Agar hayot bo‘lganida, 2022-yil 10-sentabr kuni mashhur dizayner Karl Lagerfeld 89 yoshga to‘lgan bo‘lardi. O‘zini butunlay moda sanoatiga bag‘ishlagan dizayner ko‘plab unutilgan tendensiyalarni qaytardi. Grazia nashri mashhur dizaynerning tavallud kuni munosabati bilan uning moda olamidagi ixtirolarini yodga oldi.
Marvarid
Sun’iy marvarid va oddiy zargarlik buyumlari 1930-yillarda Koko Shanel tomonidan ommalashgan. Ammo vaqt o‘tishi bilan bunday zargarlik buyumlari biroz urfdan qoldi, ulardan faqat yoshi katta ayollar foydalandi. Shuning uchun 1983-yil Karl Chanel moda uyining rahbari bo‘lganida, u ushbu aksessuarni modernlashtirishga qaror qildi. Dizayner marvaridlarga barcha turdagi marjonlarni qo‘shib, ko‘p qatlamli taqinchoqlarni yaratdi. 2000-yillarning boshida bunday zargarlik buyumlari ommalashdi, ammo bugungi kunda uning turli uzunlikdagilari obrazga mos kelgan holda taqiladi.
Quyoshdan saqlaydigan katta ko‘zoynaklar
Karldan oldin eng zamonaviy quyosh ko‘zoynaklari ham juda ixcham edi. Agar obrazlarda katta aksessuarlar paydo bo‘lgan bo‘lsa, unda ko‘zoynaklar shaffof bo‘lishi kerak edi. Ammo quyoshdan saqlaydigan katta ko‘zoynaklarni haqiqiy trendga aylantirgan Karl bo‘ldi. Dizayner bunday dizayn har qanday odamning qiyofasiga mos kelishiga va kamchiliklarni mukammal yashirishiga amin bo‘lgan.
Kundalik kiyish uchun mo‘ynali kiyim
Qimatbaho mo‘ynali kiyim uzoq vaqt davomida juda boy odamlarning libosi bo‘lib kelgan. Lagerfeld hali Fendi’da ishlayotganida, bu ustki kiyimni ommalashtirishni anglab yetdi va mo‘yna bilan tajriba o‘tkaza boshladi. Dizayner klassik siluetdan uzoqlashdi va keyin bu ishni Chanel’da davom ettirdi. Shunday qilib, kundalik mo‘ynali kiyim uchun hatto sun’iy materialda ham Lagerfeldning xizmati katta.
Bejirim sumkalar
Sumkalar har qanday moda uyining “yuragi”dir. Ularni yaxshi sotish uchun dizaynerlar har kuni an’anaviy modellarga e’tibor qaratdi. Ammo Karl bu qoidalar allaqachon eskirgan deb qaror qildi. U moda sanoatida birinchilardan bo‘lib g‘ayrioddiy aksessuarlar — ulkan va mayda, qattiq va dekonstruksiyasiz qo‘shimcha modellarni o‘ylab topdi.
Tvidli kiyimlar
Dizayner Koko Shanelning merosiga juda ehtiyot bo‘ldi, lekin u o‘tmishdagi tendensiyalarga e’tibor qaratmadi. Lagerfeld Chanel’ga kelganida, tvid allaqachon brendning o‘ziga xos belgisiga aylangan edi. To‘g‘ri, klassik kostyumlar asosan undan tikilgan va allaqachon mashhurligini yo‘qotgan ham edi. Keyin Karl ushbu materialdan hamma narsani tikishga qaror qildi: qo‘lqoplardan korsetgacha. Uning sharofati bilan bunday mato ikkinchi bor hayotga qaytdi va yana urfga kirdi.
Izoh (0)