Turizm iqtisodiyotning asosiy tarmoqlaridan biriga aylandi. Tahlil natijalari mamlakatimizda ushbu sohani modernizatsiya qilish samaradorligini ko‘rsatmoqda. O‘zbekiston fuqarolarining qo‘shni davlatlarga sayohatga bo‘lgan qiziqishi o‘zgarmadi, kurort sayohatlari esa o‘rtacha ikki baravar ko‘paydi. Xorijlik sayyohlarning O‘zbekistonga, ayniqsa, mamlakatimizning sharqiy hududlariga qiziqishi esa 1,5 barobar oshdi. Keling, navbat bilan ko‘rib chiqamiz.
O‘zbekistonliklar qaysi davlatlarga tashrif buyurishadi?
Eng ko‘p tashrif buyuradigan davlatlar Qirg‘iziston, Qozog‘iston, Rossiya, Tojikiston, Saudiya Arabistoni va Turkiya bo‘ldi. Eng mashhur bo‘lmagan ekzotik yo‘nalishlar - Chili, Bagama orollari, Peru, Ekvador, Makedoniya va Islandiya. VEON AdTech mutaxassislarining taʼkidlashicha, ushbu mamlakatlar boy madaniyat va tabiatga ega bo‘lishiga qaramay, turizm dasturini qo‘shimcha targ‘ib qilish va batafsil ishlab chiqishni talab qiladi.
Shu bilan birga, 2022-yilga nisbatan 2023-yilda O‘zbekiston fuqarolarining kurort mamlakatlarga sayohatlari soni 2 barobarga oshdi. Ozarbayjon, Xitoy, Gruziya, Misr va Tailand o‘zbekistonlik sayyohlar uchun mashhur yo‘nalish bo‘lib qolmoqda. Havo qatnovi tartib-qoidalarining soddalashtirilgani va xalqaro aloqalarning yaxshilanishi tufayli sayohatlarning eng katta o‘sishi Xitoyga (10 marta), shuningdek, tropik mamlakatlar – Tailand (9 marta), Vetnam (10 marta) va Maldiv orollariga (9,5 marta) to‘g‘ri keldi.
Anʼanaga ko‘ra, sayohatning faol mavsumi yoz bo‘lib qolmoqda va turistlarning jinsi bo‘yicha o‘rtacha nisbati 75% erkaklar va 25% ayollar.
O‘zbekistonliklar mamlakat ichida qayerga sayohat qilishadi?
O‘zbekiston aholisi mamlakat bo‘ylab sayohat qilishda eng faol. Statistik ma‘lumotlarga ko‘ra, toshkentliklar mamlakatning boshqa fuqarolariga qaraganda 25 marta ko‘proq sayohat qiladilar. Qishda Toshkent, Samarqand va Buxoro minglab sayyohlarni o‘ziga jalb etuvchi mashhur yo‘nalish bo‘lib qolsa, yozda Farg‘ona Buxorodan oldinda. Sayohatlarning 34 % ish kunlarida sodir bo‘ladi, shuning uchun VEON AdTech ma‘lumotlar tahlilchilari ularning aksariyati hafta davomidagi ish safarlari ekanligini taxmin qilishdi. Qolgan 66% dam olish kunlari sayohatlari bo‘lib, ular sayohat qilayotgan yoki o‘z shaharlariga qaytgan odamlarni o‘z ichiga oladi. Qizig‘i shundaki, xorijga sayohatlardan farqli o‘laroq, mamlakat ichida ayollar erkaklarnikiga qaraganda 1,5 baravar ko‘p sayohat qiladilar. Masalan, sentyabr-oktyabr oylarida 1 472 690 erkak va 2 023 566 ayol qayd etilgan.
O‘zbekistondagi xorijliklar
VEON AdTech mutaxassislari 2022 va 2023-yillarda tayanch mobil stansiyalarga xorijiy SIM-kartalar bilan qancha mobil qurilmalar ulanganligini tahlil qilishdi. Olingan maʼlumotlarga ko‘ra, xorijlik sayyohlarning O‘zbekistonga qiziqishi 1,5 barobar ortgan, ularning soni esa O‘zbekistondan tashqatiga sayohat qilayotgan fuqarolardan 6 barobar ko‘p. Tashrif uchun eng gavjum fasllar aprel-may va avgust-sentyabr oylari. Toshkent, Samarqand va Buxoro noyob madaniy va tabiiy diqqatga sazovor joylari bilan o‘ziga jalb etuvchi turizmning asosiy markazlari bo‘lib qolmoqda. Rivojlanayotgan xalqaro biznes aloqalari va xorijiy korxonalarning joylashuvi tufayli kuchli beshlikka Farg‘ona vodiysidagi shaharlar ham kirdi. Xorazm viloyatining tarixiy Xiva shahri, xorijlik sayyohlar soni bo‘yicha 8-o‘rinda turadi. VEON AdTech mutaxassislari bu yerga tashrif buyuruvchilar oqimi mintaqaning uzoqda joylashganligi va sayyohlik marshrutlariga cheklangan integratsiyalashuvi tufayli cheklangan deb taxmin qilishdi.
Geoanalitika natijalari shuni ko‘rsatadiki, mamlakat mintaqadagi sayyohlik markazi sifatida o‘z mavqeini mustahkamlab, turli xil sayohat va dam olish imkoniyatlarini taklif qilmoqda. VEON AdTech raqamli texnologiyalariga asoslangan Beeline Uzbekistan xizmati - moliya, chakana savdo va shaharsozlik sohalari bo‘yicha tahliliy ma‘lumotlarni ham to‘plash imkonini beradi. Bunday maʼlumotlar infratuzilmani rivojlantirish, biznesni optimallashtirish va marketing faoliyatini rejalashtirishda foydali bo‘ladi.
Xizmat haqida qo‘shimcha maʼlumotni ushbu havoladan beeline.uz/geoanalytics yoki +998903995811 telefon raqamidan olishingiz mumkin.
Kompaniya haqida
VEON AdTech – VEON kompaniyalar guruhining bir qismi bo‘lib, digital va performance - marketing hamda zamonaviy reklama texnologiyalarini, jumladan, o‘zining programmatic - platformalarini ishlab chiqadi.
Kompaniya Big Data, sunʼiy intellekt va mashinani o‘rganish texnologiyalaridan foydalanadi. VEON AdTech yuqori aniqlikdagi maqsadli xizmatlar, bozor ehtiyojlarini o‘rganish va do‘konlardagi mijozlar faolligini yoki tanlangan hududlardagi trafikni tahlil qilishni taklif qiladi. Raqamli marketing xizmatlari har qanday hajmdagi korxonalarga, shuningdek, davlat sektoriga qaratilgan.
Facebook - VEON.AdTech
Telegram - VeonAdTech
Twitter - VEON_AdTech
LinkedIn - veon-adtech
Reklama huquqi asosida.
Izoh (0)