Ko‘p qahva va suv ichish odatga aylangan. Suv salomatlik, qahva esa tetik his qilish ramzi sifatida qaraladi. Ammo to‘yib uxlamaydigan, ko‘p ishlaydigan, mashg‘ulotlar yoki parhez qilmaydiganlar o‘zini qanday oqlaydi? “Domashniy ochag” nashri bugun mineral suvni qanday ichish kerakligi haqida so‘z yuritdi.

Foto: “Domashniy ochag”

Nima uchun ko‘p suv ichishdan foyda yo‘q?

Ko‘pgina ichimlik ishlab chiqaruvchilari o‘zlarining artezian quduqlariga ega emas, shuning uchun kuler yoki shisha idishli suv ko‘pincha kimyoviy tozalangan vodoprovod suvidir. U chanqoqni qondiradi, lekin organizm uchun zarur bo‘lgan elementlarni o‘z ichiga olmaydi. Shuning uchun ko‘p miqdorda ichish foydali emas.

Birinchidan, kun davomida turli xil ichimlik va oziq-ovqatlardan yetarli miqdorda suyuqlik olish mumkin. Ikkinchidan, kuniga 6-8 stakan suv ichish kerakligi haqidagi ko‘rsatma klinik jihatdan isbotlanmagan. Sport, issiq iqlim, shamollash qoidadan istisno bo‘lib, u holda organizm haqiqatan ham oddiy kunlarga qaraganda ko‘proq suvga muhtoj bo‘ladi. Boshqa hollarda, “ko‘p ichish kerak” iborasi “to‘g‘ri ichish kerak” jumlasiga almashtirilishi kerak.

Vegetarian taomlari va parhezlar

O‘simlik mahsulotlarida faqat gem bo‘lmagan temir mavjud. U hayvon oqsillariga boy bo‘lgan gemdan ko‘ra yomonroq so‘riladi. Taqqoslash uchun: dukkaklilardan temirning atigi 3 foizi, mevalardan 4, mol go‘shtidan esa 22 foizi so‘riladi. Vegetarianlar uchun Rudolf bulog‘i (Chexiya) yoki Darasun bulog‘i suvi temir tanqisligining oldini olishga yordam beradi. Bu suvlar shuningdek, sut mahsulotlaridan voz kechishda muhim bo‘lgan yetarli miqdorda kalsiyni o‘z ichiga oladi.

Stress va gormonal buzilishlar

Ishda shoshqaloqlik, uyqusizlik, tashvishni ham e’tibordan chetda qoldirmaslik kerak. Stress gormoni kortizol estradiol ishlab chiqarishni kamaytiradi va qalqonsimon bez faoliyatini susaytiradi. Gormonal buzilishlar, o‘z navbatida, stressning yangi manbaiga aylanadi. Organizmning tiklanish uchun vaqti yo‘q, kundalik stressni yengish uchun resurslari yetarli emas. Shuning uchun yodni o‘z ichiga olgan mineral suv ichish tavsiya etiladi.

Tabiiy yodning ko‘p qismi bugungi kunda ko‘plab dorixonalarda mavjud bo‘lgan mineral suvlarda mavjud. Yod tanqisligini to‘ldirish nafaqat qalqonsimon bezning holatiga, balki kayfiyat va ishlashga ham ijobiy ta’sir ko‘rsatadi. Bundan tashqari, tabiiy yodli suvlar vazn yo‘qotish uchun parhezga juda mos keladi.

Go‘zallik

Kalsiy suyak to‘qimasi va dermisning asosiy tarkibiy qismlaridan biridir. Va birinchi navbatda, uning yetishmasligidan suyaklar emas, balki teri, soch va tirnoqlar azoblanadi: teri quriydi, ko‘zlar ostida xaltachalar paydo bo‘ladi, sochlar intensiv ravishda to‘kila boshlaydi, tirnoqlar mo‘rtlashadi va sinadi. Kalsiy yetishmasligining oldini olish uchun kalsiy-magniyli suvlarni tanlash lozim. Magniy kalsiyni yaxshiroq o‘zlashtiradi. Bundan tashqari, magniy asab tizimiga foydali ta’sir ko‘rsatadi.

Detoks

Parhezshunoslar vaqti-vaqti bilan organizmni toksinlardan tozalashni maslahat beradi. Muntazam detoks terining holatini yaxshilaydi, surunkali charchoqni yo‘qotadi va vazn yo‘qotishga yordam beradi. Ammo an’anaviy detoks dasturlaridan parhez va ochlik hamma uchun mos emas.

Mineral suv tuz va elementlarning kerakli muvozanatini saqlashga yordam beradi. Shuningdek, gidroksid mineral suvlar organizmdan toksinlar va ortiqcha suvni chiqarib tashlaydi. Detoksda mineralizatsiyasi past bo‘lgan suvlardan foydalanish yaxshiroqdir. Ulardagi tuzlarning konsentratsiyasi juda past, shuning uchun ular organizmning elektrolitlar balansiga ta’sir qilmaydi.

O‘lchov va muntazamlik

Suyuq minerallar bilan uning miqdorini haddan tashqari oshirmaslik kerak. Har kuni yuqori mineralli suv ichish zararli. Agar organizmda kerak bo‘lgandan ko‘ra ko‘proq mineral mavjud bo‘lsa, muvozanat buziladi. Kaliy va natriy holatida bo‘lgani kabi ko‘p miqdorda natriyli mineral suv ichish kaliyning tanadan ajralishiga olib keladi yoki aksincha. Ammo mineral suvni kamdan-kam ichish, umuman ichmaslik bilan bir xil. Hech qanday ta’sir sezilmaydi, chunki moddalarning yetishmasligi 1-2 kun ichida to‘ldirilmaydi. Mineral suvni qabul qilish kursini tuzayotganda, umumiy va maxsus tavsiyalarga amal qilish lozim.

  • 30 kun davomida ovqatdan 30 daqiqa oldin kuniga 3 stakan suv ichish kerak. Bu bir kurs hisoblanadi.
  • Yiliga 2-3 ta shunday kurslarni o‘tkazish lozim.
  • Yodni o‘z ichiga olgan suvni ichishdan oldin, uni suv hammomida biroz isitib olish zarur.
  • Suv ichishdan oldin, idishni ochib, oshqozon kislotasini oldini olish uchun karbonat angidridni chiqarib tashlash muhim.
  • Organizmni tozalash uchun kurslarda suv ichish kerak emas. Odatiy sxema bo‘yicha detoks — ovqatdan yarim soat oldin bir stakan suv — 1-3 kun davomida. Keyin 7-10 kunlik tanaffus qilinadi. Effektni kuchaytirish uchun detoks paytida qizarib pishgan ovqatlar, fast-fud va un mahsulotlaridan voz kechish tavsiya etiladi.