Haqiqatan ham yaxshi film yoki serial qahramonlarga hamdard bo‘lishga undaydi va tomoshabinlarni xayoliy dunyoga to‘liq singdiradi. Bunday kayfiyatni yaratish uchun suratga olish jarayonining barcha ishtirokchilaridan ko‘p harakat talab etiladi. Ba’zan esa rejissor, aktyor va operatorlar foydalanadigan usullar ekranda sodir bo‘layotgan voqealardan ko‘ra hayajonliroq bo‘lib chiqadi.
“Smartfon yuzli” aktyorlari tarixiy filmlarga mos tushmaydi, ammo rejissorlar bunga e’tibor berishmaydi
Ba’zi aktyorlar tarixiy filmlarda biroz g‘alati ko‘rinadi, chunki ularning tashqi ko‘rinishi o‘sha davr uchun juda zamonaviy bo‘ladi. Bunday san’atkorlar haqida ularning “smartfon” yuzi borligini aytishadi. Bu ularning tashqi ko‘rinishi XXI asr bilan bog‘liqligini anglatadi. Ko‘pincha, soxta tabassum, vinirlardan foydalanish, qoshlarning shakli yoki kosmetik muolajalar shunga olib keladi.
“Adalin davri” filmida rol o‘ynagan Bleyk Layvli 1930-yillardagi ayolga unchalik o‘xshamaydi. Ammo Keyra Naytli, Sirsha Ronan, Ell Fenning va Florens Pyu tarixiy dramalarga juda mos tushadi.
Anya Teylor-Joy ham bir nechta tarixiy filmlarda ham suratga tushgan, masalan, “Jodugar” yoki “Emma”. Biroq ba’zi internet foydalanuvchilariga ko‘ra, qiz boshqa sayyora vakiliga o‘xshaydi. Shuning uchun ham film muvaffaqiyatsizlikka uchragan deb bilishadi.
Suratga olish maydonchasidan yomon hid anqiydi
Matolarning xiralashishi va deformatsiyasiga yo‘l qo‘ymaslik uchun odatda suratga olish paytida qahramonlarning kiyimlari yuvilmaydi. Aktyor bitta ko‘ylakni qancha kerak bo‘lsa, shuncha vaqt kiyishi mumkin. Tushlik tanaffusida esa aktyorlarga kiyimlarini ifloslantirmasliklari uchun ustiga kiyishga biror narsa beriladi.
Vintaj kostyumlar ayniqsa nozik munosabatni talab qiladi. “Daunton abbatligi” filmi aktrisasining tan olishicha, suratga olish paytida hamma dahshatli hidlanib ketgan, chunki haqiqiyligini saqlab qolish uchun kiyimlar yuvilmagan. Har bir aktyorga terni so‘rib oladigan maxsus qoplamalar berilgan. Yaxshiyamki, ular vaqti-vaqti bilan yuvilgan.
Aktyorlar har qanday ob-havoda ishlaydi
“Titanik” rejissori Jeyms Kemeron Jek Rouzni qutqarib qolgan sahnani suratga olarkan, Keyt Uinslet badanni sovuqdan titrab, terisidagi tuklar tik turganini payqaydi. Yoritish chiroqlari shunday o‘rnatilgandiki, u yaqindan ko‘rinadigan darajada ko‘zga tashlanardi. Shunda Kameronning iltimosiga ko‘ra, aktrisaning kadrga tushib qolgan qo‘lini tuklardan tozalash maqsadida suratga olish jarayoni to‘xtatiladi.
Barcha tovushlar suratga olingandan keyin yozib olinadi
Deyarli barcha tovushlar allaqachon studiyada yozib olingan bo‘ladi, ba’zida bu qiyinchiliklarga olib keladi. Masalan, “Malikaning kundaligi” filmining yakuniy sahnasini suratga olish jarayonida suratga olish maydonchasida Madonnaning “Like A Prayer” qo‘shig‘i yangraydi. Qo‘shiq aktyorlarga dam olishga va raqsga tushishga yordam berishi kerak edi.
Ammo film oxirida boshqa qo‘shiq tanlanadi (Miracles Happen), lekin aktyorlar dastlab Madonna bilan birga kuylashgani uchun ushbu kadrni yaxshilab tahrirlashga to‘g‘ri keladi.
Ko‘pgina aktyorlar matnni yodlamaydi va naushnikdan foydalanadi
Ba’zi aktyorlar yozuvchilarning sujetga doimiy ravishda o‘zgartirish kiritishi sababli satrlarni yodlay olmay qolishsa, boshqalari band bo‘lgani uchun bunga vaqtlari yo‘q. Ma’lumki, Tom Kruz va Al Pachino suratga olish vaqtida maxsus eshitish vositasidan foydalangan.
Jonni Depp ham ushbu ro‘yxatda bor. Biroq “Karib dengizi qaroqchilari” yulduzining ta’kidlashicha, matnni tinglash uchun unga naushnik kerak emas. Darhaqiqat, aktyor uni ma’lum bir holatga solishi uchun maxsus odam yollagan. Ovoz muhandisi uskunada maxsus tovushlarni — chaqaloq yig‘lashi, telefon go‘shagi shovqinini qo‘yib beradi. Bu Deppga kadrda yanada haqiqiy his-tuyg‘ularni berishga yordam berdi.
Rejissorlar ko‘pincha aktyorlarni qo‘rqitishadi, lekin buning aksi ham bo‘lishi mumkin
Aktyorlardan kerakli his-tuyg‘ularni olish uchun rejissorlar ko‘pincha aktyorlarni qiynashadi, ularni qo‘rqitishadi yoki ataylab stress holatiga kiritishadi. Natijada durdona asarlar tug‘iladi, lekin aktyorlarning o‘zlari bunday holatlarni dahshatli tush sifatida eslashadi.
“Chaqilmas yong‘oq” filmini suratga olgan Jon Maktirnan Alan Rikmandan haqiqiy his-tuyg‘ularni siqib chiqarishga qaror qiladi. Yovuz obrazni yaratgan aktyor balandlikdan qulashi kerak edi. Rikman va Maktirnan 3 gacha sanab, keyin sakrashga kelishib oladi. Ammo 1 dan keyin uni itarib yuborishadi, shuning uchun uning kadrdagi qo‘rquvi juda tabiiy chiqqan.
Biroq aktyorlarning o‘zlari ham butun suratga olish guruhini qo‘rqitishi ham mumkin. Professor Makgonagal roli butun dunyoga shuhrat keltirgan Meggi Smit barchani suratga olish maydonchasida ushlab turadi. Boshqa aktrisalar Meggi loyihaning haqiqiy durdonasi ekanligini aytishadi.
Ammo biror narsa uni g‘azablantirsa, Smit o‘zini ushlab turolmaydi. Natijada rejissor Kris Kolumb undan shunchalik qo‘rqib ketadiki, u Meggini suratga olish maydoniga taklif qilish uchun yosh Daniel Redkliffni yuboradi va iloji boricha, aktrisa bilan bahslashmaslikka harakat qiladi.
Izoh (0)