Qahramon obrazini yaratish uchun har doim ham aktyorlik iste’dodi yetarli bo‘lavermaydi. Darhaqiqat, ko‘pincha qahramonning tashqi ko‘rinishi uning xarakteridan so‘zlaydi.
“Guchchi uyi”
Yosh va sodda Patrisiyani tasvirlash uchun vizajistlar Ledi Gagani unchalik bo‘yantirishmaydi. Aktrisaning yoshini katta ko‘rsatish dastlab yuz protezlari yordamida rejalashtirilgan edi. Ammo keyin ular vizajistlar mahoratidan foydalanish mumkinligini tushunishdi. Aktrisaning terisi oqartirilgan, burun burmalari jigarrang bilan bo‘yalgan va yuzning ba'zi qismlari ajinlar illyuziyasini yaratish uchun kukun bilan qoplanadi.
Bunday o‘zgarish aktrisaga ham ma’qul keldi va uning o‘zi: “Men ekranda Ledi Gagani ko‘rishni xohlamayman”, deydi.
“Alisa g‘aroyibotlar mamlakatida”
Zolim Qizil qirolicha obrazi ustida ishlayotganda, ushbu rol ijrochisi Helena Bonem Karterning boshi kompyuter grafikasi yordamida 3 marta kattalashtiriladi. Ammo aktrisa baribir vizajist xizmatidan foydalanishi kerak edi. U peshonasiga maxsus qoplama va deyarli 1,5 kg og‘irlikdagi yurak shaklidagi parik kiygan.
“Ajdaho tatuirovkali qiz”
Lisbet Salander roli uchun aktrisa Runi Mare yuziga haqiqiy pirsing qiladi. Keyinchalik bu unga teskari ta'sir ko‘rsatdi. Mara jurnal uchun fotosessiyada suratga tushganda, vizajist pirsingdan qolgan izlarni yashirish uchun sochining bir qismini kalga oldi.
Ammo aktrisa pirsingidan va hatto soch turmagini o‘zgartirganidan umuman xijolat tortmadi. Runining so‘zlariga ko‘ra, eng hayratlanarli harakat qoshlarning oqartirilgani bo‘lgan.
“Pem va Tommi”
Pamela Andersonga o‘xshash uchun aktrisa Lili Jeyms peshonasiga qoshlarini yashiradigan qoplama kiygan. Qoshlari sun'iy iplar yopishtirish yordamida o‘xshatilgan. Aktrisa lablarini tish protezi orqali o‘zgartirdi. Lilining o‘zi kun bo‘yi protezda yurishga qarshi bo‘lmagan, bu Jeymsga ko‘proq obrazda bo‘lishiga yordam bergan.
“Tonya hammaga qarshi”
Ushbu filmni suratga olish uchun atigi 31 kun ichida 250 dan ortiq sahna kerak bo‘ldi. Har kuni ular Toni Xarding hayotining turli davrlari bilan bog‘liq epizodlarni suratga olishdi. Stilistlar ushbu rol ijrochisi Margo Robbining qiyofasini o‘zgartirdilar, shu jumladan uning sochlari ustida ehtiyotkorlik bilan ishladilar.
Sartaroshlar aktrisaning sochlariga ziyon yetishini aytishgan, shuning uchun u suratga olish maydonchasida parik kiygan. Toni Xardingning 80-90-yillardagi ko‘rinishiga erishish uchun soxta jingalaklar qayta-qayta bo‘yalgan.
“Anjelin”
Xonanda Anjelinga aylanish uchun Emmi Rossum qo‘lda bo‘yalgan kontakt linzalarning bir nechta qatlamini taqqan. Bundan tashqari, uning qoshlari rangsizlantirilib, yangisi chizilgan. Burunning shakli burun teshigiga maxsus naychalar kiritish orqali o‘zgartiriladi.
Aktrisa bir nechta yuz protezlarini ham kiygan. Ijodiy guruh a'zolari unga qulaylik yaratish maqsadida issiq kunlarda yuzining yonida ventilyator ushlab turishadi, ammo bu befoyda edi: pardoz shunchalik qalin ediki, havo makiyaj qatlamlaridan yuz terisiga kira olmasdi.
“Qasos vaqti”
Ushbu rol uchun vizajistlar Nikol Kidmanni taqdiri qiyin bo‘lgan oddiy ayolga aylantirishga harakat qilishdi. Hayotdagi qiyinchiliklar va yomon odatlar uning tashqi ko‘rinishida aks etishi kerak edi. Vizajist o‘z ishini kundalik portret yozishga qiyoslagan: u aktrisaning yuzidagi teri kamchiliklarini qayta-qayta chizgan.
Vazifa Nikol vizajist kursisida ko‘p vaqt o‘tkazishni yoqtirmasligi bilan ham murakkablashdi. Shunday qilib jamoa taxminan yarim soat ichida ishni yakunlash yo‘lini topishi kerak edi. Ularning mehnati bekorga ketmadi. Hatto Kidmanning bolalari ham onalarini ushbu obrazda ko‘rib, qo‘rqib ketishadi.
“Kamchiliksiz qiz”
Muharrir Dianna roli uchun aktrisa Tilda Suinton deyarli tanib bo‘lmas darajada o‘zgaradi. U har kuni yuziga avtozagar va bir necha qatlamli bronzer qo‘llashi kerak edi. Ko‘zidagi yorqin pardoz esa Tildaning shaxsiy tanloviga bo‘ldi, u kundalik turmushda deyarli bunday makiyaj qilmaydi. O‘zi bu haqda shunday deydi: “Agar men ko‘zimni bo‘yasam, xuddi shunday juda ko‘p podvodka surtaman”.
“Temmi Feyning ko‘zlari”
Jessika Chesteynga Temmi Fey obrazini yaratish uchun makiyaj yetarli emas edi. U yonoqlari va iyagiga yuz protezlaridan foydalanadi. Bir parcha lenta yordamida burun uchi ko‘tarildi, shunda uning burun teshigi haqiqiy Temmi kabi bejirim bo‘ladi.
Sujet rivojida qahramonning yoshi kattalashgani sayin vizajistlar shunchalik ko‘p ishlashi kerak edi. Ular aktrisaning iyagini kattalashtirishdi, lablar qo‘shishdi va plyonka, kukun yordamida ko‘z atrofidagi teri va peshonaga xira ko‘rinish berishdi.
Izoh (0)