• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12904.51
    • RUB161.99
    • EUR14575.64
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +32°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    “Bu gaplar qanchalik chiroyli gapirilmasin, natijasi xunuk bo‘lib qolaveradi!” — iqtisodchilar elektromobillarga boj joriy qilish taklifiga keskin qarshi chiqmoqda

    Joriy yilning 1-avgust kuni Toshkent shahrida Savdo-sanoat palatasi, Soliq qo‘mitasi va boshqa idoralar rahbarlari eksportchi korxona vakillari bilan uchrashuv o‘tkazdi. Unda Savdo-sanoat palatasi raisi Davron Vahobov mamlakatga olib kirilayotgan elektromobillarga bojlarni gibrid avtomobillarniki bilan tenglashtirish kerakligini aytdi.

    Savdo-sanoat palatasi raisining ushbu so‘zlari ijtimoiy tarmoqlarda turli muhokamalarga sabab bo‘ldi. Bir qancha iqtisodchilar uning fikriga e’tiroz bildirib, o‘z munosabatlarini yozdi.

    Xususan, iqtisodchi Behzod Hoshimov Davron Vahobovning fikrlariga munosabat bildirib, Asakadagi zavod O‘zbekiston iqtisodiyotiga, ayniqsa, o‘zbek sanoati uchun katta to‘siq hamda o‘lpon bo‘lgani va hozir ham o‘lpon bo‘lib kelayotganini yozdi.

    “Asakadagi zavod – O‘zbekiston iqtisodiyoti va, ayniqsa, o‘zbek sanoati uchun katta to‘siq va o‘lpon bo‘lgan. Bo‘lib kelmoqda ham.

    U zavodni himoyalashga qo‘llangan choralarni millionlab odamlar o‘nlab yillardan beri to‘lab kelmoqda. Asakadagi zavod – samarasizlik va Karimov davridagi noto‘g‘ri iqtisodiy siyosatni mujassam qiluvchi ramz. Xuddi shunday chuqurlarga ochiq ko‘z bilan ketayotganimiz achinarli”, deya yozgan Behzod Hoshimov.

    Iqtisodchi Behzod Hoshimov
    Foto: “Daryo”

    Boshqa iqtisodiy tahlilchi Otabek Bakirov esa Savdo-sanoat palatasi rahbari sanab o‘tgan mamlakatlar O‘zbekistondan keskin farq qilishini, bu mamlakatlardagi avtomobil ishlab chiqaruvchi kompaniyalar maxfiy ravishda import bojlaridan ozod qilinmaganiga e’tibor qaratdi.

    “Mana ‘elektromobillarga boj kiritishyapti’ deb sanalgan AQSH, Yevropa ittifoqi, Turkiya va Braziliyaning O‘zbekistondan yana bir ulkan farqi bor.

    Bu mamlakat va hududlarda biron bir avtomobil ishlab chiqaruvchi kompaniya yashirin va maxfiy qaror bilan import bojlardan (QQSdan) ozod qilinmaydi.

    Va eng asosiysi, agar yashirin qarorlar bilan import boji to‘lamaydigan kompaniya bor deya tasavvur qilsak, uning elektromobillarga boj solishni taklif etishi, ikkiyuzlamachi kompaniyani o‘sha kuniyoq bankrotlikka olib keladigan darajada jamiyat tarafidan cancel qilishga olib kelgan bo‘lardi. Qanaqadir hukumat vakili yoki shartli Savdo-sanoat palatasi raisi o‘zi ham cancel bo‘lib ketishini bilgani uchun bu absurdni himoyalab chiqishga jurʼat etmagan bo‘lardi. Ularning baxtiga AQSH emasmiz. Yevropa emasmiz. Hatto Braziliya va Turkiya emasmiz”, dedi iqtisodiy tahlilchi.

    Otabek Bakirov
    Foto: “Daryo”

    Bloger va elektromobil importi bilan shug‘ullanuvchi tadbirkor Umid Gafurov proteksionizm siyosatini amalga oshirayotgan Turkiyada inflyatsiya oshib ketganini urg‘uladi: 

    “Proteksionizmi bilan mashhur Turkiya iqtisodiyoti bir necha yildan beri enasinikiga kirib ketyapti. Bugungi kunda inflyatsiya 70-80 foiz. Narxlar yiliga 10-15 barobar oshyapti. Turk lirasi qadrsizlanish tezligi bo‘yicha birinchi o‘rinlarda turibdi. Turk fuqarolaridan so‘ranglar kayfiyatini…

    Tayyor tovarni yig‘ib qimmatroqqa sotish bilan iqtisodiyotni gullatmoqchimisizlar?  Nima keragi bor bunday ‘ishlab chiqarish’ni? Baribir olib kelinadigan avtomobildan arzon bo‘lolmaydi. Buning sabablari ko‘p. Asosiysi – barcha bosqichlardagi korrupsiya”.

    Shuningdek, bloger UzAvto kompaniyasining O‘zbekiston iqtisodidagi ulushi juda ozligini va tamaki sotuvchilar byudjetga avtokompaniyadan ko‘ra ko‘proq foyda keltirayotganini qo‘shimcha qilgan.

    “UzAvto kompaniyasining iqtisodiyotimizdagi ulushi juda oz. Tamaki sotuvchilari ko‘proq foyda olib kelyapti byudjetga. Zavod deyarli 30 yoshda. Agar “avtoyig‘ishsanoati” ga berilgan qulaylik va subsidiyalarni hisobga oladigan bo‘lsak, iqtisodiyotga foydasidan zarari ko‘proq bo‘lishi ham mumkin. To‘rt kishining cho‘ntagi deb, 38 mln xalq qimmatroq olaversin ekan-da?”

    Yana bir iqtisodchi Valijon To‘rakulov bunday takliflarni kam sonli odamlar tashviqot qilishini va oqibatda ko‘p sonli odamlar zarar ko‘rishini yozdi.

    “Bu kabi siyosatlar har doim kam sonli odamlarni hisobiga tashviqot qilib chiqiladi lekin ko'p sonli odamlar bundan zarar ko‘rishadi. Bu kabi gaplar qanchalik chiroyli qilib gapirilmasin natijasi xunuk bo‘lib qolaveradi! Biz iqtisodchilarning vazifasi esa eslataverish!”, degan iqtisodchi.
    Picture background
    Valijon To‘rakulov
    Foto: “v-turakulov.medium.com”

    Shu bilan birga, iqtisodchi Behzod Hoshimov O‘zbekiston bunday iqtisodiy siyosat yuritish bilan JSTga yaqin yillarda kira olmasligini qo‘shimcha qilgan.

    “Savdo haqida o‘ylab bir xulosaga kelyapman: katta ehtimol bilan bu yili ham JSTga kirmasak kerak. Keyingi yili ham. Kirmaslik bo‘yicha JST tarixidagi rekordimizni mutlaq yetib kela olmaydigan qilib muhrlaymiz.

    Eslataman: har bir foiz boj – bu O‘zbekistonliklar cho‘ntagidan olinib – samarasiz interes guruhlariga berilgan mablag‘ bo‘libgina qolmay, orada yutqazishi ham bor transfert!”

    Bundan tashqari iqtisodchi so‘zida davom etib, hukumatga o‘z tavsiyalarini yozib qoldirgan.

    “Shuning uchun hukumatga tavsiyam quyidagicha: xohlagan ishlab chiqaruvchilarni qo‘llab- quvvatlashsin. Faqat bojlar orqali emas – to‘g‘ridan to‘g‘ri byudjetdan pul berib, shunda shikast karrasiga kamroq bo‘lar edi.

    Albatta xalq pulidan ayrim ishlab chiqaruvchilarni qo‘llab-quvvatlamaslik eng ideal narsa bo‘lar edi, lekin buni iloji bo‘lmasa, qo‘llab-quvvatlamasak bo‘lmaydi deb o‘ylashsa – unda to‘g‘ridan to‘g‘ri mablag‘ berish iqtisodiyotimizga ancha arzonga tushar edi”, degan Behzod Hoshimov.

    Eslatib o‘tamiz, 2019-yilda O‘zbekistonga olib kirilayotgan elektromobillar bojxona, aksiz va avtotransport soliqlaridan ozod qilingan. 2021-yilning noyabrida YHXBB elektromobillar uchun “yashil” davlat raqamlari berishni boshladi.

    Prezidentning 2024-yildagi qaroriga ko‘ra, O‘zbekistonda elektromobil va gibrid avtomobillar ishlab chiqarish quvvati bosqichma-bosqich yiliga 500 ming donagacha oshiriladi.

    03.08.2024, 18:10   Izoh (0)   12478
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    2019-yildan O‘zbekistonda elektromobillar uchun 0 qiymatdagi bojxona stavkasi amal qiladi

    09.07.2018, 13:13

    O‘zbekistonda elektromobil va gibrid avtomobillar ishlab chiqarish yiliga 500 ming donagacha oshiriladi 

    19.03.2024, 18:20

    “Elektromobillarga bojlarni gibrid avtomobillarniki bilan tenglashtirish kerak” — Savdo-sanoat palatasi raisi

    02.08.2024, 09:10

    Andijonda erkak qaynanasi va xotinini o‘ldirib qo‘ydi  

    03.08.2024, 16:40

    Toshkentda fuqarolarni Yevropaga ishga jo‘natish evaziga 4,5 ming dollar olgan MCHJ rahbari ushlandi

    03.08.2024, 16:11

    Samarqandda davlat byudjetiga 3,6 mlrd so‘mdan ziyod qo‘shimcha bojxona to‘lovlari hisoblandi 

    03.08.2024, 15:10
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    AKFA Medline University Hospital AHA rasmiy o‘quv markazi maqomini qo‘lga kiritdi


    Jamg‘armalar bilan qanday ishlash zarur: bank omonatlari, aksiyalar yoki investitsion paketlar? (davomi)


    ANORBANK Xususiy sektorni rivojlantirish bo‘yicha Islom korporatsiyasi bilan 10 million AQSH dollariga teng kelishuv imzoladi


    Centrum Air Istanbul va O‘zbekistonning uch shahri o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Oqtepa Lavashdan “Kulgili narxlar”: sevimli taomlar — har bir pozitsiya 10 mingdan 20 ming so‘mgacha bo‘lgan maxsus narxlarda


    Kapitalbank xodimlarining raqamli ko‘nikmalarini rivojlantirmoqda 


    Mobiuz IQAir havo sifati datchigini o‘rnatdi


    ZTE korxonasi GSMA M360 Yevrosiyo forumida suniy intellekt raqamli iqtisodiyot rivojiga qo'shayotgan hissasi haqida ma’lumot berdi


    Ilg‘or qurilish texnologiyalari asosida qad rostlayotgan Quyi Chotqol GES


    APEX BANK Toshkentda Bosh ofis va Markaziy sotuv ofisini ochdi


    Eng chuqur g‘or, eng baland ko‘prik va eng sirli maskan – Namanganga boramiz


    Tarmoqda bolalar xavfsizligi : Octobankdan maslahatlar


    Huawei Cloud TechWave Summit 2025: Yaqin Sharq va Markaziy Osiyoda muvaffaqiyatni oshirish uchun intellektuallikni tezlashtirish 


    TBC Uzbekistan o‘zining sun’iy intellektga asoslangan yechimlari orqali samaradorlikni oshirib, o‘sish sur’atlarini tezlashtirmoqda 


    Huawei O‘zbekistondagi “Tech Carnival”da Intellektual dunyo rivojini jadallashtirmoqda

     

    Tavsiya etamiz

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10

    “Lend-Liz” yordami sovg‘a bo‘lmagan — Britaniya ikkinchi jahon urushida berilgan yordamni qanday qaytargan edi?

    19 may, 15:00

    “Yovuzlik imperiyasi zaminimizga hech qachon qaytmasligi uchun” — jamoatchilik o‘roq-bolg‘ali qizil bayroq va qora-olovrang lentani taqiqlashni so‘ramoqda

    13 may, 22:22

    Ular doim dunyoda eng yaxshilaridan bo‘lgan — pokistonlik harbiy uchuvchilar haqida

    12 may, 21:30
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Erta hosil va qimmat narx: O‘zbekistonda gilos mavsumi boshlandi

    O‘zbekiston | 25 may, 12:15

    Rossiya chempionatida mavsum yakunlandi. Legionerlarimiz qanday natija qayd etdi?

    Sport | 25 may, 12:01

    Tirnoqlarga nazar: agar sizda shunday belgilar bo‘lsa, darhol shifokorga murojaat qiling

    Go‘zallik | 25 may, 12:00

    Yevropa Ukraina uchun AQSHdan qurol sotib oladi — Bloomberg

    Dunyo | 25 may, 11:37

    Sany power’dan Seer power’ga — yangi nom, yangi maqsadlar

    O‘zbekiston | 25 may, 11:31

    Anjelina Jolining muxlislari uning qo‘riqchisi sabab aktrisadan xavotirda

    Kino | 25 may, 10:51

    Rossiyada migrantlarga bittadan ortiq telefon raqamiga ega bo‘lish taqiqlanishi mumkin

    Dunyo | 25 may, 10:29
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.