Shavkat Mirziyoyev 10-fevral kuni Samarqand shahrining Bo‘stonsaroy va Rudakiy ko‘chalari kesishmasida qurilgan tunnelni borib ko‘rdi. Bu haqda Prezident matbuot xizmati xabar qildi.
Qayd etilishicha, bu ikki ko‘cha shahardagi eng katta, serqatnov yo‘llardan hisoblanadi. Tunnel qurilishi natijasida transportlar harakatiga qulaylik oshib, tirbandlik bartaraf bo‘ldi. Uning uzunligi 120, kengligi qariyb 27 metr.
Rudakiy ko‘chasida avtomobil va tramvay yo‘li, piyodalar va velosiped yo‘laklari qurilgan. Hudud obodonlashtirilgan. Shu yerda Samarqandda yo‘l infratuzilmasini yaxshilash bo‘yicha kelgusi rejalar haqida ma’lumot berilgan.
“Oxirgi yillarda Samarqand har tomonlama rivojlanyapti. Lekin hali odamlarga qulaylik va xavfsizlik jihatidan ko‘p ish qilish kerak. Bu yerda ham yil sayin mashinalar ko‘payyapti. Yo‘llar, svetoforlar esa deyarli o‘sha-o‘sha. Shuning uchun bu sohaga ixtisoslashgan ilmiy-amaliy markaz tashkil qilish maqsadga muvofiq. Ular xorij tajribasini o‘rganib, joriy etishi, qaysi yo‘lni kengaytirish, qayerga yo‘lak qurish, qayerda svetoforni olib tashlash bo‘yicha taklif ishlab chiqishi kerak”, — degan prezident.
Shavkat Mirziyoyev mazkur tunnel yaqinida, Bo‘stonsaroy ko‘chasida qurilgan galereya uslubidagi ko‘prikni ham ko‘zdan kechirgan. Shu paytgacha yo‘lning Siyob kanali ustidan o‘tgan qismi ancha past bo‘lib, yog‘ingarchilik paytida transport va piyodalar uchun noqulaylik tug‘dirib kelgan. Shu bois yo‘l 23 metrgacha ko‘tarilib, eni 31 metrgacha kengaytirilgan. Yo‘lning ikki chetida himoya vositasi, shovqin kamaytiruvchi to‘siqlar o‘rnatilgan. Piyodalar va velosiped yo‘laklari barpo etilgan.
Tunnel tarixi
tunnel qurilishi 2019-yil oxirida boshlangan. Ushbu qurilish 2022-yilda bo‘lib o‘tishi rejalashtirilgan Shanxay hamkorlik tashkiloti sammitidan oldin shahar ko‘chalarini rekonstruksiya qilish bo‘yicha keng ko‘lamli ishlar doirasida amalga oshirilgan.2021-yilning 31-dekabrida Samarqand shahridagi Bo‘stonsaroy va Ro‘dakiy ko‘chalari kesishmasida barpo etilgan tunnelning ochilish marosimi bo‘lib o‘tgan edi.
Umumiy qiymati 143 milliard so‘mni tashkil etgan hamda to‘liq davlat budjeti hisobidan moliyalashtirilgan ushbu tunnel “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ “Ko‘prikqurilish” tresti UK tomonidan amalga oshirilgan. Telegram’dagi “Davletovuz”ning yozishicha, loyihaning amalga oshirilishiga tendersiz ruxsat berilgan.
Hukumat qarori bilan loyihachi, pudratchi tashkilotlarni to‘g‘ridan to‘g‘ri eng yaxshi takliflar asosida tanlovlarsiz belgilab olishga mutasaddi vazirliklar, idoralar hamda Samarqand viloyati hokimligiga, istisno tariqasida ruxsat berilgan. Shuningdek, qurilish-montaj, ta’mirlash, rekonstruksiya ishlari loyiha-smeta hujjatlarini tayyorlash bilan bir vaqtda amalga oshirilishiga ham ruxsat berilgan.
2022-yilning 1-yanvarida “O‘zbekiston24” tomonidan namoyish etilgan ushbu tunnel ochilish marosimi haqidagi videolavhada reja bo‘yicha 3 yilda qurilishi lozim bo‘lgan tunel 1,5 yil ichida, 1 yil ichida qurilishi lozim bo‘lgan galeriya tipidagi yo‘l o‘tkazgich esa 6 oyda foydalanishga topshirilishiga erishilgani ta’kidlangan.
Foydalanishga topshirilganligiga bir hafta bo‘lmagan ushbu tunnelda 2022-yil 3-yanvardan 4-yanvarga o‘tar kechasi yog‘gan yomg‘ir natijasida suv sizib chiqa boshlagandi.
Izoh (0)