Makroiqtisodiy va hududiy tadqiqotlar instituti (MHTI) ekspertlari tomonidan O‘zbekistonda 2017—2022-yillarda sug‘urta faoliyatini rivojlantirish borasida amalga oshirilgan islohotlarning natijalari tahlil qilindi.
Sug‘urta xo‘jalik yurituvchi subyektlar va aholini turli xavf-xatarlar va kutilmagan vaziyatlardan himoya qilishni ta’minlashning samarali vositalaridan biri.
Keyingi yillarda bu sohada amalga oshirilgan islohotlar tufayli quyidagi natijalarga erishildi:
Jumladan sohaning huquqiy asoslari mustahkamlandi, “Sug‘urta faoliyati to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritildi, raqobatbardosh sug‘urta bozorini rivojlantirish va o‘zgartirishga qaratilgan bir qator me’yoriy-huquqiy hujjatlar qabul qilindi.
Huquqiy asosning mustahkamlanishi natijasida sohani yanada rivojlantirish, shuningdek, iste’molchilarning huquqiy va qonuniy manfaatlarini himoya qilish uchun qulay shart-sharoitlar yaratildi.
2017-yilda O‘zbekistonda 27 ta sug‘urta kompaniyasi faoliyat olib borgan bo‘lsa, 2022-yilda ularning soni 51,8 foizga oshib, 41 taga yetdi, shuningdek, 30 dan ortiq tegishli xizmatlarni ko‘rsatuvchi tadbirkorlik subyektlari faoliyat yurityapti.
2022-yilda sug‘urta kompaniyalari ustav kapitali 2017-yildagiga nisbatan 5,8 baravar o‘sib, 1,88 trillion so‘mni tashkil qildi.
Sug‘urta polislari soni 1,4 baravar o‘sib, 8,4 milliontaga yetdi va shartnomalar asosan foydalanuvchi uchun qulay elektron shaklga o‘tkazildi.
2022-yilda mijozlar uchun sug‘urta to‘lovlarining umumiy miqdori 2,6 trillion so‘mni tashkil qildi va bu 2017-yildagiga nisbatan 9,6 baravar ko‘p degani.
Hududlardagi tarkibiy tuzilmalar soni 2017-yildagiga nisbatan 1,5 baravar oshdi va deyarli 2 mingtaga yetdi.
Barcha hududlarda 15,4 ming nafar xodim va sug‘urta agenti uchun barqaror ish o‘rni yaratildi.
Shuningdek, O‘zbekistondagi sug‘urta kompaniyalari turli yo‘nalishlarda 110 dan ortiq turdagi sug‘urta mahsulotlarini taklif etyapti.
Zamonaviy axborot texnologiyalarini keng joriy etish, sug‘urta bozorini raqamlashtirish, iste’molchilar ishonchini, shuningdek, sug‘urta madaniyati darajasini oshirish, milliy sug‘urta bozorini xalqaro standartlarga izchil muvofiqlashtirish sohada samaradorlikning oshishiga olib keladi.
Shu bilan birga, hududlarda yangi ish o‘rinlari tashkil etilishi, bozorda raqobat darajasi va biznes yuritish ishonchliligining oshishi hisobiga nafaqat sug‘urta xizmatlari sohasi, balki turdosh tarmoqlar ham yanada rivojlanadi, turli sohalarga investitsiya kiritish imkoniyatlari kengayadi.
Izoh (0)