• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12910.15
    • RUB159.78
    • EUR14660.77
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Iqtisodiyot

    Global iqlim o‘zgarishiga qarshi kurash: elektromobil bozorining umumiy ko‘rinishi, kelajagi va O‘zbekistondagi vaziyati qanday?

    Avtomobillarning iqlimga salbiy ta’siri xavfini kamaytirish bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqishning dolzarbligi ham mintaqaviy, ham global darajada oshmoqda.

    Foto: “Daryo” / Madina Nurman

    Foto: “Daryo” / Madina Nurman

    So‘nggi o‘n yillikda faol amalga oshirila boshlangan elektromobillarga o‘tish bo‘yicha ko‘rilgan chora-tadbirlar natijalari elektr transport vositalarining yangi bozori ancha muvaffaqiyatli rivojlanmoqda degan xulosaga kelishga imkon beradi.

    Jahon bozorida 2012—2021 yillarda elektr transport vositalarini sotilishi 50 baravardan oshdi, buning natijasida avtomobil bozorining umumiy tarkibidagi ushbu segmentning ulushi 0,2 foizdan 8,3 foizgacha o‘sdi.

    Faqatgina so‘nggi besh yil ichida barcha turdagi elektr transport vositalarining umumiy savdosi 1,27 million donadan 6,75 million donagacha ya’ni 5,3 marta oshdi.

    Elektromobillarning global savdosi dinamikasi, million:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Xalqaro energetika agentligining (XEA) 2020-yilda elektr transport vositalariga bo‘lgan talab kuzatilishi to‘g‘risidagi ma’lumotlariga ko‘ra, avtomobillarga bo‘lgan talab va taklifning pasayishi bilan solishtirganda barqarorroq bo‘lgan.

    Bundan tashqari, akkumulatorli elektr transport vositalariga bo‘lgan talab gibrid elektr transport vositalariga bo‘lgan talab dinamikasini ortda qoldirdi.

    Elektromobillarga bo‘lgan global talab

    Savdo tarkibidagi ustun nisbatlarning tahlili shuni ko‘rsatdiki, so‘nggi uch yil ichida akkumulatorli elektr transport vositalarining ulushi 2015-yilgacha bo‘lgan davrda o‘rtacha 60 foizga nisbatan 72 foizdan oshdi.

    Bu omil an’anaviy avtomobillardan elektromobillarga o‘tish davrining sezilarli darajada qisqarganligini ko‘rsatadi.

    Jahondagi barcha turdagi elektr transport vositalari savdosining taxminan 90 foizi Xitoy, Yevropa va AQSHga to‘g‘ri keladi.

    2015-yildan buyon Xitoy elektr transport vositalarini sotish bo‘yicha jahon reytingida birinchi o‘rinni egallab turibdi, bu umumiy hajmning yarmidan ko‘pini (51 foiz) tashkil qiladi.

    2021-yilda Xitoyda elektromobillar sotuvi qariyb uch baravar ko‘payib, 1,2 million donadan 3,4 millionga etib, butun jahon bo‘ylab savdo o‘sishining asosiy omili bo‘ldi.

    2021-yil yakunlariga ko‘ra, Yevropa bozori elektromobillarining ikkinchi yirik bozori bo‘lib qoldi, bu jahon elektromobil savdosining 34 foizini tashkil etdi. AQSHning ulushi so‘nggi besh yil ichida o‘rtacha 13—14 foizni tashkil etdi va 2021-yilda bu ko‘rsatkich 10,5 foizni tashkil etdi.

    Yetakchi davlatlar va mintaqalar bo'yicha elektromobillarning global savdosi tarkibi, million:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Shu bilan birga, AQSHda elektromobillar savdosi so‘nggi yillarda birinchi marta yarim milliondan oshib, 720 ming donadan ortiqni tashkil qildi va jahon elektromobillar savdosi tarkibida uchinchi o‘rinni egalladi. Boshqa mamlakatlar va mintaqalarning ulushi 4,5 foizdan oshmaydi.

    Mamlakatlar va mintaqalar orasida deyarli barcha Yevropa mamlakatlarida elektromobillar bozorining o‘sish ko‘rsatkichlari diqqatga sazovordir.

    Bu ularning elektr transport vositalariga o‘tish orqali issiqxona gazlari chiqindilarini kamaytirish maqsadlariga erishish istagi bilan bog‘liq.

    2020-yil reytingiga ko‘ra, Yevropaning aksariyat davlatlari yangi yengil avtomobillar sotuvida elektromobillar ulushini 10 foizdan ancha oshirishga muvaffaq bo‘ldi.

    Bundan tashqari, avvalgi yillarda bo‘lgani kabi, Norvegiya Yevropa mamlakatlari guruhida sezilarli darajada ajralib, elektr transport vositalarining 75 foiz ulushiga erishdi.

    Birinchi beshlikka Islandiya, Shvesiya, Niderlandiya va Finlyandiya kabi davlatlar ham kirdi. Ularda yangi avtomobillar sotuvida tarmoqqa ulanadigan elektromobillarning ulushi 18—45 foizgacha oshgan.

    2020-yilda yengil avtomobillar sotuvida elektromobillarning ulushi, mamlakatlar bo‘yicha sotuvlar:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Fransiya va Germaniyada bu ko‘rsatkich 11,3 foiz va 13,5 foizni tashkil etdi, bu ham ushbu mamlakatlarda mazkur bozor segmenti rivojlanishining yuqori dinamikasini ko‘rsatadi.

    Xitoyda yangi avtomobillar savdosidagi elektromobillarning ulushi 6,2 foizni tashkil etdi, bu Yevropa davlatlari o‘rtacha ko‘rsatkichidan biroz pastroq. AQSHda bu ko‘rsatkich undan ham past — 2,3 foizni tashkil etdi.

    2020-yilda yangi yengil avtomobillar sotuvida elektromobillarning ulushi, mamlakatlar bo‘yicha sotuvlar:

    Biroq bozor o‘lchamlarini mutlaq ko‘rsatkichlarda taqqoslaganda Xitoy va AQSH elektr transport vositalarining eng yirik iste’molchilari bo‘lib, ichki bozorlarda sotuvlar Yevropa mamlakatlariga qaraganda ancha yuqori.

    Jahonda elektromobillar sotuvi

    Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchilar assosiatsiyasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2020-yilda akkumulatorli elektr transport vositalari va gibridlari sotuvi 1,25 million donani tashkil etdi.

    Taqqoslash uchun, Xitoyda sotilgan elektromobillar soni savdo ko‘rsatkichlaridan oshib ketdi, masalan, Germaniyadan — 3 baravardan ortiq (395 ming dona), Fransiya va Norvegiyadan birgalikda olganda — 4,2 marta (291 ming dona).

    2020-yilda elektromobillarni sotish hajmi, ming dona:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Ushbu nisbatlar Xitoy elektromobillar bozorining boshqa mamlakatlar bilan solishtirganda mutlaq ma’noda juda katta ekanligini ko‘rsatadi. Xitoy so‘nggi yillarda doimiy ravishda eng yirik bozorlarga ega mamlakatlar orasida birinchi o‘rinni egalladi.

    Bu elektromobillarini ishlab chiqarishni quvvatlash siyosati va strategiyasini muvaffaqiyatli amalga oshirilishi bilan bog‘liq.

    Ikkinchi o‘rin Germaniyaga, uchinchi o‘rinni esa AQSH egallab turibdi. Masalan, Norvegiya yangi yengil avtomobillar sotuvida elektromobillarning eng yuqori 75 foiz ulushini ko‘rsatayotganiga qaramay, unda bozorning sig‘imi Xitoy, Germaniya va AQSHga qaraganda ancha past.

    Masalan, AQSHda sotilgan elektromobillar soni 328 ming donagacha oshgan, bu Norvegiyadagidan 3,1 baravar, Fransiyadagidan esa 1,8 barobar ko‘pdir.

    Yevropa mamlakatlari orasida elektromobillar bozori rivojlanishining eng yuqori dinamikasi Germaniyaga xos bo‘lib, unda 2020-yil 394 ming donadan ortiq sotilgan.

    Bu Fransiya va Buyuk Britaniyadagidan 2,1 baravar, Norvegiyadagidan 3,7 baravar ko‘pdir. Ammo Xitoy bilan taqqoslanadigan bo‘lsa, dunyoning deyarli hech bir davlati Xitoyning elektr avtomobil bozori hajmiga tenglasha olmaydi.

    O‘zbekistonda ikki yilda elektromobil importi qariyb 20 barobar oshdi

    Elektromobil importi 2021-yilning mos davriga nisbatan 901 taga yoki 3,2 barobarga oshgan. 2020-yilning dastlabki yetti oyida O‘zbekistonga atigi 68 dona elektromobil keltirilgan edi. Ikki yilda import 19,3 barobarga ko‘paydi.

    Joriy yil iyul oyining o‘zida bu ko‘rsatkich 189 tani tashil qildi. Yetti oy ichida 10 ta xorijiy davlatdan qiymati 40,1 mln dollarga teng bo‘lgan elektromobil import qilingan.

    2018—2021-yillarda O‘zbekistonda umumiy avtomobil savdosidagi elektr transport vositalarining ulushi:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    O‘zbekistonga eng ko‘p elektromobil yetkazib bergan davlatlar orasida Xitoy doimgidek yetakchilik qilmoqda. Yanvar—iyul oylarida ushbu davlatdan 1 155 ta elektromobil keltirilgan.

    Ikkinchi o‘rinni BAA (81) egallagan bo‘lsa, bu borada uchinchi etib Germaniya (29) ko‘rsatilgan.

    Bir yilda O‘zbekistonning elektromobil importi qanday o‘zgardi?

    O‘zbekistonda 2022-yilning yanvar—iyul oylarida 1 314 ta elektromobil import qilingan.

    O‘zbekistonga eng ko‘p elektromobil yetkazib bergan davlatlar orasida Xitoy doimgidek yetakchilik qilmoqda.

    2021-yilda O‘zbekistonda elektromobillar importining geografik tarkibi:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Yanvar—iyul oylarida ushbu davlatdan 1 155 ta elektromobil keltirilgan. O‘tgan yilning shu davrida bu ko‘rsatkich 388 taga teng bo‘lgan.

    Mamlakatlar kesimida eng katta o‘sish BAAda kuzatilgan. 2021-yilning dastlabki 7 oyida undan 1 dona elektromobil olib kelingan bo‘lsa, bugungi kunga kelib ularning soni 81 taga yetdi.

    Bu yil boshidan beri O‘zbekiston Germaniyadan 29 ta elektromobil import qilgan bo‘lsa, o‘tgan yilning shu davrida bu ko‘rsatkich 4 taga teng bo‘lgan.

    Gonkong bilan ham shunga o‘xshash vaziyat qayd etilgan — 2021-yilda mamlakatdan 1 ta elektromobil olib kelingan bo‘lsa, joriy yilda esa ularning soni 29 taga yetdi.

    Markaziy Osiyoda vaziyat qanday?

    Elektromobil bozorning rivojlanish dinamikasi jahon o‘rtacha ko‘rsatkichidan ancha past bo‘lsa-da, jahon tendensiyalariga muvofiq Markaziy Osiyo mamlakatlarida elektromobillarni ilgari surish bo‘yicha faolroq jarayon kuzatilmoqda.

    O‘zbekiston va Qozog‘iston texnologik jihatdan orqada qolishni oldini olish va yashil rivojlanish maqsadlariga erishish uchun elektromobillar bozorini rivojlantirish ustuvorligini ilgari surmoqda.

    Tahlillar shuni ko‘rsatdiki, so‘nggi uch yil ichida O‘zbekistonda import hajmining oshishi natijasida yangi avtomobillarning umumiy savdosida elektr transport vositalarining ulushi 2018-yilda 0,006 foizdan 2021-yilda 0,35 foizgacha oshdi.

    2018—2021-yillarda O‘zbekistonda import qilinadigan elektromobillarning umumiy avtomobillar importidagi ulushi:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Qozog‘istonda 2020-yilda ro‘yxatga olingan elektromobillar soni 550 tani tashkil qildi.

    Ro‘yxatga olingan avtomobillarning umumiy sonida elektromobillarning ulushi 0,013 foizdan oshmadi.

    Elektromobillar bozori hajmini mutlaq ko‘rinishda solishtiradigan bo‘lsak, O‘zbekistonda 2021-yilda elektromobillar soni Qozog‘istonga nisbatan 40—45 foizga ko‘p bo‘lgan bo‘lsa-da, 2019-yilda vaziyat buning aksi bo‘lgan edi.

    Avtomobillarning iqlimga ta’siri

    Transport sektori chiqindilari bo‘yicha O‘zbekiston Qozog‘iston va Turkmanistondan keyin uchinchi o‘rinda turadi.

    Markaziy Osiyo mamlakatlari transport sektori chiqindilari:

    Foto: PMTI

    Foto: PMTI

    Shu bilan birga, yalpi ichki mahsulot birligiga to‘g‘ri keladigan CO2 chiqindilarining jami intensivligi bo‘yicha O‘zbekiston, MDHning aksariyat davlatlari singari, CO2 emissiyasi yuqori darajada bo‘lgan davlatlar toifasiga kiritilgan.

    Global miqyosda avtotransport vositalarining yangi energiya manbalariga texnologik o‘tishi yoqilg‘i yonishi natijasida atmosferaga chiqariladigan umumiy chiqindilarning o‘sish sur’atining sekinlashishiga yordam berdi.

    Biroq 2010—2020-yillarda dunyo miqyosidagi chiqindilar 9—10 foizga oshdi.

    Shu munosabat bilan jahon taraqqiyotining asosiy iqlim maqsadi emissiyalarni nolga tenglashtirish, shu jumladan transport sohasini texnologik transformasiya qilish orqali erishishdir.

    Elektromobil bozorining istiqboli

    O‘n yillikda savdoning tez o‘sishidan so‘ng, jami elektromobillar parki 10 milliondan oshadi, bu global avtomobil parkining 1 foizini tashkil qiladi.

    2020-yilda dunyoda rekord darajadagi — 3 milliondan ortiq yangi elektromobillar ro‘yxatga olindi, kelgusida yana o‘sish tendensiyasi kutilmoqda.

     

    Xalqaro energetika agentligining prognozlariga ko‘ra, o‘n yillik oxiri — 2030-yilga kelib elektromobillar soni kamida 145 millionga ortadi.

    Agar soha hukumatlar tomonidan qo‘llab-quvvatlansa, 2030-yilga borib dunyodagi elektr transport vositalari soni 230 millionga etishi mumkin.

    Yevropa Ittifoqining EU Green Deal ekologik rejasiga ko‘ra, Yevropa 2035-yilga borib butunlay "toza" avtomobillarga o‘tishi kerak.

    Yevropa davlatlari transport vositalari uchun yanada qattiqroq, ichki yonuv dvigatellari bo‘lgan avtomobillarni to‘liq taqiqlashgacha, ekologik standartlarga amal qiladi.

    Misol uchun, Germaniya hukumati 2030-yilga kelib elektromobillarga bo‘lgan talabni 15 millionga yetkazishni maqsad qilgan, buning uchun 1 milliongacha zaryadlash stansiyalarini ishga tushirish kerak bo‘ladi.

     

    Ichki yonuv dvigatellari bo‘lgan avtomobillardan foydalanishni to‘liq taqiqlash orqali avtotransport vositalaridan foydalanishdan nol chiqindilarga erishish maqsadlari 2025-yildan (Norvegiya) 2030—2040 yilgacha (Germaniya) vaqt oralig‘ida o‘zgarib turadi.

    Taxminlarga ko‘ra, Xitoy va Hindiston katta rejalar qurmoqda, ularda ichki yonuv dvigatellari bo‘lgan avtomobillarni sotib olishni taqiqlash va faqat gibrid yoki elektromobillarni sotib olish imkoniyatini saqlab qolish muddati 2030-yilgacha belgilangan.

    Prognozlarga ko‘ra, Xitoyda elektromobillar 2030-yilga kelib avtomobil bozorining 40 foizini tashkil qiladi. AQSHda elektr va gibrid elektr transport vositalarining ulushi 2030-yilga borib 50 foizgacha oshadi.

    Umuman olganda, o‘n yillikning oxiriga kelib, butun dunyo bo‘ylab avtomobil sotish bozorida elektromobillarning ulushi 30-40 foizga, 2040-yilga kelib esa kamida 50 foizga yetishi mumkin.

    Maqolani tayyorlashda Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti ma’lumotlaridan foydalanildi

    28.08.2022, 07:00   Izoh (0)   63204
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    O‘zbekistonda bir oy ichida bodring narxi ikki baravarga oshdi

    27.08.2022, 23:05

    O‘zbekistonliklar Buyuk Britaniyaga vaqtinchalik ishlashga viza olish bo‘yicha yetakchilardan bo‘lmoqda

    26.08.2022, 23:31

    O‘zbekiston va dunyoda oziq-ovqat inflyatsiyasi qanday kechmoqda?

    26.08.2022, 21:03

    Energiya narxlari Yevropada retsessiyaga sabab bo‘lmoqda — Bloomberg

    26.08.2022, 20:38

    Global oziq-ovqat inqiroziga sabab: Hindiston guruch eksportini cheklamoqchi

    26.08.2022, 20:05

    Xitoy Rossiyadan oltin importini 8 baravarga oshirdi

    26.08.2022, 17:59
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Ziffler‘dan katta taqdimot: yangi qiyofa, zamonaviy dizayn va aqlli maishiy texnikalar


    Uklonda taksi haydovchilari uchun katta tadbir o‘tkazildi!


    Coca-Cola 139 yillik ilhom, ajoyib kashfiyotlar, mashhur kampaniyalar va butun dunyo sevib qolgan ta’mni taqdim etmoqda 


    UZCARD SHERDOR premium kartasi endi MKBANKda mavjud


    InfinBANK Global Money Week 2025 da ishtirok etdi


    Kapitalbank 2024-yilgi Brand Awards International mukofotiga sazovor bo‘ldi


    Mobiuz “MazzaFest”da yangi “Mazza” va “Mazza 2.0” tarif rejalarini taqdim etadi


    Silk Avia Shahrisabzga ko‘proq parvoz qiladi


    Parvoz — katta shahar xarakteriga ega qulay biznes-klass turar joy


    HONOR kompaniyasi HONOR 400 Lite smartfonini taqdim etdi. Qiziq, u nimasi bilan lol qoldira oladi?


    OKMK 2,3 milliard dollar kredit mablag‘larini jalb qildi va 125 million dollar moliyaviy xarajatlarni iqtisod qildi


    Moliyaviy savodxonlik maktab ostonasidan boshlanadi


    Moliyaviy firibgarlik: murakkab sxemalar bo‘yicha sodda tushunchalar 


    CHERY bilan o‘z orzungizni amalga oshiring: barcha modellar uchun boshlang‘ich to‘lov pasaytirildi! 


    Siberian Wellness — O‘zbekistonda 15 yil

     

    Tavsiya etamiz

    “Ular o‘z vatani mustaqil bo‘lishi uchun kurashgan edi” — Turkiston legionining ayanchli tarixi

    8 may, 15:09

    Rashidov, gazli ichimliklar zavodi, Qizil maydon. 9-may — Toshkent tarixidan fotolavhalar

    7 may, 14:40

    Fazoviy poyganing boshlanishi — Gagarinning parvozi yolg‘on bo‘lganmi?

    6 may, 18:00
    Audio Icon

    “Qurolli qushchalar”. O‘zbekistonda ishlab chiqarilayotgan dronlar haqida

    5 may, 21:10
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Anchelotti “Real” boshqaruvini qachon tark etishi ma’lum bo‘ldi

    Sport | 9 may, 23:38

    Superliga. “Dinamo” “Surxon”ni mag‘lub etib, turnir jadvalida kuchli uchlikka kirib oldi

    Sport | 9 may, 22:35

    AQSH byudjeti taqchilligi yil boshidan beri 196 mlrd dollarga ko‘paydi

    Dunyo | 9 may, 22:05

    Fransiyada ikki general hokimiyatni tanqid qilgani uchun ishdan olindi

    Dunyo | 9 may, 21:35

    “Liverpul” “Real”ning qaroridan norozi bo‘ldi

    Sport | 9 may, 21:12

    NATO Kiyevga tinchlik shartnomasining bir qismi sifatida a’zolikni va’da qilmaganini bildirdi

    Dunyo | 9 may, 20:35

    Superliga. Vodiy derbisida “Neftchi” ustun keldi

    Sport | 9 may, 20:21
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.