• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12692.42
    • RUB158.44
    • EUR14511.24
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +33°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Kitob

    “Qancha urinma, og‘ritganda og‘riydi”. Xaruki Murakamining “Norvegiya o‘rmoni” romani haqida

    12-yanvar – mashhur yapon adibi Xaruki Murakamining tug‘ilgan kuni. Shu munosabat bilan “Daryo” o‘quvchilarini uning ijodi bilan tanishtiradi. Quyida kolumnistimiz Nurbek Alimov uning “Norvegiya o‘rmoni” romani haqida fikr yuritadi.

    Fleshbek

    Talabalik davrimda Xaruki Murakamini o‘qish o‘ziga xos moda edi. Uning deyarli barcha asarlari o‘tmish va bugungi kun yoshlarining muammolari, kechinmalari va orzu-umidlarini aks ettiradi. Ilk bora “Norvegiya o‘rmoni” asarini audiokitob shaklida tinglaganman. Yoshlarda tez-tez kuzatiladigan, kattalar dunyosiga o‘tayotgandagi depressiv hissiyotlar paytida o‘qilgan bu kitob yaralangan qalbga surilgan dori kabi ta’sir qiladi. Ammo u kimnidir davolaydi, kimningdir dardini og‘irlashtiradi.

    Asar haqida

    Zamonaviy yapon adabiyoti klassigi bo‘lishga ulgurgan Xaruki Murakamining “Norvegiya o‘rmoni” romani 1987-yilda yozilgan. U muallifiga dunyo miqyosida shon-sharaf olib keldi. Roman nomi afsonaviy “Bitlz” guruhining Norwegian Wood qo‘shig‘i nomidan olingan.

    Roman yapon yoshlari orasida juda mashhur bo‘lib, Murakamini ona yurtida juda katta yulduzga aylantirdi.

    Syujet

    37 yoshli Tooru Vatanabe hozirgina Gamburgga kelgan. U to‘satdan aeroportda “Bitlz” guruhining “Norvegiya o‘rmoni” qo‘shig‘ini eshitib qoladi va xotiralari og‘ushiga cho‘mib ketadi. Toru xayolan uning hayotini o‘zgartirgan 1960-yillarga qaytadi.

    Xaruki Murakami.

    Xaruki Murakami.
    Foto: Wikipedia

    Tooru, Kidzuki ismli bola va Naoko ismli qiz maktabdagi eng yaxshi do‘stlar edi. Kidzuki va Naoko – hamfikrlar, Tooru esa o‘zini bu “to‘da” a’zosi his etishdan mamnun. Ammo bu do‘stlik uchligi Kidzuki 17 yoshida kutilmaganda joniga qasd qilishi bilan yakuniga yetdi.

    Kidzukining o‘limi ikkala do‘stini ham qattiq yaralaydi. Vatanabe qayerga bormasin, o‘lim nafasini his etadi, Naoko esa ajralmas qismini yo‘qotganga o‘xshaydi. Naoko va Vatanabe birgalikda ko‘proq vaqt o‘tkazib, bir-birini qo‘llab-quvvatlashga harakat qiladi. Tez orada Vatanabe Naokoni sevishini anglay boshlaydi. Ammo Naoko uchun bu aslida sevgi emas. Uning haqiqiy sevgisi Kidzuki edi; uning Vatanabe bilan munosabati ko‘proq do‘stona mehrga o‘xshardi. Naoko shunchaki Vatanabe va uning xatlariga ko‘nikib qolgan va bu Naokoni tashqi dunyo bilan bog‘laydigan yagona ip edi. Ammo buni sevgi deb atab bo‘lmaydi, bundan tashqari, Naoko Vatanabe bilan birga bo‘lolmaydi ham – uning psixologik va fiziologik muammolari juda ko‘p.

    Kunlardan bir kuni Naoko Vatanabega xat yuboradi. Unda u kuchini tiklashi kerakligi va birmuncha vaqt davolanish uchun klinikaga yotayotgani haqida yozadi. Ularning munosabatlari shahardagi ommaviy tartibsizliklar fonida ro‘y bermoqda. Vatanabe o‘qiydigan bilim yurti talabalari ko‘chalarda namoyishlar uyushtirmoqda, lekin Vatanabe bu harakatda qatnashmayapti – u namoyishchilar bilan birlikni his etmaydi. Uning yagona do‘sti – Nagasava. U ikki yosh katta, universitet bo‘yicha “Buyuk Getsbi”ni o‘qigan ikkinchi va oxirgi odam. Oxir-oqibat, barcha namoyishlar natijasiz tugaydi. Vatanabe Naokoga xat yozish bilan yashaydi – ularning ishqiy munosabatlari shunday davom etmoqda.

    Tez orada Vatanabe drama darslaridagi kursdoshi Midori Kobayashi bilan tanishadi. Bu qiz Naokoning aksi – jonli, quvnoq, o‘ziga ishongan. Naokoga bo‘lgan his-tuyg‘ulariga qaramay, yigit Midoridan ham zavqlanadi. Qiz uni shunchalik o‘ziga rom etadiki, ularning munosabatlari yanada rivojlanib boradi. Shu bilan birga, Vatanabe do‘sti Nagasava bilan barlarda qizlar bilan tanishadi, uchrashadi va ertasi kuni ularni unutadi.

    Vatanabe Kioto yaqinidagi klinikaga Naokoni ko‘rgani keladi. Klinikada u Naoko bilan yotgan boshqa bemor – Ishida Reiko bilan tanishadi. Reiko va Naoko Vatanabe bilan o‘tmishni eslab suhbatlashib o‘tiradi. Naoko katta opasining bir necha yil oldin yuz bergan kutilmagan o‘limi haqida gapiradi. Tokioga qaytib kelgan Vatanabe Reikoga maslahat so‘rab xat yozadi. Unga kim yaqinroq ekanini bilmaydi – Naoko yoki Midori. U juda ta’sirchan va nozik Naokoga ozor berishni xohlamaydi, lekin Midorini ham yo‘qotishni istamaydi.

    Tahlil

    Xaruki Murakamining bibliografiyasi har doim musiqa olami bilan yaqin munosabatda bo‘lib kelgan. U romanlari sahifalarida va hatto sarlavhalarida ham ko‘plab musiqiy kompozitsiyalar nomidan foydalanadi yoki ularga havola beradi. “Norvegiya o‘rmoni” asari buning yaqqol misoli bo‘la oladi. “Bitlz”ning bu qo‘shig‘ini guruhning Rubber Soul albomida eshitish mumkin. To‘rt nafar yosh britaniyalikdan tashkil topgan bu guruh o‘sha davrning o‘ziga xos musiqiy chegaralarini buzib tashlab, musiqasini klassik rok prinsiplaridan farq qiladigan boshqa uslubda taqdim etgan. Jon Lennon va Pol Makkartni tomonidan yaratilgan ballada Lennonning akustik gitarasiga sherik sifatida setor musiqiy asbobidan foydalanilgani bilan ajralib turardi. Nazarimda, asardagi Naoka va Midorining xarakterlari, jarangdorligi bilan bir-biridan keskin farq qiluvchi ushbu musiqa asboblariga qiyoslanganday go‘yo.

    Murakami o‘quvchilari uchun uning bu asari hanuzgacha paradoksal bo‘lib qolmoqda, chunki “Norvegiya o‘rmoni” muallif asarlarining doimgi asosi bo‘lgan fantastika yoki paranormal elementlardan foydalanilmagan birinchi asaridir. Aslida biz “Norvegiya o‘rmoni”da uning eng realistik romaniga duch kelamiz, lekin har doim asosiy mavzular sifatida sevgi, yolg‘izlik va xotiralar gavdalanadi.

    Tooru Vatanabe hikoyasining fojiali hikoyachisidir, chunki u Tokio universitetida qadimgi yunon tragik teatri bo‘yicha tahsil olgan, teatrga qiziqqani uchun emas, do‘sti Kidzuki joniga qasd qilganidan so‘ng, xotiralaridan uzoqlashishni maqsad qilib kirgan. Biroq biz hech qachon o‘tmishimizni butunlay tark eta olmaymiz va “Bitlz” gitarachisi Jorj Xarrison tomonidan chalingan yoqimli va mo‘rt setor ovozi bizga bu narsani doyim eslatib turadiganday.

    Vatanabe xayolan ortga qaytgan bu yillar ularning muhitida ro‘y bergan o‘zgarishlar fonida kamolotga yetishish jarayonini anglatadi. Boshqa mamlakatlarda bo‘lgani kabi,  tarixda Yaponiya ham hukumatga qarshi ko‘plab talabalar namoyishlarining sahnasi bo‘lgan. Bu namoyishlar haqiqiy ideallaridan mahrum bo‘lgan harakatlar deb ta’riflangan va buni romandagi ko‘plab misollar, masalan, Tooru va Midori o‘rtasidagi suhbatlar orqali bilishimiz mumkin. Talabalar harakatlarini tanqid qilish yoki ramziy ma’noda Germann Gessening “G‘ildiraklar ostida” kitobini misol keltiruvchi bu suhbatlarda maktab o‘quvchilarining yuqori talab darajasida rivojlanishiga xalaqit beradigan konservativ ta’lim tizimlariga qarshi isyonni ko‘rishimiz mumkin.

    Foto: Google Photos

    Biroq yosh Tooruning hayotidagi eng muhim voqealar shaxsiy darajada sodir bo‘ladi. Naokoning ruhiy sog‘ligi asta-sekin yomonlashishi uni qizdan uzoqlashishga majbur qiladi va bu uning sevgisi deb hisoblaydigan his-tuyg‘ularining chalkashligini keltirib chiqaradi. Ya’ni Tooru aslida uni sevmaydi, lekin Naoko uchun javobgarlikni o‘z zimmasiga olgan. Chunki Naoko tashlab ketilganlik tuyg‘usini ikki bor boshidan o‘tkazadi: avval opasi, keyin esa umr bo‘yi eng yaxshi ko‘rgan insoni Kidzuki. Aynan shuning uchun ularning o‘rtasida o‘zaro bog‘liqlik yaratiladi, bu ularga tashqi olamdan keladigan og‘riqlardan butunlay xalos bo‘lish uchun o‘zlarining shaxsiy olamidan panoh topishga imkon beradi.

    Vatanabe Jon Apdaykning “Kentavr” asarini o‘qishdan voz kechishi va uning o‘rniga “Buyuk Getsbi”ni o‘qishni xohlashini ko‘rsatish bilan Murakami adabiy va musiqiy ma’lumotnomalar orqali ramziy ma’no bera olishda nozik didliligini namoyish etadi. Apdaykning yuqoridagi romani – ota o‘g‘lini so‘taklik va beparvolikdan qutqarishga urinishi, Fitsjerald esa o‘tmishdagi sevgi idealizatsiyasini tasvirlaydi. Bosh qahramon o‘qish uchun kitob tanlash evolyutsiyasi ham Naokoni qayta hayotga qaytarish umidiga asoslanadi. Aslida uning do‘sti Nagasava bilan o‘tkazgan tungi safarlari, yagona maqsadi noma’lum bo‘lgan holda umuman begona qizlar bilan mehmonxonada tunashi qahramonning haqiqiy yolg‘izligini aks ettiradi.

    Shu tarzda yapon muallifi mamlakat yoshlari haqidagi juda intim va samimiy portretni chizadi. Hali jismoniy yoki psixologik jihatdan tayyor bo‘lmagan holda kattalarning murakkab dunyosiga kirish uchun bolalikdan voz kechish, mo‘rt, materialist va xudbin yoshlar aksariyat hollarda joniga qasd qilishiga olib keladi.

    Biroq romanning melanxolik va depressiv dinamikasi Tooruni o‘z qobig‘idan tashqariga chiqishga majbur qiladigan Midori Kobayashi qahramonining paydo bo‘lishi bilan o‘zgaradi.

    Naokoning jozibasi uning tashqi qiyofasida emas, ruhi mo‘rtligida; Midorini esa o‘quvchi samimiyligi, sho‘xligi, boshqalarni ajablantirishga bo‘lgan tug‘ma qobiliyati va atrofdagilarga nisbatan saxiyligi orqali sevib qoladi... Boshidanoq u Tooru uchun ham, o‘quvchi uchun ham ajoyib xarakterga ega bo‘lib, bizga eng qiziqarli sahnalarni taqdim etadi.

    Tooru o‘tmish va sevgan odamlar yo‘qolishi bilan bog‘liq azoblardan qochib qutulib bo‘lmasligini anglab yetadi. Hayotda o‘rganishimiz kerak bo‘lgan eng muhim dars azob-uqubatlar bilan yashashni o‘rganishdir, shunda u bizga taqdim etayotgan quvonchlarni qadrlay olamiz va yonimizdagi odamlar qadriga yetamiz. Biz yo‘qotgan insonlar uchun eng katta mukofot ular uchun yashashdir, shunda ularning xotirasi yo‘q bo‘lib ketmaydi. Biz hali ham his qiladigan va boshqa insonlarga bergan sevgimiz orqali ular xotiramizda saqlanib qoladi.

    Xulosa

    “Norvegiya o‘rmoni” – bu yolg‘izlik, melanxoliya va umidga asoslangan fojiali sevgi tarixi orqali Xaruki Murakamini yosh yaponlar avlodining muallifi sifatida tanitgan aqlli va o‘ylashga undovchi roman. Boshqa ritmga ega kitob, sodda bo‘lishiga qaramay, uni diqqat bilan o‘qib chiqsangiz, siz yillar davomida yechim izlagan muammolaringiz mohiyatini anglab yetishingiz mumkin.

    Iqtiboslar

    Qancha urinma, og‘ritganda og‘riydi;

    Boshqalar bilan bir xil kitob o‘qisangiz – barchaga o‘xshab o‘ylay boshlaysiz;

    - Sen nimada kuchlisan?

    - Aytarli hech narsada. Lekin sevimli mashg‘ulotlarim bor...

    - Masalan?

    - Yurish, suzish, kitob o‘qish.

    - Ya’ni yolg‘izlikda qilish mumkin bo‘lgan ishlar.

    - Ha. Ehtimol shunday. Bolaligimdan jamoada o‘ynashga qiziqmayman;

    Ichimda xotiraning orqa hovlisi deb atash mumkin bo‘lgan qorong‘u joyim bor. Ba’zan o‘ylab qolaman: muhim xotiralarimdan birortasi mayda axlatga aylanib ketmaganmikin?

    Qiziqarli faktlar

    - Xaruki Murakamining birinchi ish joyi musiqa do‘konida sotuvchilik bo‘lgan va bu tasodif emas edi. U chindan ham klassika, rok va jazni yaxshi ko‘rardi. U ko‘plab romanlarida yozuvchining muayyan ijodkorlar va kuylarga havolalar berganini ko‘rish mumkin;

    - Murakami sevimli yozuvchisi Frensis Skott Fitsjeraldning mashhur romani – “Buyuk Getsbi”ning muxlisi ekanini bir necha bor ta’kidlagan. Shuningdek, uning eng sevimli mualliflari orasida Raymond Karver va Ernest Xeminguey ham bor.

    Muallif fikri tahririyat nuqtai nazaridan farq qilishi mumkin.

    Mavzuga doir:

    Shayton bilan kelishuv. Gyotening “Faust”i haqida

    Jamiyat inson ehtiyojlarini qondirmasa, yovvoyi qonunlar ishga tushadi. Uilyam Goldingning “Pashshalar hukmdori” romani haqida

    Ko‘rlar mamlakatida bir ko‘zlilar qirol bo‘ladi. Xose Saramagoning “Ko‘rlik” romani haqida

    Bir qotil tarixi. Patrik Zyuskindning “Parfyumer” romani haqida

    “Nega dunyoda o‘limimdan keyin hech narsa o‘zgarmadi?” “Buzrukning kuzi” – diktatorlar taqdiri haqida roman

    “Dunyoni qanchalik ko‘p kuzatsam, menga u shunchalik yoqmay ketyapti”. “Andisha va g‘urur” romani haqida

    Bolalik insonning asl holatidir. “Kichkina shahzoda” qissasi haqida

    “Men insonman. Men sevishim kerak”. “Eljernon uchun gullar” romani haqida

    “Bu hayotda yo ovchisiz, yo o‘lja”. “Buyuk Getsbi” romani haqida

    O‘smirlikdan o‘tish qiyinchiliklari va Jerom Selinjerning “Javdarzordagi xaloskor” romani haqida

    13.01.2020, 09:09   Izoh (0)   93602
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Sug‘urta sohasidagi uzoq kutilgan islohotlar: manfaatlar qonun himoyasida 


    AVO bank aloqa markazi: innovatsiyalar va yangi xizmat darajasi 


    Toshkentda CRYPTO O₂ forumi bo‘lib o‘tdi: Texnologiya, fintech va tartib‑qoidalar muhokama qilindi 


    OKMKda mahalliy dumpkarlardan foydalaniladi 


    BYD SEALION 7: Flagman elektr SUV — shahar ko‘chalarida yangi yetakchi 


    SonetUzStyle tanlovida ishtirok etish uchun arizalar qabuli 15-avgustgacha uzaytirildi


    AKFA energiya tejovchi romlari: iqlimga moslashtirilgan, qulaylikni ko‘zlagan 


    STEM va biznes yo‘nalishidagi qizlar uchun TBC Bank’dan ta’lim grantlari — O‘zbekistonda gender tafovutini kamaytirish yo‘lida yangi qadam


    “Biznesni rivojlantirish banki” BMT Taraqqiyot Dasturi bilan hamkorlik qiladi


    InfinBANK va Kwikpay: uyingizga komissiyasiz va mehr bilan xalqaro pul o‘tkazmalari


    Endi Ucell ilovasida Yandex Music’ni tinglash mumkin 


    Aqlli diversifikatsiya: nima uchun kerak va kapitalni qanday taqsimlash lozim?


    American University of Technologyʼda bakalavrlar uchun ochiq eshiklar kuni


    Avvallari xufiyona iqtisodiyotda faoliyat yuritgan eshitish va gapirishda muammosi bor insonlar endi rasmiy sektorga qo’shilib, Poytaxt Parking jamoasining bir qismiga aylandi


    Qo‘ng‘iroqlardan mobil internetga: Toshkent mobil aloqadan foydalanish modelini qanday o‘zgartirmoqda

     

    Tavsiya etamiz

    Kamchatkadagi hodisa yagona emas: so‘nggi 120 yilda ro‘y bergan eng kuchli megazilzilalar

    1 avgust, 18:20

    Tramp uchun xavotirlar: AQSH prezidenti taniqli shaxslarga yosh qizlarni sotgan Jeffri Epshteynning mijozi bo‘lganmi?

    29 iyul, 17:19

    Bir kechada oddiy ofitsiantdan millionerga aylangan ayol: lotereyadan yutilgan 10 mln dollar mashmashasi

    27 iyul, 09:25
    Audio Icon

    Andijoncha hotamtoylik: “Dunyo sadolari”ga sarflanayotgan milliardlar va shubhali shartnomalar

    24 iyul, 21:25
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Indoneziyada Levotobi Laki Laki vulqoni otildi (video)

    Dunyo | 2 avgust, 17:55

    Saudiya klubi “Liverpul” hujumchisi uchun kurashda yetakchiga aylanib oldi

    Sport | 2 avgust, 17:50

    Titanlar, o‘lim ilohlari va alkimyo haqida: eng mashhur yapon animelari

    Kino | 2 avgust, 17:35

    “Odam IMEI qonuni”. Jamoatchilik faollari xorijdan qaytganlarni OIV testdan majburiy o‘tkazishga oid yangi qonunga qanday munosabatda?

    O‘zbekiston | 2 avgust, 17:20

    Parijdan Lissabongacha: hayot sifati bo‘yicha dunyodagi eng qulay shaharlar reytingi e’lon qilindi

    Sayohat | 2 avgust, 16:55

    Konor Makgregor Irlandiya prezidentligiga o‘z nomzodini qo‘yadi

    Dunyo | 2 avgust, 16:45

    Kolumbiyaning sobiq prezidenti 12 yil uy qamog‘iga hukm qilindi

    Dunyo | 2 avgust, 16:20
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.