“Titanik” Britaniyaning White Star Line kompaniyasi “Olimpik” seriyasining ikkinchi transatlantik layneri edi. Uning ikkita egizagi bor edi: “Olimpik” va “Britannik”. Ushbu seriyadan faqat "Olimpik" ko‘p yillar davomida ishlagan.
“Titanik”ni qurishda turli xil dizayn uslublari ishlatilgan — Lyudovik XV uslubidan tortib Uyg‘onish davrigacha. Dizaynerlar yo‘lovchilarni hayratda qoldirib, ularga suzuvchi mehmonxonada bo‘lish hissini berishni xohlashgandi.
Asosiy zinapoya
Filmdagi zinapoya asosiy joylardan biri hisoblanadi. Bu yerda ko‘plab voqealar, jumladan, sevishganlarning so‘nggi uchrashuvi sodir bo‘ladi.
Haqiqiy “Titanik”da ingliz eman zinapoyasi neoklassik Uilyam va Meri uslubida, temir to‘siqlar esa Lyudovik XIV uslubida yaratilgan. Katta zinapoya orqali yo‘lovchilar birinchi sinf uchun mavjud bo‘lgan deyarli barcha qulayliklardan foydalanishlari mumkin edi.
Filmda zinapoya “Titanik”dagi kabi nisbatda qayta yaratilgan, ammo u 30 foizga kattalashtirilgan. Old zinapoya 1 pog‘ona balandroq (12 pog‘ona o‘rniga 13 zinapoya qilingan) va po‘latdan yasalgan karkas bilan mustahkamlangan, haqiqiysi esa butunlay emandan qilingan.
Birinchi darajali restoran
Kollajning pastki qismida “Titanik”ning egizagi bo‘lgan “Olimpik”dagi birinchi darajali restoranning fotosurati joylashgan.
Kemada 4 ta restoran bo‘lgan. Birinchi darajali restoran 900 kvadrat metrdan ko‘proq maydonni egallagan, 500 kishini sig‘dira oladigan eng katta restoran edi.
Filmda Rouz Jekni birinchi darajali restoranga taklif qiladi. Ammo aslida yigit u yerga yetib bormagan bo‘lardi, chunki uchinchi toifadagi yo‘lovchilarga bu restoranga kirishga ruxsat berilmagan: ular yuqumli kasalliklar tarqatmasligi uchun alohida joylashtirilgan.
Kayutalar
Birinchi sinf kayutalari turli xil uslublarda bezatilgan: gruzin, yakobin, italyan uyg‘onishi. Ko‘pgina xonalarda shaxsiy hammom bor edi, lekin umumiy hojatxonalar ham bo‘lgan.
Uchinchi toifadagi kayutalar kamtarona, ammo qulay edi. Qurilish kompaniyasi ushbu toifadagi yo‘lovchilarning ko‘pchiligi yangi hayot boshlash uchun Amerikaga ketayotganini tushunib, xonani iloji boricha qulay qiladi. Yotoqxonalar asosan ikki qavatli karavotlardan iborat bo‘lib, ko‘plab yo‘lovchilar umumiy hammomdan foydalanishlari kerak edi.
Palubalar
Aslida Jekka palubaga chiqishga ruxsat berilmasdi, chunki palubalar sektorlarga bo‘lingan. A sektorida faqat 1-sinf yo‘lovchilari yurishlari mumkin edi.
Pastki stullar va yog‘och skameykalarda suhbatlashish, sayr qilish yoki dam olish uchun joy edi. Suzib ketishdan oldin yo‘lovchilar ro‘yxati e’lon qilingan va ko‘pincha shuhratparast onalar sayohat paytida qizlarini tanishtirishlari mumkin bo‘lgan badavlat yigitlarni topish uchun undan foydalanganlar.
“Veranda” kafesi
Birinchi toifadagi yo‘lovchilar tropik uslubdagi palma daraxtlari bo‘lgan “Veranda” kafesida o‘tirishlari mumkin edi.
Sportzal
“Titanik”ning o‘ziga xos xususiyatlaridan biri erkaklar, ayollar va bolalar belgilangan soatlarda qatnashadigan sport zali edi — erkaklar va ayollar birgalikda mashq qilishlari mumkin emasdi.
O‘qish va xat yozish xonasi
Xona tabiiy yorug‘lik bilan to‘ldirilgan, bu xat o‘qish va yozish uchun eng zo‘r joy edi. Hatto kemada xodimlar joylashgan pochta bo‘limi ham bor edi.
Izoh (0)