Research Group Central Asia keng ko'lamli tadqiqoti doirasida so‘rovda qatnashgan har ikkinchi o'zbekistonlik Uzum Market milliy marketpleysida xarid qilgan, 40 foizi esa o'tgan oy davomida Uzum Market’da buyurtma bergan.
RGCA tadqiqot agentligi mamlakat aholisi onlayn xarid qilish uchun qaysi ilovalarni tanlashini, ko'pincha onlayn buyurtma berilishini va onlayn xarid qilish platformasini tanlashda nimalarga e'tibor berishlarini aniqlash uchun O'zbekistonda jadal rivojlanayotgan e-commerce bozorini o'rganib chiqdi.
Tadqiqotda 18 yoshdan 54 yoshgacha bo'lgan 800 dan ortiq o'zbekistonlik ishtirok etdi — tanlama butun mamlakat aholisini vakillik qilishi uchun tuzilgan. RGCA muntazam ravishda turli sohalarda foydalanuvchi xatti-harakatlari bo'yicha tadqiqotlar olib boradi, bu esa o'zbekistonliklarning odatlaridagi o'zgarishlarni dinamikada baholashga imkon beradi.
So'nggi oylarda Uzum Market milliy marketpleysi haqida bilish sezilarli darajada oshdi —respondentlarning 83 foizi onlayn xarid qilish uchun ilova va servislar orasida marketpleys haqida aytishadi, 56 foizi esa birinchi o'rinda milliy platforma haqida eslaydi. Shu bilan birga, Uzum Market poytaxtda ham, mintaqalarda ham yetakchilikni mustahkamlamoqda. Uzoq vaqt davomida o'zbekistonliklarning tanlovi uchun kurashda asosiy raqobatchilar bo'lib kelgan OLX va Telegram o'z pozitsiyalarini sezilarli darajada yo'qotmoqda — respondentlarning atigi 43 foizi va 32 foizi ularni aytishdi. Telegram messenjerida xaridlarni mamlakatning har to'rtinchi aholisi amalga oshirgan, OLX ilovasidan esa o'zbekistonliklarning 23 foizi xarid qilish uchun foydalangan.
— Tadqiqot doirasida biz uchun nafaqat tanlovning o'zgarishlarni, balki mamlakat aholisi u yoki bu saytni tanlashining sabablarini ham aniqlash muhim, — deydi RGCA tadqiqot agentligi direktori Vyacheslav Karpov. — Va agar foydali sodiqlik dasturi xarid qilish platformasini tanlashda eng muhim mezon bo'lib qolsa, so'nggi bir necha oy ichida tanlov va to'lov qulayligining ahamiyati sezilarli darajada oshdi, bu xaridorlar orasida tajribali foydalanuvchilar sonining ko'payishini ko'rsatadi. Shuningdek, mezonlarning yuqori qismida kutiganidek tezkor yetkazib berish va arzon narxlar. Uzum Market o'z assortimenti va 1 kun ichida yetkazib berish bilan aynan shu va boshqa mezonlarga to'g'ri kelganligi sababli, uning barcha yosh toifalarida o'zbekistonliklar orasida mashhurligi ortib bormoqda.
Eslatib o'tamiz, yarim yil oldin, joriy yilning mart oyida so'rovda qatnashganlarning yarmidan ko'pi (52%) Uzum Market brendini, xarid qilish platformalari orasida OLX ilovasini 58% respondentlar, Telegramni esa 53% o‘zbekistonliklar aytishgan.
Kompaniya haqida. Research Group Central Asia 2022-yil boshida iste'molchi tadqiqotlari bozorida to'liq xizmat ko'rsatuvchi agentlik sifatida tashkil etilgan. RGCA — bu birinchi navbatda, tadqiqot loyihalarini amalga oshirishda katta tajribaga ega bo'lgan mutaxassislardir. Kompaniya miqdoriy va sifatli tadqiqotlarning to'liq spektrini olib boradi, IPSOS xalqaro operatorining rasmiy akkreditatsiyadan o'tgan agentligi, shuningdek "Romir" tadqiqot xoldingining litsenziati hisoblanadi.
Sheriklik huquqi asosida.
Izoh (0)