• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12910.15
    • RUB159.78
    • EUR14660.77
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Iqtisodiyot

    Rossiyada lift taqchilligi yuzaga kelmoqda

    Lift ishlab chiqaruvchi kompaniyalar rossiyalik ishlab chiqaruvchilarning buyurtmalarini qabul qilishni to‘xtatdi. Bu haqda Forbes xabar berdi.

    Foto: Forbes

    Foto: Forbes

    24-fevraldan keyin Rossiyada ish hajmini qisqartirgan yoki to‘xtatgan Amerikaning Otis va Finlyandiyaning Kone kompaniyalari mavjud shartnomalar va o‘rnatilgan uskunalarga texnik xizmat ko‘rsatish bo‘yicha majburiyatlarni bajarishni davom ettirdi, biroq yangi liftlarni yetkazib berish bo‘yicha buyurtmalarni qabul qilmayapti.

    Bu ommaviy uy-joylarga unchalik ta’sir qilmasligi mumkin, lekin yuqori budjetli loyihalar, birinchi navbatda osmono‘par binolar qurish uchun muammoga aylanadi.

    Bozor hajmi

    Milliy liftlar ittifoqi (NLS) tahlil va statistika qo‘mitasining hisobotiga ko‘ra, Rossiyada har yili 40 mingdan ortiq lift ishga tushiriladi. Ulardan 75 foizi Rossiyada ishlab chiqariladi. O‘tgan yili o‘rnatilgan liftlarning 5779 tasi ya’ni 12,6 foizi Belarusda ishlab chiqarilgan.

    Biroq Otis mahsulotlari ham mahalliy liftlarning 75 foiziga kiritilgan, chunki kompaniya Rossiyada mahalliylashtirilgan ishlab chiqarishga ega.

    2021-yil holatiga ko‘ra, Otis lift bozorida 16 foiz ulushga ega edi (7295 lift), kompaniya bozordagi barcha ishlab chiqaruvchilar orasida ikkinchi o‘rinni egallagan.

    2021-yilda o‘rnatilgan barcha liftlarning 20 foizini ishlab chiqaradigan Shcherbinskiy lift zavodi yetakchi hisoblanadi (9193 lift). Kone ulushi ancha kam — 3 foiz yoki 1132 lift.

    Boshqa Yevropa ishlab chiqaruvchilarining ulushi bundan ham kichikroq: Shveysariyaning Schindler kompaniyasi 0,7 foiz (343 lift), Germaniyaning ThyssenKrupp lifti - 1,1 foiz (526 lift), Gretsiya Kleyemann - 0,4 foiz (182 lift).

    Rossiyada ishlarning to‘xtatilishi Otis, Kone va ThyssenKrupp Elevator tomonidan rasman e’lon qilindi, ularning umumiy bozor ulushi 20,1 foizni tashkil etgan.

    Defitsit xavfi

    Asosiy tanqislik o‘ziga xos shift o‘lchamiga va buyurtma asosida pardozlash xususiyatiga ega bo‘lgan liftlarning murakkab tipologiyasiga, shuningdek, ma’lum texnik xususiyatlariga to‘g‘ri keladi, — deb tushuntiradi Pridex qurilish kompaniyasining tijorat direktori Aleksandr Aleinikov.

    Unga ko‘ra, bunday liftlar ko‘p qavatli turar-joy binolari va ma’muriy binolarda qo‘llaniladi. Bularning barchasi murakkab, ko‘pincha noyob bo‘lib, asosan ketgan kompaniyalar — Otis, ThyssenKrupp va boshqalar tomonidan ishlab chiqarilgan.

    Import o‘rnini bosish

    Ishlab chiquvchilarning talabi mahalliy ishlab chiqaruvchilarga qayta taqsimlana boshladi. 2017-yilda PIK Grup MEL zavodini sotib olgan. U bir vaqtning o‘zida import qilingan komponentlardan voz kechib, ishlab chiqarishni ko‘paytirmoqchi.

    Liftlarga talab haqiqatan ham oshdi. Har kuni yangi mijozlar bilan muzokaralar olib boriladi, tijorat takliflari ko‘paytiriladi, — deydi Shcherbinskiy lift zavodidan Artemiyev.

    Biroq sanoatda to‘liq import o‘rnini bosish hali amalga oshirilmagan. Yuqori tezlikdagi liftlarni Rossiyada ishlab chiqarish mumkin emas.

    Rossiya korxonalari kichik miqdordagi yuqori tezlikda ishlaydigan lift uskunalarini ishlab chiqarishi uchun juda katta miqdorda sarmoya talab qilinadi, — deb tushuntiradi Artemiyev.

    Yana bir qiyinchilik shundaki, mahalliy liftlar uchun ba’zi komponentlar ham faqat chet elda ishlab chiqariladi.

    Davlat buyurtmasi bo‘yicha namunaviy qurilish loyihalari va mintaqaviy kapital ta’mirlash fondlari faoliyat yuritadigan bozorda import qilinadigan butlovchi qismlarning ulushi 10 foizdan oshmaydi, ammo tijorat segmentida u 30 foizgacha yetishi mumkin.

    Komponentlar orasida Tayvan va Xitoyda sotib olinadigan vinchlar (kabinani harakatga keltiradigan tortish elementi) va mikroelektronika, masalan, chiplar eng ko‘p import qilinadi.

    Turkiya va Xitoy

    Rossiya kompaniyalari asosan Turkiya va Xitoydan yangi lift ishlab chiqaruvchilarni qidirmoqda. Biroq yangi ishlab chiqaruvchilar bilan yangi muammolar paydo bo‘lishi mumkin.

    Osiyolik ishlab chiqaruvchilar bilan ishlashda logistika muammolari va yetkazib berishning uzoq muddatlariga duch kelinadi. Agar ilgari u o‘rtacha bir yarim oyni tashkil etgan bo‘lsa, bugungi kunda u olti oyga yetdi, — deyiladi xabarda.

    Bundan tashqari, xorijlik ishlab chiqaruvchilarning ketishi, valyuta kursining o‘zgarishi va iqtisodiy vaziyat allaqachon liftlar narxining o‘rtacha 30 foizga oshishiga sabab bo‘lgan.

    16.06.2022, 06:27   Izoh (0)   796
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Janubiy Koreyaga 6 kunlik ish tashlash 1,2 mlrd dollar zarar keltirdi

    16.06.2022, 02:54

    Isroil Yevropaga gaz eksport qilishni yo’lga qo‘ymoqda

    15.06.2022, 23:30

    O‘zbekistonda shaftoli narxining keskin arzonlashish sabablari e’lon qilindi

    15.06.2022, 23:19

    O‘zbekistonda oylik inflyatsiya 1,5 foiz. Boshqa MDH davlatlarida vaziyat qanday?

    15.06.2022, 21:27

    O‘zbekistonda go‘sht narxi o‘zgarishi nima bilan bog‘liq?

    15.06.2022, 19:21

    Yevropaning Rossiya yonilg‘isidan voz kechishi butun dunyo uchun jiddiy oqibatlarga olib kelmoqda

    15.06.2022, 18:44
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Coca-Cola 139 yillik ilhom, ajoyib kashfiyotlar, mashhur kampaniyalar va butun dunyo sevib qolgan ta’mni taqdim etmoqda 


    Uklonda taksi haydovchilari uchun katta tadbir o‘tkazildi!


    CHERY bilan o‘z orzungizni amalga oshiring: barcha modellar uchun boshlang‘ich to‘lov pasaytirildi! 


    HONOR kompaniyasi HONOR 400 Lite smartfonini taqdim etdi. Qiziq, u nimasi bilan lol qoldira oladi?


    Siberian Wellness — O‘zbekistonda 15 yil


    OKMK 2,3 milliard dollar kredit mablag‘larini jalb qildi va 125 million dollar moliyaviy xarajatlarni iqtisod qildi


    Kapitalbank 2024-yilgi Brand Awards International mukofotiga sazovor bo‘ldi


    Ziffler‘dan katta taqdimot: yangi qiyofa, zamonaviy dizayn va aqlli maishiy texnikalar


    Moliyaviy firibgarlik: murakkab sxemalar bo‘yicha sodda tushunchalar 


    Silk Avia Shahrisabzga ko‘proq parvoz qiladi


    UZCARD SHERDOR premium kartasi endi MKBANKda mavjud


    Parvoz — katta shahar xarakteriga ega qulay biznes-klass turar joy


    Moliyaviy savodxonlik maktab ostonasidan boshlanadi


    InfinBANK Global Money Week 2025 da ishtirok etdi


    Mobiuz “MazzaFest”da yangi “Mazza” va “Mazza 2.0” tarif rejalarini taqdim etadi

     

    Tavsiya etamiz

    “AQSH yordam bermaganida, g‘alabaga erisha olmasdik” — Ikkinchi jahon urushida SSSR yutug‘ini ta’minlagan yashirin haqiqatlar

    10 may, 15:00

    “Ular o‘z vatani mustaqil bo‘lishi uchun kurashgan edi” — Turkiston legionining ayanchli tarixi

    8 may, 15:09

    Rashidov, gazli ichimliklar zavodi, Qizil maydon. 9-may — Toshkent tarixidan fotolavhalar

    7 may, 14:40

    Fazoviy poyganing boshlanishi — Gagarinning parvozi yolg‘on bo‘lganmi?

    6 may, 18:00
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Hindistonlik instabloger sahifasidagi folloverlari soni kamaygani tufayli o‘z joniga qasd qildi

    Layfstayl | 10 may, 23:30

    O‘zbekistonda bir yilda tadqiqotlar uchun qancha pul ajratilgani ma’lum qilindi

    O‘zbekiston | 10 may, 23:10

    O‘zbekiston va Rossiya harbiy hamkorlik rejasini imzoladi

    O‘zbekiston | 10 may, 22:45

    Superliga. “Paxtakor” Toshkentda “Buxoro”ni tor-mor etdi

    Sport | 10 may, 22:27

    Dunyoga mashhur videobloger Mr Beast o‘zbek tilini biladigan koordinator izlamoqda

    O‘zbekiston | 10 may, 22:25

    Yulduzlardan ko‘proq topadi: Zendaya, Beyonse va Rianna stilistlarining gonorari qancha?

    Layfstayl | 10 may, 22:15
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.