Birinchi xususiy MOST Ventures fondi Investment Readiness Accelerator (IRA) tezlashtirish dasturi uchun arizalarni qabul qilish boshlanganini e’lon qildi.
Markaziy Osiyoda, xususan, O‘zbekistonda startaplar 500 000 dollargacha mablag‘ olishi mumkin.
IRA Markaziy Osiyoda keng miqyosda startaplar uchun ochiq. Hujjatlar 27-fevralgacha qabul qilinadi. Akseleratorning ishga tushirilishi esa 2022-yil 7-martga belgilangan.
IRA dasturi huquqiy qo‘llab-quvvatlash va investitsiyalarni jalb qilish uchun zarur hujjatlarni rasmiylashtirish, to‘g‘ri moliyaviy modelni yaratish, to‘g‘ri moliyaviy modelni tuzish, rentabellikni hisoblash, asosiy startap ko‘rsatkichlarini kuzatish va uni baholash bo‘yicha amaliy bloklarni o‘z ichiga oladi.
Bundan tashqari, tashkilotchilar loyihani targ‘ib qilish va ommaviy axborot vositalari bilan o‘zaro hamkorlik qilish uchun alohida blok tayyorladi. Treningni tugatgandan so‘ng, har bir ishtirokchi Markaziy Osiyo, AQSh va Yevropadan 50 dan ortiq investorlar oldida o‘z startapini taqdim etish imkoniyatiga ega bo‘ladi.
“Dasturimizning o‘ziga xosligi shundaki, bu nafaqat trening, balki investitsiyalarni jalb qilish uchun haqiqiy imkoniyatdir”, — deydi fondning boshqaruv sherigi Alim Xamitov.
Qayd etilishicha, birinchi mavsumda 12 ta loyihani tanlangan va ular orasida Uvu va One Vision kabi startaplar fonddan hamda biznesmenlar klubidan mablag‘ olgan.
“Biz ularga IRA doirasida yanada rivojlanish va yangi gipotezalarni sinab ko‘rishni taklif qildik. Endi esa yangi startaplarni ko‘rib chiqishga tayyormiz, shuning uchun IRAning ikkinchi mavsumini ishga tushiryapsiz”, — dedi Alim Xamitov.
MOST Ventures vakillarining fikricha, ariza topshirish uchun startaplar quyidagi mezonlarga javob berishi kerak:
- dastlabki bosqichda IT startaplari bo‘lishi;
- jamoa loyiha ustida to‘liq asosda ishlashi;
- sohalar: EduTech, HealthTech, AgroTech, FinTech, InsureTech, ecommerce, RetailTech va boshqalar.
- Markaziy Osiyodagi startaplar (Qozog‘iston, O‘zbekiston, Qirg‘iziston, Tojikiston, Turkmaniston);
- jamoada kontseptsiya isboti (yaratilgan mahsulotga ehtiyoj borligini tasdiqlovchi faktlar) va funksional MVP (mahsulotning minimal narxi, foydalanuvchilar va daromadlarning birinchi raqamlari, tekshirilgan farazlar) mavjudligi;
- startap kengaytiriladigan yechimga ega yoki miqyosga erishish imkoniyatiga ega bo‘lishi kerak.
Izoh (0)