ega “rasmiy” sotuvchi esa bu qoidalarga hozirdanoq tupuryapti, shekilli. Shuncha daxmazani ko‘rib, savol berasan-da: o‘zi shu “rasmiy” chayqovchilik, shu “mahalliy elektromobil ishlab chiqaruvchi” bizga kerakmidi? Shusiz yasholmasmidik? Hayotimizga shu elektromobil degan matoh kirib kelganidan keyingi 3-4 yil zavodsiz ham yomon yashamayotgandik-ku. Boz ustiga, Asakadagi avtozavod misolida achchiq tajribamiz bo‘lsa. Shu mavzu ochilganidan beri eng tuturiqsiz gapni ADM Jizzakh degan avtomobil yig‘uvchi kompaniyaning rahbari Doniyor Davletiyorov aytdi, shuni eslasam nuqul qonim qaynaydi. “Elektromobillarga boj yo‘qligi uchun hozir O‘zbekistonda sof elektromobil ishlab chiqarish hech qanaqasiga maqsadga muvofiq emas”, degandi u. Yaʼni boj bo‘lsagina O‘zbekistonda elektromobil ishlab chiqarib foyda ko‘rish mumkin – o‘zbekistonliklarga o‘zi arzon elektromobilni qimmatroq sotish hisobiga. Tushunyapsizmi?

    Baraka topgur, bojsiz ishlab chiqarsang mahsuloting o‘zini oqlamaydigan, xarajatini qoplay olmaydigan bo‘lsa, uni O‘zbekistonda ishlab chiqarib nima qilasan? Mahsuloti bojsiz ishlab chiqarilsa, o‘zini oqlamaydigan zavodni nega qurding bo‘lmasa? Qanday jinnilik, qanday uyatsizlik bu o‘zi? Undan ko‘ra sen ham boshqa xususiylarga o‘xshab, Xitoydan tashmachilik qilsang ko‘proq baraka topmasmiding? O‘zbekistonliklarni indamas sog‘in sigir deb o‘ylaydiganlarga insof bersin”, deb yozgan jurnalist.

    Doniyor Davletiyorov fikrining davomi o‘laroq, Savdo-sanoat palatasi raisi Davron Vahobov mamlakatga olib kirilayotgan elektromobillarga bojlarni gibrid avtomobillarniki bilan tenglashtirish kerakligini aytgandi. Bunga nisbatan bir necha iqtisodchilar eʼtiroz bildirib, ishlab chiqaruvchilarni bojlar orqali himoyalar katta xato ekani haqida yozdi. Xususan, iqtisodchi Behzod Hoshimov mazkur masalani tahlil qildi.

    Behzod Hoshimov
    Skinshot: YouTube / “Fikr yetakchilari”
    “Xohlagan ishlab chiqaruvchilarni qo‘llab- quvvatlashsin. Faqat bojlar orqali emas – to‘g‘ridan to‘g‘ri byudjetdan pul berib, shunda shikast karrasiga kamroq bo‘lar edi. Albatta, xalq pulidan ayrim ishlab chiqaruvchilarni qo‘llab-quvvatlamaslik eng ideal yo‘l. Lekin buning iloji bo‘lmasa, qo‘llab-quvvatlamasak bo‘lmaydi deb o‘ylashsa – unda to‘g‘ridan to‘g‘ri mablag‘ berish iqtisodiyotimizga ancha arzonga tushadi”, deya qayd etgan professor.

    BYD Uzbekistan Factory qo‘shma korxonasi 2022-yil 29-dekabrda “O‘zavtosanoat” AJ va Niderlandiyaning BYD Europe B.V. kompaniyalari hamkorligida tuzilgan. Joriy yil mart oyida kompaniya O‘zbekiston hukumatidan elektromobillarning tartibsiz importini cheklashni so‘ragandi. O‘shanda jamoatchilik faollari importni cheklash raqobat yo‘qolishiga olib kelishidan xavotir bildirgan.

    Ayrim iqtisodchilar fikricha, O‘zbekistonda yangi avtomobil zavodlari ochilishi avtomashinalar narxi pasayishiga olib kelmaydi. Masalan, Mirkomil Xolboyev bunday holat aksincha – avtomobillar narxi oshishiga sabab bo‘lishi haqida yozgan.

    “Avtomobil ishlab chiqarishda ichki bozorga yangi ishlab chiqaruvchilar qancha ko‘p kirib kelmasin, bu ichki bozordagi vaziyatni ijobiy tomonga o‘zgartirmaydi (narxga salbiy taʼsir qilish ehtimoli katta). Bundan tashqari, yangi kirib kelayotgan ishlab chiqaruvchilar import bojlari pasaytirilishini ortga surish ehtimoli yuqori. Chunki yangi ishlab chiqaruvchilar ishlab chiqarishni aynan mamlakatimizda tashkil qilayotganliklari uchun hukumatdan turli imtiyozlar so‘rashining ehtimoli yuqori (bojlarni yuqori ushlab turish kabi), deya mulohaza qilgan u.

    Eslatib o‘tamiz, O‘zbekiston prezidentining joriy yil martdagi qarorida BYD Uzbekistan Factory korxonasiga dastlabki bosqichida (2024-yil davomida) elektromobil va gibrid avtomobillari ishlab chiqarish quvvatini 50 ming donaga yetkazish belgilangan. Keyingi bosqichlarda mazkur ko‘rsatkichni yiliga 500 ming donagacha yetkazish yuklatilgan. Loyiha doirasida elektromobil va gibridlar ishlab chiqarishning mahalliylashtirish darajasini 60 foizgacha oshirish ko‘zda tutilgan.

    12.08.2024, 13:10   Izoh (0)   50472
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    “Bu o‘zbekistonliklarni ayovsiz talash degani” — faollar elektromobillar importiga cheklov qo‘yilishidan norozilik bildirmoqda

    19.03.2024, 17:17

    O‘zbekistonda elektromobillar importi uchun bojlarni qaytarish taklif etildi 

    26.07.2024, 14:46

    “Bu gaplar qanchalik chiroyli gapirilmasin, natijasi xunuk bo‘lib qolaveradi!” — iqtisodchilar elektromobillarga boj joriy qilish taklifiga keskin qarshi chiqmoqda...

    03.08.2024, 18:10

    Surxondaryoda onasidan yashirilgan 9 yoshli qizaloq Termizdagi “dom”dan topildi 

    12.08.2024, 12:35

    Qishloq xo‘jaligi kadrlarining malakasini oshirish va qayta tayyorlash instituti tashkil etiladi

    12.08.2024, 12:25

    “O‘zgidromet” 13-avgustda qanday ob-havo kuzatilishini ma’lum qildi

    12.08.2024, 11:22
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    InfinBANK Visa Direct orqali xalqaro pul o‘tkazmalariga qo‘yilgan limitlarni oshirdi 


    UZTELECOM 10 Gbit/s tezlikdagi uy internetini foydalanuvchilarga taqdim etdi


    “Akkermann sement” xalqaro forumi: qurilish materiallari sohasidagi muammolar keng tahlil qilindi


    Eng chuqur g‘or, eng baland ko‘prik va eng sirli maskan – Namanganga boramiz


    “Biznesni rivojlantirish banki” biznes uchun qulay innovatsion bank bo‘lishga intilmoqda


    Acıbadem shifoxonalar tarmog‘ida qon kasalliklarini zamonaviy davolash usullari: leykoz va boshqa kasalliklar


    MKBANK xalqaro moliya bozorida: Qozog‘iston banklaridan 15 million dollar jalb qilindi


    “O‘zbekinvest” IUA aʼzosiga aylandi va Londonning global sug‘urta bozorida o‘z mavqeini mustahkamladi


    Oqtepa Lavashdan “Kulgili narxlar”: sevimli taomlar — har bir pozitsiya 10 mingdan 20 ming so‘mgacha bo‘lgan maxsus narxlarda


    Chery gazga o‘tmoqda: kafolat to'liq saqlanib qolinadi, o‘rnatish esa 31 maygacha bepul! 


    So‘zlar ahamiyatga ega: TBC Bank 8-mart tabriklarini pullarga aylantirib, ayollar tadbirkorligini qo‘llab-quvvatladi


    Centrum Air yangi Airbus A320neo — aviaparkidagi to‘qqizinchi samolyotni qabul qilib oldi 


    Ilg‘or qurilish texnologiyalari asosida qad rostlayotgan Quyi Chotqol GES


    Ipoteka Bank OTP Group o‘zini o‘zi band qilganlarga yangi ipoteka dasturini ishga tushirdi: hujjatlarsiz, asabbuzarliksiz, samarali natijalar bilan


    Abadiy ishonchlilik va xavfsizlik: GWM sohaning yangi standartlarini joriy etmoqda

     

    Tavsiya etamiz

    “Ikki xonali uy uchun 715 mln so‘mdan”. “Daryo”dagi maqoladan so‘ng poytaxt hokimligi uysiz qolgan aholiga xonadon sotib olish uchun mablag‘ ajratdi

    28 may, 21:15

    Budapesht fasadlari: sanʼat ko‘chada yashaydi (foto)

    27 may, 10:00

    Gestapo va KGB xizmatida bo‘lgan buxorolik “Shtirlits”

    26 may, 19:00

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Havaskorlar o‘rtasidagi futbol musobaqasida ommaviy janjal yuzaga keldi (video)

    Sport | 30 may, 11:05

    Razvedka Putin harbiy yordam uchun Kim Chen Inga nima berganini aniqladi

    Dunyo | 30 may, 10:58

    Milliardlar sarflangan “Qizaloq va maymoq” multfilmi qanday qilib butun dunyoga mashhur bo‘ldi?

    Kino | 30 may, 10:50

    Xitoylik paraplanchi 8 ming metrdan ortiq balandlikdan sakrab omon qoldi (video)

    Dunyo | 30 may, 10:42

    iPhone 16 modeli 2025-yilda dunyodagi eng ko‘p sotilgan smartfon bo‘ldi

    Texnologiyalar | 30 may, 10:24

    O‘zbekistonda 5 yilda kiberjinoyatlar bilan 1,9 trln so‘mdan ortiq pul talon-toroj qilindi

    O‘zbekiston | 30 may, 10:16

    La Liga. VAR 16 marta “Barselona” foydasiga qaror qabul qilgan, “Real Madrid” eng ko‘p zarar ko‘rgan jamoaga aylandi

    Sport | 30 may, 10:03
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.