• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12634.34
    • RUB162.37
    • EUR14821.34
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +38°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Reklama

    Ichki va xalqaro yuk tashishlarga xarajatlarni pasaytirishning 5 usuli

     

    Qanday qilib yuk tashish xarajatlarini kamaytirish, yukning yo‘qolib qolish xavfidan o‘zini himoyalash, vositachilarsiz ishlash, haydovchilarning benzin bilan hiyla-nayranglarining oldini olish va yukni o‘z vaqtida yetkazib berishni ta’minlash mumkin.

    O‘zbekistonda avtomobilda yuk tashishlarga ehtiyoj tobora ortmoqda. ATI.SU yuk tashishlar bo‘yicha birjasining ma’lumotlariga ko‘ra 2022-yilning 3 choragida mahalliy yuk tashishlarga ehtiyoj 2-martaga, xalqaro yuk tashishlarga esa 1,5-martaga oshdi.

    Lekin yuk jo‘natuvchilar — ishlab chiqaruvchilar, riteylerlar, distribyutorlar va tovar yetkazib beruvchilar — bir qator xavf-xatarlarga duch keladilar:

    •  har doim ham pudratchini o‘z vaqtida topib va yukni jo‘natib bo‘lmaydi;
    • eski hamkorlar yuqori yuklanishni bahona qilib narxlarni oshirishi mumkin;
    •  bozorda yangi yuk tashuvchilar paydo bo‘ladi va ularning barchasi ham halol va shaffof ishlamaydi.
    Yangi sharoitlarda samarali ishlashga raqamli instrumentlar yordam beradi. ATI.SU xalqaro yuk tashish birjasining mutaxassislari qanday qilib yuk jo‘natuvchi kompaniya murakkab loyihalarni joriy qilmasdan va katta investitsiyalarsiz o‘zining logistik jarayonlarini yaxshilashi mumkinligi haqida gapirib berdilar.

    1. Narxlarni oshirmaydigan yuk tashuvchini tanlaymiz

    Ilgari kompaniyalar ro‘yxati Excel saqlanadigan hamkorlarning cheklangan doirasi bilan ishlaganlar. Bugungi kunda biznes raqamli maydonchalardan foydalanishga o‘tmoqda, u yerda bajaruvchilarning keng doirasi uchun yukni tashib berishga buyurtmalar joylashtiriladi. Yuqori raqobat yuk tashishlarga narxlarning pasayishiga yordam beradi.

    Raqamli maydonchalar jarayondan vositachilarni chiqarib tashlash imkonini beradi – bular o‘zining avtoparkiga ega bo‘lmagan, lekin yuk jo‘natuvchidan to‘g‘ridan-to‘g‘ri buyurtmalarni oladigan va o‘zining foizi hisobiga ularni haqiqiy yuk tashuvchilarda joylashtiradigan kompaniyalar va odamlar. Bunday “ortiqcha bo‘g‘in” yuk tashishlar qiymatining 20% gachasini o‘ziga olib qolishi mumkin.

    2. Yuk tashuvchining ishonchliligini tekshiramiz: firma bo‘yicha to‘liq axborot

    Raqamli maydonchalar yuk tashuvchining halolligini baholash imkonini beradi. Masalan, ATI.SU yuk tashishlar birjasida ro‘yxatga olingan kompaniyalar ular bo‘yicha bildirilgan fikrlar va tavsiyanomalar bilan o‘rtoqlashadilar, har bir ishtirokchi o‘z reytingiga ega.

    Bundan tashqari, birjada kontragentlarni tekshirishning qo‘shimcha servislari ishlaydi. Yuk jo‘natuvi yuk tashuvchining bankrot emasligi, qarzlari yo‘qligi va unga nisbatan da’vo arizalari berilmaganligini tekshirishi mumkin. Haydovchining ishonchli ekanligini tekshirish imkoniyati ham mavjud.

    3. Buyurtmalarni avtomat tarzida taqsimlaymiz: mehnat xarajatlari va korrupsiya xavfini pasaytiramiz

    Buyurtmalarni avtomat tarzida taqsimlash - mehnat xarajatlarini, ayniqsa tovar aylanmasi katta va bir kunda o‘nlab yuk jo‘natishlarni amalga oshiradigan yirik kompaniyalar faoliyatini ancha osonlashtiradi. Buning uchun ishonchli yuk tashuvchilar ro‘yxatini yaratish kerak, tizim esa ushbu ro‘yxatdan parametrlarni sozlay oladigan ma’lum bir bajaruvchini tayinlaydi.

    Shuningdek logistika sohasida halol bo‘lmagan sxemalar ham mavjud, bunda buyurtma bajaruvchisi biror-bir mukofot evaziga tanlanadi yoki unga ustunlik beriladi. Bu yuk tashish narxiga qo‘shiladi va uni sezilarli oshirib yuboradi. “Raqamli logist” yuk tashuvchilarni betaraflik asosida tanlaydi, tez, tanaffuslarsiz va dam olish kunlarisiz ishlaydi.

    4. Yuk tashishlarni monitoring qilamiz: yukning yo‘qolib qolish va haydovchilarning hiyla-nayranglari xavfini pasaytiramiz

    Navigatsiyaning yo‘ldoshli tizimlari va haydovchilar uchun mobil ilovalar logistlarni mashaqqatli ishlardan ozod qiladi. Endi yo‘nalishni qo‘lda tuzib o‘tirishga hojat yo‘q. U yo‘ldagi vaziyatlarni va ruxsat etilgan tezlikni hisobga olgan holda avtomat tarzida quriladi, harakatlanish va kechikishlar esa tizimdan ko‘rinib turadi. Bu yukning yo‘qolib qolishi yoki o‘g‘irlab ketilishi, shuningdek haydovchining yo‘l harakati qoidalarini buzishlari – tezlikni oshirish yoki yo‘nalishdan chetga chiqish xavfini pasaytiradi.

    Bosib o‘tilgan yo‘lning yonilg‘i o‘rtacha sarfiga nisbati hiyla-nayranglarning (masalan, benzinning bakdan to‘kilishi yoki yonilg‘ining bak yonidan quyilishi) oldini olishga yordam beradi. Bundan tashqari, mobil ilovadan foydalanish logistika xizmatlarining sifatini oshirgan holda yukni yetkazib berish muddatini yanada aniqroq belgilashga yordam beradi.

    5. Hisobotlarni tahlil qilamiz: eng yaxshi yuk tashuvchilar va xodimlarni aniqlaymiz

    Raqamli maydonlardan foydalanuvchilar kengaytirilgan tahliliy ma’lumotlardan foydalanishlari mumkin. Xodimlarning endi axborot to‘plash va unga ishlov berishga vaqt sarflashiga hojat yo‘q — hisobotlar yuklar bilan ishlashni tushunarli va shaffof qiladi.

    •  Yuk tashishlar bo‘yicha hisobot har bir bajaruvchi bo‘yicha o‘z buyurtmalarini, yukni tashishga qabul qilishga javob berishning o‘rtacha vaqtini, yukni tashib berishni rad qilishlarni, yuk tashishlarning umumiy va o‘rtacha qiymatini tahlil qilish imkonini beradi.
    • Yo‘nalishlar bo‘yicha hisobot kompaniya yuklarni ko‘proq qaysi joylarga jo‘natganligi, bu qanchaga tushganligini va buyurtmani qaysi yuk tashuvchilar bajarganligini tahlil qilishga yordam beradi.
    • Menejerlar bo‘yicha hisobot xodimlarning umuman buyurtmalar va har bir buyurtma bo‘yicha natijalarini ko‘rsatadi.
    Joriy yilning oktyabrida O‘zbekistondagi yuk jo‘natuvchilar va yuk tashuvchilar ATI.SU xalqaro yuk tashishlar birjasining xizmatlaridan bevosita foydalanish imkoniyatiga ega bo‘ldilar. Endi ular jarayonlarni maqbullashtiradigan va ish samaradorligini oshiradigan zamonaviy raqamli instrumentlardan bemalol foydalana oladilar.

    Saytga havola.

    Telefon: +9988 90-821-00-52  faridun.v@ati.su

    Reklama huquqi asosida.

    28.11.2022, 13:30   Izoh (0)   8582
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Adrenalinni his qilishni, sportning chegarasiz energiyasini tuyishni va haqiqiy professional boks janglarini ko‘rishni istaysizmi?

    28.11.2022, 12:00

    Credit House – orzungizdagi xonadonni foizsiz muddatli to‘lov asosida va ipoteka asosida xarid qiling

    28.11.2022, 09:00

    Andijon shahrida franshiza doirasida ikkinchi IMZO shourumining ochilishi bo‘lib o‘tdi

    26.11.2022, 15:00

    Ekvayring — bepul: “Kapitalbank” ATB va ARCA’dan tadbirkorlar uchun foydali shartlar

    26.11.2022, 13:30

    O‘zsanoatqurilishbank “Eng barqaror tashkilot” deya e’tirof etildi

    26.11.2022, 12:00

    “Qizlarni teng qilib o‘stirish kerak” — minglab ayollarga ko‘maklashgan Bibisora Oripova “Yuzma-yuz” loyihasida o‘z hayot yo‘li bilan bo‘lishdi

    25.11.2022, 21:00
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    O‘zbekiston Milliy banki xalqaro kapital bozorida 400 mln AQSH dollarlik obligatsiyalarni muvaffaqiyatli joylashtirdi


    Ipotekaga xonadon, sovg‘a sifatida esa — omborxona!


    Neo Insurance — sug‘urta bozoridagi raqamli o‘zgarishlarning 2 yillik natijasi 


    BI Sad’O Business loyihasida ochiq eshiklar kuni bo‘lib o‘tdi va CHILLA aksiyasi boshlandi


    Chiqim va kirim: nazorat sari ilk qadam


    Turizmdagi trendlar 2025: Xitoyda Markaziy Osiyoga – Qozog‘iston, O‘zbekiston, Qirg‘izistonga qiziqish o‘smoqda


    Centrum Air 25-iyuldan Toshkent — Seul to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarini boshlaydi 


    Beeline Uzbekistan hududlarda raqamli rivojlanishni jadallashtirmoqda


    Kia O‘zbekiston bozorini egallamoqda: 2025-yilning birinchi yarmida rekord darajadagi sotuvlar


    Ichkaridan nazar: Imzo fabrikasi qanday ishlaydi?


    Central Asian University RUR va THE Impact Rankings 2025 xalqaro reytinglarida o‘z mavqeini mustahkamlamoqda


    InfinBANK’dan VISA kartasi endi Swoo Pay ilovasida


    O‘zbekistonda yangilangan HAVAL H6 rasman ishga tushirildi


    “KAFOLAT sug‘urta kompaniyasi” AJning moliyaviy barqarorlik reytingi “Fitch Ratings” tomonidan “Ijobiy” prognozi bilan “B+” darajasida tasdiqlandi


    Ipak Yo‘li Bankdan Tradeloan: xalqaro bitimlarni moliyalashtirish

     

    Tavsiya etamiz

    Kreml soyasidagi jumboqlar: sirli ravishda vafot etgan rossiyalik tadbirkor va amaldorlar

    10 iyul, 20:40

    Isroilning G‘azodagi qirg‘ini yagona emas: Insoniyat tarixidagi eng yirik genotsidlar qanday sodir bo‘lgandi?

    10 iyul, 19:12

    Patriot: Isroil voz kechgan, Ukraina esa ko‘prog‘iga ega chiqishni istayotgan yarim asrlik tizim haqida nimalar ma’lum?

    8 iyul, 20:45

    “O‘lim sharbati”: SSSRda Stalindan so‘ng ikkinchi qudratli shaxs nomi berilgan qurol qanday paydo bo‘lgandi?

    6 iyul, 15:23
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Eron prezidenti Isroil havo kuchlari zarbasida jarohat olgan — OAV

    Dunyo | 13 iyul, 14:00

    Yevroittifoqning Rossiyaga nisbatan sanksiyalarini bloklab turgan Slovakiya qaroridan qaytishi mumkin

    Dunyo | 13 iyul, 13:34

    Rossiya va Belarus “an’anaviy qadriyatlarga asoslangan” sun’iy intellekt yaratmoqchi

    Dunyo | 13 iyul, 12:48

    AQSH davlat departamenti islohot vaji bilan 1 350 dan ortiq xodimini ishdan bo‘shatadi — CNN

    Dunyo | 13 iyul, 11:25

    “Mutlaqo kechirilmas va keskin qoralovga loyiq” — Qo‘ng‘irotboy Sharipov OTMga kirishdagi korrupsiya haqida

    O‘zbekiston | 13 iyul, 10:54

    Rossiya mamlakatning uchinchi eng yirik oltin ishlab chiqaruvchisini milliylashtirdi

    Dunyo | 13 iyul, 10:38

    Farg‘onada fuqaro o‘z tanishini Gentra’da qasddan urib, o‘ldirib qo‘ydi

    O‘zbekiston | 13 iyul, 10:14

    O‘zbekistonning olis va chekka hududlarida xorijiy tillar bo‘yicha o‘quv markazi ochadigan yoshlarga foizsiz qarz beriladi

    O‘zbekiston | 13 iyul, 09:32

    Salomatlik haqidagi zamonaviy tibbiyot allaqachon inkor qilgan yanglish fikrlar

    Salomatlik | 13 iyul, 08:39
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.