So‘nggi yangiliklar Asosiy yangiliklar Eng ko‘p o‘qilgan
O'zb
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng

Daryo.uz Daryo.uz

  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
So‘nggi yangiliklar
    • USD 12175.07
    • RUB 125.42
    • EUR 12831.31
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +14°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter

    Daryo logo white Daryo logo dark

    • Mahalliy
      • Mehridaryo
      • Boshqalar
    • Markaziy Osiyo
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
      • Afg'oniston
    • Dunyo
    • Pul
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
      • Biznes
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
    • Kolumnistlar
    • Multimedia

    Daryo.uz Daryo.uz

    Iqtisodiyot

    Rossiyada lift taqchilligi yuzaga kelmoqda

    16.06.2022, 06:27 331

    Lift ishlab chiqaruvchi kompaniyalar rossiyalik ishlab chiqaruvchilarning buyurtmalarini qabul qilishni to‘xtatdi. Bu haqda Forbes xabar berdi.

    Foto: Forbes

    Foto: Forbes

    24-fevraldan keyin Rossiyada ish hajmini qisqartirgan yoki to‘xtatgan Amerikaning Otis va Finlyandiyaning Kone kompaniyalari mavjud shartnomalar va o‘rnatilgan uskunalarga texnik xizmat ko‘rsatish bo‘yicha majburiyatlarni bajarishni davom ettirdi, biroq yangi liftlarni yetkazib berish bo‘yicha buyurtmalarni qabul qilmayapti.

    Bu ommaviy uy-joylarga unchalik ta’sir qilmasligi mumkin, lekin yuqori budjetli loyihalar, birinchi navbatda osmono‘par binolar qurish uchun muammoga aylanadi.

    Bozor hajmi

    Milliy liftlar ittifoqi (NLS) tahlil va statistika qo‘mitasining hisobotiga ko‘ra, Rossiyada har yili 40 mingdan ortiq lift ishga tushiriladi. Ulardan 75 foizi Rossiyada ishlab chiqariladi. O‘tgan yili o‘rnatilgan liftlarning 5779 tasi ya’ni 12,6 foizi Belarusda ishlab chiqarilgan.

    Biroq Otis mahsulotlari ham mahalliy liftlarning 75 foiziga kiritilgan, chunki kompaniya Rossiyada mahalliylashtirilgan ishlab chiqarishga ega.

    2021-yil holatiga ko‘ra, Otis lift bozorida 16 foiz ulushga ega edi (7295 lift), kompaniya bozordagi barcha ishlab chiqaruvchilar orasida ikkinchi o‘rinni egallagan.

    2021-yilda o‘rnatilgan barcha liftlarning 20 foizini ishlab chiqaradigan Shcherbinskiy lift zavodi yetakchi hisoblanadi (9193 lift). Kone ulushi ancha kam — 3 foiz yoki 1132 lift.

    Boshqa Yevropa ishlab chiqaruvchilarining ulushi bundan ham kichikroq: Shveysariyaning Schindler kompaniyasi 0,7 foiz (343 lift), Germaniyaning ThyssenKrupp lifti - 1,1 foiz (526 lift), Gretsiya Kleyemann - 0,4 foiz (182 lift).

    Rossiyada ishlarning to‘xtatilishi Otis, Kone va ThyssenKrupp Elevator tomonidan rasman e’lon qilindi, ularning umumiy bozor ulushi 20,1 foizni tashkil etgan.

    Defitsit xavfi

    Asosiy tanqislik o‘ziga xos shift o‘lchamiga va buyurtma asosida pardozlash xususiyatiga ega bo‘lgan liftlarning murakkab tipologiyasiga, shuningdek, ma’lum texnik xususiyatlariga to‘g‘ri keladi, — deb tushuntiradi Pridex qurilish kompaniyasining tijorat direktori Aleksandr Aleinikov.

    Unga ko‘ra, bunday liftlar ko‘p qavatli turar-joy binolari va ma’muriy binolarda qo‘llaniladi. Bularning barchasi murakkab, ko‘pincha noyob bo‘lib, asosan ketgan kompaniyalar — Otis, ThyssenKrupp va boshqalar tomonidan ishlab chiqarilgan.

    Import o‘rnini bosish

    Ishlab chiquvchilarning talabi mahalliy ishlab chiqaruvchilarga qayta taqsimlana boshladi. 2017-yilda PIK Grup MEL zavodini sotib olgan. U bir vaqtning o‘zida import qilingan komponentlardan voz kechib, ishlab chiqarishni ko‘paytirmoqchi.

    Liftlarga talab haqiqatan ham oshdi. Har kuni yangi mijozlar bilan muzokaralar olib boriladi, tijorat takliflari ko‘paytiriladi, — deydi Shcherbinskiy lift zavodidan Artemiyev.

    Biroq sanoatda to‘liq import o‘rnini bosish hali amalga oshirilmagan. Yuqori tezlikdagi liftlarni Rossiyada ishlab chiqarish mumkin emas.

    Rossiya korxonalari kichik miqdordagi yuqori tezlikda ishlaydigan lift uskunalarini ishlab chiqarishi uchun juda katta miqdorda sarmoya talab qilinadi, — deb tushuntiradi Artemiyev.

    Yana bir qiyinchilik shundaki, mahalliy liftlar uchun ba’zi komponentlar ham faqat chet elda ishlab chiqariladi.

    Davlat buyurtmasi bo‘yicha namunaviy qurilish loyihalari va mintaqaviy kapital ta’mirlash fondlari faoliyat yuritadigan bozorda import qilinadigan butlovchi qismlarning ulushi 10 foizdan oshmaydi, ammo tijorat segmentida u 30 foizgacha yetishi mumkin.

    Komponentlar orasida Tayvan va Xitoyda sotib olinadigan vinchlar (kabinani harakatga keltiradigan tortish elementi) va mikroelektronika, masalan, chiplar eng ko‘p import qilinadi.

    Turkiya va Xitoy

    Rossiya kompaniyalari asosan Turkiya va Xitoydan yangi lift ishlab chiqaruvchilarni qidirmoqda. Biroq yangi ishlab chiqaruvchilar bilan yangi muammolar paydo bo‘lishi mumkin.

    Osiyolik ishlab chiqaruvchilar bilan ishlashda logistika muammolari va yetkazib berishning uzoq muddatlariga duch kelinadi. Agar ilgari u o‘rtacha bir yarim oyni tashkil etgan bo‘lsa, bugungi kunda u olti oyga yetdi, — deyiladi xabarda.

    Bundan tashqari, xorijlik ishlab chiqaruvchilarning ketishi, valyuta kursining o‘zgarishi va iqtisodiy vaziyat allaqachon liftlar narxining o‘rtacha 30 foizga oshishiga sabab bo‘lgan.

    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    La Liga. Serxio Ramosning avtogoli “Barselona”ga g‘alaba keltirdi

    Bugun, 02:09

    Saudiya Professional Ligasi. Ronalduning so‘nggi daqiqalarda urgan goli evaziga “An-Nassr” g‘alaba qozondi (video)

    Bugun, 00:28

    Markaziy Osiyoga sarmoya kiritish ijobiy natija beradimi?

    Kecha, 23:59

    Xitoy—Qirg‘iziston—O‘zbekiston temiryo‘lining qurilishi qoldirilgani aytilmoqda

    Kecha, 23:40

    “Yo Xudo!.. Quti ichida nima bor?..” — “Yetti” filmi haqida

    Kecha, 23:35

    Qadah tutgan prezident, bo‘ron vayron qilgan qishloq, tikanli simlardan o‘tayotgan migrantlar — 29-sentabr suratlari

    Kecha, 23:10

    Xanchjou—2022. O‘zbekistonlik qilichbozlardan tarixiy g‘alaba, gandbolchilar guruhdagi so‘nggi o‘yinida zafar quchdi, Lazizbek Mullajonov musobaqani tark etdi

    Kecha, 23:05

    O‘zbekistonda yoshlar yetakchilariga qancha maosh to‘lanadi? Yoshlar yetakchisiga doir maʼlumot taqdim etildi

    Kecha, 23:00

    Sergelidagi portlashda aholi uylariga yetkazilgan zarar davlat hisobidan qoplanayotganiga izoh berildi

    Kecha, 22:51

    Sergelidagi portlash: uy-joylar va avtomobillarga qancha zarar yetgan?

    Kecha, 22:46

    Tavsiya etamiz

    Qadah tutgan prezident, bo‘ron vayron qilgan qishloq, tikanli simlardan o‘tayotgan migrantlar — 29-sentabr suratlari

    23:00 / 29.09.2023

    “Daryo” reportaji: Portlashdan so‘ng Sergeli aholisiga qanday yordam berilmoqda?

    21:00 / 29.09.2023

    “Mazlum har doim mazlum bo‘lib qolaveradi va bu mazlumlik avlodlar kayfiyatida qayta-qayta takrorlanaveradi...” — “Oresteya” tragediyasi haqida

    23:00 / 28.09.2023

    Sergelidagi portlash, kitob o‘qiyotgan “Tolibon” jangchisi, yoppasiga o‘lgan baliqlar — 28-sentabr suratlari

    23:00 / 28.09.2023

    MOLIYA

    Biznes

    Markaziy Osiyoga sarmoya kiritish ijobiy natija beradimi? 

    23:00 / 29.09.2023

    O‘zbekistonda elektron tijorat qanday rivojlanmoqda?

    17:00 / 26.09.2023

    “Bugungi geosiyosiy vaziyatda bitta davlatga tayanib bo‘lmaydi” — bosh vazir o‘rinbosari Jamshid Xo‘jayev

    15:00 / 26.09.2023

    O‘zbekiston oktyabr oyidan Rossiyadan gaz import qilishga tayyor — Energetika vazirligi

    16:00 / 25.09.2023

    Ko‘p o‘qilganlar

    O‘zbekiston qonunchiligida 1-oktyabrdan nimalar o‘zgaradi?

    10:00 / 29.09.2023

    Sergelidagi portlashda shikastlangan BYD avtomobillari utilizatsiya qilinadi

    08:00 / 29.09.2023

    Malida bortida “Vagner” askarlari bo‘lgan samolyot portlab ketdi (video)

    16:00 / 29.09.2023

    Ranbir Kapur 41 yoshda: Aktyor bo‘lishni istamagan va o‘zidan 11 yosh kichik aktrisaga uylangan Bollivud yulduzi haqida 

    15:00 / 29.09.2023

    Qirg‘izistonda davlat bayrog‘ini o‘zgartirish taklif qilindi (foto)

    13:00 / 29.09.2023
    About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2023

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.