Mo‘jizaviy shvabra va boshqa ajoyib qurilmalarni yaratish, chekka hududlarda kitob do‘koni yoki yuk mashinasida kichik oshxona ochish — quyidagi mashhur film qahramonlaridan bundan-da ko‘p narsalarni o‘rganish mumkin.
“Joy” (rejissor Devid O. Rassel, 2015)
Joy (Jennifer Lourens)ning hayoti sinovlarga to‘la — ota-onasi bilan qiyin munosabatlar, muvaffaqiyatsiz nikoh. U juda charchagan, ikki farzandi va sobiq erini boqish uchun bir nechta joyda ishlashga majbur. Bir kuni singan shisha bo‘laklarini yig‘ishtirayotib, Joy mo‘jizaviy shvabra yaratish g‘oyasini o‘ylab topadi — bu oddiy mexanizm yordamida ishlaydigan qurilma bo‘lib, vaqt va asablarni tejaydi.
Ammo bu film Amerika orzusining ro‘yobga chiqishining go‘zal tasviri emas. Unda muvaffaqiyatsiz qarorlar, ishonchsizlik, adolatsiz raqobat — ish boshlagan yangi tadbirkor duch keladigan barcha muammolar aks etgan. Joyning qiyinchiliklarga chidashi, o‘z chegarasini himoya qilishi, qarorlar qabul qilishi va o‘zini o‘zgartirishini tomosha qilish — o‘z biznesini boshlayotganlar uchun ilhomlantiruvchi tajriba bo‘ladi. Bosh qahramon prototipi sulolaviy biznesga asos solgan, mo‘jizaviy shvabta va boshqa o‘nlab foydali qurilmalarning haqiqiy ixtirochisi — Joy Mangano bo‘lgan..
“Stajyor” (rejissor Nensi Mayers, 2015)
Jyul Ostin (Enn Xeteuey) — atigi bir yil ichida rivojlangan startap, onlayn kiyim do‘konining egasi. U tavakkal qiladi va g‘alaba qozonadi – uning yaxshi ko‘rgan ishi, ajoyib jamoasi, oilasi bor. Ben Uitaker (Robert De Niro) 70 yoshli beva erkak bo‘lib, u nafaqaxo‘rlarning yolg‘iz va zerikarli hayotiga tayyor emas. “Katta yoshli stajyorlar”ni qidirish dasturiga ko‘ra, u Jyul kompaniyasida ishlamoqchi bo‘ladi.
Shu nuqtadan boshlab ikki narsani tushunishga yordam beradigan yorqin va hayotiy hikoya boshlanadi. Birinchidan, noldan boshlash uchun hech qachon kech emas. Biror narsada yangilik qilish — bu jumla emas, balki imtiyoz. O‘z biznesingizni boshlayapsizmi? O‘zingizda yaxshi “stajyor” fazilatlarini tarbiyalang: ong va qalbingizni ochiq tuting, samimiy qiziqish ko‘rsating, yangi ijtimoiy aloqalarga ega bo‘ling va so‘z boyligingizdagi “xato” so‘zini “tajriba” so‘zi bilan almashtiring.
Ikkinchisi: ish va oilani bir xil muvozanatda ushlash juda muhim. Agar ish (hatto sevimli ishingiz ham) qolgan hamma narsaning o‘rnini egallayotganini his qilsangiz, darhol holatni nazoratga oling.
“Baxt ortidan” (rejissor Gabriel Muchchino, 2006)
Muvaffaqiyatli brokerlik kompaniyasi egasining hayotiy hikoyasiga asoslangan drama. Kris Gardner (Uill Smit) yolg‘iz ota bo‘lib, 5 yoshli o‘g‘li bilan ko‘chada qolgan. Uning rejasi bor — brokerlik firmasiga ishga kirish. Ammo ishga olinishdan oldin 6 oy davomida tekinga ishlash va jiddiy raqobatga dosh berish kerak bo‘ladi.
“Baxt ortidan” — og‘ir inqirozdan keyin qanday qilib real o‘sish bo‘lishi va tizimli ish muvaffaqiyat kaliti ekani haqidagi film. Qahramonning o‘g‘liga aytadigan so‘zlari, garchi ular juda ajoyib bo‘lsa ham, lekin ularni o‘zingiz qo‘llaganingizdan so‘ng, darhol hajm va ma'noga ega bo‘ladi: “Hech kimga sen hech narsa qila olmaysan, deb aytishiga yo‘l qo‘yma. Sening orzung bor — ni himoya qil”.
“Kitob do‘koni” (rejissor Izabel Koyshet, 2017)
Yosh beva ayol Floren Grin (Emili Mortimer) odamlar kitob o‘qishga odatlanmagan viloyat shaharchasida kitob do‘koni ochishga qaror qiladi. U o‘z davri uchun inqilobiy kitoblarni sotadi — “Lolita” va “Farengeyt bo‘yicha 451 daraja” kabi. “Kitob do‘koni” bu — orzularni amalga oshirish har doim ham oson emasligi haqidagi juda ajoyib hikoya. Ba'zan u og‘riq beradi, ba'zan ular bilan xayrlashishga to‘g‘ri keladi. Ammo orzu samimiy bo‘lsa, albatta amalga oshadi.
“Juli va Juliya: Baxt uchun retsept” (rejissor Nora Efron, 2009)
Juli Pauell (Emi Adams) har kuni 11-sentabrdan omon qolganlarning hikoyalarini tinglaydigan qo‘ng‘iroq markazi operatori. Uning do‘stlari muvaffaqiyatli martabaga erishmoqda, u esa yozuvchi bo‘lish orzusidan voz kechgan. O‘zini bir oz chalg‘itish uchun Juli Juliya Chayldning (Meril Strip) afsonaviy “Fransuz pazandachilik san’atini o‘rganish” kitobidan bir yil ichida 524 ta taom tayyorlashga va bu haqda blog yozishga qaror qiladi.
Ushbu film siz uchun haqiqiy toza havo va ilhom manbai bo‘ladi. Juli va Juliya — bir-biridan juda farq qiladi, biroq ularning umumiy bir jihati bor: bir nuqtada ular o‘zlari yoqtirgan narsani qilishga qaror qiladi va sevimli mashg‘ulotlarini biznesga aylantirishga muvaffaq bo‘lishadi.
“Oshpaz yo‘lga chiqdi” (rejissor Jon Favro, 2014)
Karl Kasper (Jon Favro) Los-Anjelesdagi mashhur restoranning bosh oshpazi. U iste'dodli, tajribali va ajoyib oshpaz. Taniqli tanqidchi bilan to‘qnash kelgan Karl ishini yo‘qotadi. Baxtli tasodif tufayli u eski oziq-ovqat yuk mashinasining egasiga aylanadi va mashinada oshxona ochishga qaror qiladi.
Bu oila, qo‘llab-quvvatlash, ijodiy erkinlik va o‘zingiz bo‘lish huquqi haqida yorqin, jonli va nihoyatda hayotiy film. “Oshpaz yo‘lga chiqdi” kundalik hayotda ishingizni, hayotingizni sevish va hayotning har lahzasidan baxt topishni o‘rgatadigan kartina.
“Hamma narsani o‘zgartirgan odam” (rejissor Bennet Miller, 2011)
Oklend beyzbol jamoasi — butunlay muvaffaqiyatsizlik yoqasida. Eng yaxshi o‘yinchilar sotib olinadi, yangi yulduzlar uchun esa pul yo‘q. Keyin bosh menejer Billi Bin (Bred Pitt) qimor o‘ynashga qaror qiladi: matematik yondashuvdan foydalangan holda orzular jamoasini yaratmoqchi. U “o‘rtacha” va hatto “zaif” o‘yinchilarni sotib olib, ularga o‘zini ko‘rsatish imkoniyatini beradi.
“Shokolad” (rejissor Lass Xallstrem, 2000)
Sokin va kunlar bir xil o‘tadigan fransuz shahriga boshqa yerdan begona ayol keladi. U ommaviy tadbirlarga borishni xohlamaydi, yorqin ranglarda kiyinadi, nikohsiz tug‘ilgan qizini tarbiyalaydi. Kunlardan bir kun u qandolatchilik do‘konini ochishga qaror qiladi.
“Shokolad” filmi bir qarashda umuman biznes haqida emasga o‘xshaydi — insoniy voqealar, qahramonlar va taqdirlar turlicha. Ammo Vien (Juliett Binosh)ning do‘konini qanday boshqarishi mijozlarga xizmat ko‘rsatishning mukammal namunasidir. U shunchaki shokolad sotmaydi. U tashrif xaridorlarni tinglaydi, ularning istaklari va ehtiyojlarini e’tiborga oladi — shirinliklar bilan birgalikda yangi hayotga umid va imkoniyat beradi.
Ushbu yondashuvni biznesingizga qo‘llashga harakat qiling. Sizning mahsulotingiz global miqyosda qanday bo‘lishi haqida o‘ylab ko‘ring? U bilan qanday his-tuyg‘ularni bildirishni xohlaysiz? Mijoz ushbu his-tuyg‘ularni qabul qilishi va sizning e'tiboringizni his qilishi uchun yaxshi xizmat ko‘rsating. Shundagina siz atrofingizdagi dunyoni o‘zgartirasiz — xuddi “Shokolad” filmi qahramoni kabi.
Izoh (0)