Ajablanishga tayyorlaning. “Karib dengizi qaroqchilari” haqidagi filmlarda qancha mantiqiy xatolarga yo‘l qo‘yilgani xayolingizga ham kelmagan.
Kadr boshida qiz bir tomonida bosh suyagi, ikkinchi tomonida bezakli naqsh tushirilgan tanga ushlab turibdi. Aftidan, kino ijodkorlar buni unutib qo‘yishgan — birozdan so‘ng medalyonning ikki tomoni ham bir xil bo‘lib qoladi.
Insoniyatning "dor" deb nomlangan dahshatli ixtirosini olaylik. Film voqealari XVIII asrda bo‘lib o‘tadi. “Karib dengizi qaroqchilari”da dor bir nechta sahnalarda ishlatilgan. Muammo shundaki, dor faqat XVIII asr oxiri — XIX asr boshlarida ixtiro qilingan.
Kadrda kemaning suv chizig‘i (suvning sokin yuzasi va suzuvchi kemaning korpusi o‘rtasidagi tutashish chizig‘i) ko‘rinib turibdi. Ushbu ixtironing prototipi XIII asrda ishlatilganiga qaramay, u XIX asrdagina ushbu shaklda qo‘llanila boshlanadi.
Ko‘zoynak taqib, kovboycha oq shlyapa kiyib olgan odam kemada qaroqchilar bilan birga. Erkak kadrda bir lahzaga paydo bo‘lib, shundan so‘ng izsiz g‘oyib bo‘ladi.
Sohildagi oyoq izlariga qarang. Aftidan, mahalliy aholi ertalabdan bosh qahramonlarning orqasidan yugurib yurishgan.
O‘z sarguzashtlarida Jek kompas bilan bog‘liq muammoga duch kelmaydi, lekin qayiqdagi epizodda qaroqchi kompasni qo‘lida ushlab turadi, keyingi kadrda esa qo‘liga olish uchun uni yana shimidan chiqaradi.
Birinchi kadrda aktrisaning o‘ng qoshi ustida xol bor, keying kadrda esa u yo‘qoladi.
Kira suvga tushib ketgandagi epizodni oling. Birinchi kadrda o‘ng oyog‘idagi poyabzali deyarli yechilib ketay deb turibdi, ammo keyingi kadrda hammasi joyida.
Qahramon bo‘ynidagi medalyon oltindan yasalgan. Demak, u cho‘kishi kerak edi.
Jek chittak ushlanganda, qo‘lida qaroqchilar muhri — “P” harfi ko‘rinishidagi tatuirovkani ko‘rishadi. Aslida bu tamg‘a qaroqchilarning peshonasiga qo‘yilgan.
Karib dengizi qaroqchilari haqidagi filmning to‘rtinchi qismida Jek chittak qo‘llarining orqa tomoni bilan yengil zarba berib, ikkita askarni bir zumda yiqitadi.
Qorovul askar 100 yildan ko‘proq vaqt o‘tgach ixtiro qilingan hushtak orqali signal beradi.
Lekin bu hali hammasi emas. Bundan bir daqiqa oldin ko‘cha bo‘ylab ichki yonuv dvigatelga ega kareta o‘tadi. Mashina izlari kadrga tushib qolgan.
Tishlardan yasalgan munchoqlar holati o‘ngdan chapga ko‘z ochib yumguncha o‘zgaradi.
XVIII asrda ognomyotlardan foydalanish, mantiqqa to‘g‘ri kelmaydi.
Izoh (1)
Аввал бизда хам шунака кинолар олинсин бировни камчилигини титкилашдан олдин