Nega olmoslar juda qimmat? Nima uchun ekomahsulotlar oddiy mahsulotlardan bir necha baravar qimmatroq? Ammo bir narsa aniq: ba’zi narsalar uchun biz ko‘p pul to‘laymiz, garchi ular bunga arzimasa ham.
Teri parvarishi uchun qimmat mahsulotlar
Qimmatbaho kremlar har doim ham kafolatlangan natijani bermaydi. Albatta, ular teriga foydali ta’sir ko‘rsatadigan ingredientlar va qo‘shimchalarga ega. Umuman olganda, ko‘plab kosmetika faqat reklama va chiroyli qadoqlangani tufayli juda qimmat.
Cheksiz tariflar
Cheksiz internet yoki cheksiz daqiqali tariflar juda jozibali va pul tejashning ajoyib usuli kabi ko‘rinadi. Agar mobil internet haqida gapiradigan bo‘lsak, statistik ma'lumotlarga ko‘ra, Buyuk Britaniyada o‘rtacha odam oyiga atigi 5,6 gb sarflaydi. Demak, siz foydalanmayotgan narsangiz uchun ortiqcha pul to‘laysiz.
O‘simlik suti
Ko‘pchilik o‘simlik sutini biz o‘rganib qolgan sigir sutiga sog‘lomroq muqobil deb hisoblasa ham, uning narxi asossiz darajada yuqori. “To‘g‘ri ovqatlanish” bo‘limidagi mahsulotlar hozir trendda va odatda juda ko‘p pul talab qiladi. Garchi ularning ishlab chiqarishini qimmat deb bo‘lmaydi. Misol uchun, jo‘xori suti suv va jo‘xori uniga asoslangan bo‘lib, arzon turadi.
Olmos taqinchoqlar
Olmos tabiiy kelib chiqishiga qaramay, boylikning sun'iy ravishda yaratilgan ramzidir. 19-asrda Janubiy Afrikada yirik olmos konlari topilganida toshlar tezda zargarlik bozorini to‘ldirib tashladi. Tadbirkor Sesil Rodos konni egallab olguncha ular nisbatan arzon edi.
Ba'zi ma'lumotlarga ko‘ra, u olmos konlaridagi ulushlarni sotib olgan va shuning uchun Janubiy Afrikadagi barcha konlar faqat unga va uning De Beers kompaniyasiga tegishli bo‘lgan. Rodos bozorga olmosning ozgina qismini yetkazib bera boshladi, bu esa talabni sun'iy ravishda oshirdi. Va u kuchli reklama kampaniyasini boshladi.
Qimmat matraslar
Uyqu sifati to‘shakning qulayligiga bog‘liq. Lekin qulaylik qimmat degani emas. Oddiy matras va yuqori sifatli to‘shak bir-biridan dizayni va ishlatilgan materiallari bilan farq qiladi, ammo mohiyatiga ko‘ra ular o‘xshash. Yuqori narx faqat brendning mashhurligi yoki antibacterial mato yoki mikromassaj harakati kabi marketing hiylalari bilan izohlanadi.
Premium aravachalar
Marketologlar hissiyotlarimiz va saxiyligimizdan muvaffaqiyatli foydalanadilar, bu bolalar tug‘ilishi bilan kuchayadi. Albatta, bolaga eng yaxshi narsalarni berishni xohlaymiz: va biz nafaqat sevgimiz, g‘amxo‘rlik va bilimimiz haqida, balki eng chiroyli kiyimlar, eng yaxshi o‘yinchoqlar va qimmatbaho qurilmalarni xarid qilamiz.
Bolaga qulay bo‘lishi uchun aravacha og‘ir bo‘lmasligi va yengil yurishi kerak — umuman olganda, hammasi shu. Qolganlari — dizayn, o‘nlab almashtiriladigan bloklar, qo‘shimcha aksessuarlar — aravachani qimmatroqqa sotishning bir usuli.
Printer siyohi
Nega siyoh ba'zan ajoyib printerdan ham qimmatga tushadi? Talab va daromadning oshishi uchun printer ishlab chiqaruvchilari ushbu qurilmalarni zararga sotishlari mumkin, keyin esa siyohni sotish orqali xarajatlarni qoplaydi. Bundan tashqari, boshqa sotuvchilarning raqobatini bo‘g‘ish uchun ular o‘zlarining kartrijlaridagi mikrodasturlarni tez-tez yangilaydilar.
Robot changyutkich
U zamonaviy ko‘rinadi, kam joy egallaydi va eng muhimi, odatiy ishni qiziqarli narsaga aylantiradi.
Biroq bunday modellar an’anaviy changyutkichlarga qaraganda ancha qimmatroq, ammo funksionallik nuqtayi nazaridan ular oddiy va odatda yomonroq tozalaydi. Robotda juda ko‘p muammolar mavjud: chang yig‘uvchi qop va cho‘tkalarni muntazam tozalashingiz kerak. Ishga tushirishdan oldin poldan barcha to‘siqlar va keraksiz narsalarni olib tashlashingiz kerak.
Brend kiyim va poyabzallar
Brend buyumlarni sotib olayotganda birinchi navbatda nom va qimmat reklama uchun to‘laymiz. Biroq ular yanada sifatli ekanligi haqida bahslashish har doim ham o‘zini oqlamaydi.
Yetakchi brendlar, ba'zi ma'lumotlarga ko‘ra, bozordagi mavqeyidan foydalanib, tovarlar narxini 5-30 barobarga oshiradi. Shu bilan birga, tovarlarning aksariyati arzonga ishlab chiqariladi, ishlab chiqarish xarajatlari o‘smaydi, lekin narxlar sun'iy ravishda oshirilaveradi.
Izoh (0)