Coca-Cola va Pepsi brendlari Rossiya bozorini tark etgandan so‘ng, may va iyun oylarida ushbu bo‘shliqdagi analogli ichimliklar ulushi oshdi va 5 foizni tashkil etdi. Bu haqda NielsenIQ yirik chakana savdo tarmoqlaridagi audit ma’lumotlariga tayanib, Forbes xabar bermoqda.
May oyida “Ochakovo” kompaniyasi xorijiy brendlarning o‘z analoglarini — Cool Cola, Fancy va Street’ni sotuvga chiqardi.
Bosh direktor Yuriy Antonovning so‘zlariga ko‘ra, ikki oy ichida alkogolsiz ichimliklar savdosi o‘tgan yilning shu davriga nisbatan ikki baravar ko‘paygan.
Bu asosan transmilliy kompaniyalarning xatti-harakatlari bilan bog‘liq bo‘lib, bu ham ichimliklarga bo‘lgan iste’molchilar talabining tabiiy kamayishiga, ham chakana savdoning ushbu brendlar uchun muqobil va o‘rnini bosuvchi variantlarni topishga qiziqishini oshirishga olib keldi, — dedi u.
Biroq Ozon va Wildberries bozorlari vakillarining so‘zlariga ko‘ra, rus analoglari savdosi ulushini taxmin qilish hali erta, chunki ular bozorda yaqinda paydo bo‘lgan va amerikalik ishlab chiqaruvchilarning eski ichimliklar zaxiralari hanuzgacha omborlarda qolmoqda.
Shu bilan birga, Rossiyada maydan iyungacha bo‘lgan davrda gazlangan ichimliklar umumiy savdosi o‘tgan yilga nisbatan o‘rtacha 5,5 foizga kamaydi.
Xususan, yirik ulgurji sotuvchi Metro assortimentning qisqarishi va xorijiy kompaniyalarning Rossiya bozoridan chiqib ketishi tufayli alkogolsiz ichimliklar savdosi 20 foizga kamayganini ma’lum qildi. Pul ko‘rinishida sotish 24,2 foizga o‘sdi.
Amerikaning alkogolsiz ichimliklar ishlab chiqaruvchisi Coca-Cola (brendlar Coca-Cola, Sprite, Fanta, Rich, Dobri va boshqalar) Rossiyadagi faoliyatini to‘xtatganini e’lon qilgan edi.
Shu bilan birga, PepsiCo o‘zining Mirinda, 7Up va Pepsi Cola brendlarini Rossiya bozorida sotmasligini, shuningdek, investitsiyalar va reklama faoliyatini to‘xtatib turishini, shu bilan birga sut mahsulotlari va chaqaloqlar formulasini o‘z ichiga olgan asosiy mahsulotlarni sotishda davom etishini e’lon qilgandi.
Wildberries ma’lumotlariga ko‘ra, 1-maydan 20-iyulgacha Coca-Cola va Pepsi alkogolsiz ichimliklar savdosi yiliga 320 foizga oshgan.
Bozorda ushbu ichimliklarni sotuvchilar sonining ko‘payishi mumkin bo‘lgan sabablar orasida: ularning soni mart oyidagi ko‘rsatkichlarga nisbatan uch baravar va o‘tgan yilning shu davriga nisbatan olti baravar ko‘paygan.
Izoh (0)