Barcha bolalar multfilmlarni yaxshi ko‘radi. Kattalar esa ulardan o‘z maqsadlari yo‘lida foydalanadi. Multfilm orqali faqatgina bolalarni chalg‘itib, o‘z ishlari bilan shug‘ullanish uchun emas, balki murakkab mavzularga ham sekingina teginib o‘tish mumkin. Masalan, atrof-muhit muammolari yoki hatto yaqin va aziz odamlaring ham ba’zan zarar yetkazishi mumkinligi haqida.
“Muzlik davri”
Multfilmdagi bir oz aqldan ozgan, o‘tkir tishli olmaxon Skrat doimo o‘zining jozibali yong‘og‘i ketidan quvadi. Ammo bu haqda yaxshilab o‘ylab ko‘rsangiz, jonivorning hayoti juda dramatik. U yagona xazinasini saqlab qolishga harakat qiladi va deyarli o‘zi sabab bo‘lgan muzliklarning qulashi qurboni bo‘ladi.
Shundan so‘ng Yer aholisi bir qator muammolar — oziq-ovqat tanqisligi, ayrim turdagi jonzotlarning yo‘q bo‘lib ketish xavfiga duch kelishadi. Bundan tashqari, hayot tajribasi Skratga hech narsa o‘rgata olmaydi: 20 ming yildan keyin muzdan erigan olmaxon yana yong‘oqqa yopishib oladi va yana tabiiy ofatni qo‘zg‘atadi — bu safar vulqon otilishiga sababchi bo‘lib qoladi.
“Muzyurak”Elza — sehr qila oladigan kam sonli Disney malikalaridan biri. U bolaligida o‘yin paytida tasodifan singlisi Annani jarohatlab qo‘yadi. Shundan keyin undagi sehr kuchini ko‘rgan ota-onasi Elzani alohida xonada qulflab saqlashadi, birovga ziyoni yetmasin deb his-tuyg‘ularini boshqarishni o‘rgatishadi va u boshqalar uchun xavfli ekanini uqtirishadi.
Ota-onasining vafotidan so‘ng qat’iyatli Elza “hamma uchun yaxshi qiz” bo‘lishni to‘xtatib, o‘zini boricha qabul qiladi va Arendelle mamlakatining munosib malikasiga aylanadi. Bunda unga singlisi Anna yordam beradi. Aslida go‘dakdek tuyulgan mehribon singlisi hayratlanarli darajada jasur qiz bo‘lib chiqadi.
Mavzuga doir: Ko‘p marta ko‘rgan bo‘lsangiz ham sevimli multfilmlaringizdagi siz payqamagan holatlar (foto)
Odatda Disney multfilmlarining davomi omadli chiqmaydi, lekin “Muzyurak-2” bundan mustasno. Multfilmning 2-qismida Elza o‘zining kimligini bilish uchun xavfli sayohatga chiqadi. Qiz o‘zining shaxsiy maqsadlari uchun taxtni tark etadi va oxir-oqibat undan butunlay voz kechadi. Aslida Elza burchdan ko‘ra shaxsiy baxtini afzal ko‘rdi.
O‘z navbatida Anna o‘zini ancha mas’uliyatli tutadi: u opasini shoshma-shosharlik bilan qo‘yilgan qadamdan, keyin esa o‘limdan qutqarishga harakat qiladi. Elzaning o‘z ichki dunyosini bilish istagi tufayli saroyda betashvish yashash va sevganiga turmushga chiqish o‘rniga jiddiy sinov va haqiqiy tushkunlikdan o‘tishi kerak edi. Natijada aynan Anna Arendelle malikasiga aylanadi, chunki u uchun oldiga qo‘yilgan vazifa shaxsiy hayotidan muhimroq edi.
Mavzuga doir: Bolalar uchun ishlangan mashhur multfilmlardagi faqat kattalar tushunadigan kadrlar (foto)
Multfilmda bolalar va kattalar ham yaxshi do‘st bo‘lishi mumkinligi ko‘rsatilgan. Kartinaning yana bir eslatmasi: inson eslansagina tirik. Lekin bu ijodkorlar aytmoqchi bo‘lgan hamma narsa emas.
12 yoshli Migelning oilasi asrlar davomida etikdo‘zlik bilan shug‘ullanadi, ammo bola musiqachi bo‘lishni orzu qiladi. Qarindoshlari unga gitara chalishni taqiqlaydi, hatto musiqiy asbobini sindirib tashlashadi. Buning sababi bor edi: bolaning katta bobosi — Gektor shou-biznesni deb xotini va kichkina qizini tashlab ketgan. O‘liklar kuni deb nomlangan Meksika bayramida Migel narigi dunyoga o‘tib qoladi va o‘sha ajdodi bilan uchrashadi. Ma’lum bo‘lishicha, qarindoshlari unga aytgan hamma narsa dahshatli xato bo‘lgan.
Bola uyiga qaytib, qarindoshlariga bu haqda gapirganda unga faqat bir kishi ishonadi — keksaygan katta buvisi Koko, Gektor shon-shuhratni deb tashlab ketgan qizi. U bolaligidanoq otasining fotosuratini birga olib yurgan va u bilan bog‘liq barcha narsalarni xotirasida saqlashga harakat qilgan. Qiz qalbining tubida otasi unga xiyonat qilmaganiga ishonardi. Xulosa shuki: ba’zan hamma narsani biladigan kattalar emas, balki bolalar haq bo‘lib chiqadi.
“Ratatuy”Film “Eng yaxshi animatsion film” nominatsiyasida “Oskar” va “Oltin globus” mukofotlarini qo‘lga kiritadi. Qishloqda yashovchi kichik Remi nozik hid va ta’mga ega. U oshpaz bo‘lishni orzu qiladi, ammo muammo shundaki: u kalamush, hattoki uni biror-bir restoran oshxonasiga ham yaqinlashtirishmaydi. Ammo kemiruvchi taslim bo‘lmaydi va oxir-oqibat ko‘plab to‘siqlarni yengib o‘tib, maqsadiga erishadi.
Aslida multfilm boshqa sohalardagi kabi pazandachilikda ham mavjud bo‘lgan kamsitish haqida. Oshpazlar orasida ayollar kam bo‘lsa-da, jamiyatda pazandachilik aynan ayollarning ishi, deb hisoblashadi. “Ratatuy” ijodkorlari bu muammoni multfilm orqali ko‘rsatib, “Hamma ovqat pishirishi mumkin!” degan iborani shior sifatida qo‘llaydilar.
Mavzuga doir: “Ameli”, “Emili Parijda”, “Ratatuy”: Fransiyadagi hayot haqqoniy aks ettirilgan eng yaxshi filmlar (foto, video)
Pixar’ning birinchi multfilmi bir qarashda feminizmning haqiqiy madhiyasiga o‘xshaydi. Malika Merida kashtado‘zlikni va shunga o‘xshash qizlarga xos ishlarni yoqtirmaydi, u ot minishni va kamondan otishni afzal ko‘radi. Kamiga u buni ko‘pchilik erkaklarga qaraganda yaxshiroq uddalaydi. Qirol va malika qizini turmushga bermoqchi, lekin qiz bu qarorga qarshi chiqadi. Ko‘rinishidan, Merida adolatsiz hayot tarzi bilan kurashayotgan ijobiy qahramon.
G‘azablangan Merida onasini fikridan qaytarish uchun jodugarga murojaat qiladi. Natijada esa onasidan ayrilib qolishi mumkinligini tushunadi. Qirolicha ham o‘z navbatida qiziga o‘z maqsadlarini amalga oshiradigan buyum emas, balki mustaqil shaxs sifatida qaray boshlaydi
Izoh (0)