• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12939.93
    • RUB162.03
    • EUR14725.64
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +15°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Dunyo

    Dunyoning eng uzun temir yo‘llari

    Temir yo‘llar qurilishi XIX asr boshlarida boshlangan bo‘lsa-da, uning ahamiyati hanuzgacha pasaymadi. Bugungi kunda ham dunyo bo‘ylab tashilayotgan yuklar va yo‘lovchilarning aksar qismi temir yo‘llardan o‘tadi.

    XX asr va XXI asrning boshlarida dunyodagi eng uzun temir yo‘l yo‘nalishi Transsibir yo‘nalishi edi. Bu yo‘nalish Moskvadan Uzoq Sharqdagi Vladivostok shahrigacha borardi.

    2014-yilda Xitoy tomonidan “Yangi ipak yo‘li” nomi bilan yangi temir yo‘l yo‘nalishi ochildi. U bugun dunyodagi eng uzun yo‘nalishi hisoblanadi. Bu yo‘nalishda poyezd Xitoyning Iu shahridan Ispaniya poytaxti Madridgacha boradi. Bu yo‘nalishning umumiy uzunligi 13,052 kilometr.

    10. Shanxay – Lxasa: 4 373 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Shanxaydan Lxasaga yuradigan poyezd Xitoyning sakkizta provinsiyasidan o‘tadi. Bu yo‘nalishning o‘tish vaqti 47 soatni tashkil etadi. Shanxaydan yo‘lga chiqqan poyezd Tibet tog‘laridagi Sinxay – Tibet tog‘laridagi bekatda to‘xtaydi.

    Shanxay – Lxasa yo‘nalishidan asosan sayyohlar foydalanadi. Tibetni tomosha qilishga kelayotgan xitoylik va xorijlik sayyohlar asosan shu poyezdda yuradi.

    9. Chikago – Los-Anjeles: 4 390 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    AQSh temir yo‘l tarmoqlari bo‘yicha dunyoda birinchi o‘rinda turadi. Mamlakatda tortilgan temir yo‘l liniyalarining umumiy uzunligi 250 000 kilometrni tashkil etadi.

    Chikago – Los-Anjeles yo‘nalishi AQShdagi eng uzun temir yo‘li hisoblanadi.

    Bu yo‘nalishda poyezd 65 soat harakatlanadi. Yo‘nalish AQShning yettita shtatini kesib o‘tadi va yo‘lda 40 ta bekatga to‘xtaydi.

    Ushbu yo‘l asosan sayyohlar tashiladi. Ular bu yo‘nalishda AQShning noyob va xilma-xil tabiatini tomosha qilishga muvaffaq bo‘ladi.

    Amtrak davlat kompaniyasi bu yo‘nalishda asosan yo‘lovchi tashish bilan shug‘ullanadi. Kompaniya yo‘lovchilarga qiziqarli bo‘lishi uchun tarixiy ashyolar bilan jihozlangan vagonlar qildirgan. Vagonlarga xizmat ko‘rsatadigan xizmatchilar ham Gollivuud aktyorlari qiyofasida grim qilingan holda yo‘lovchilarga xizmat qiladi.

    8. Xarbin – Xaykou: 4 458 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Xeylunszyan provinsiyasi markazi Xarbin shahrini Xaynan orolidagi Xaykou shahri bilan bog‘laydigan yo‘l Xitoydagi yo‘nalishlari orasida eng uzunlaridan biri hisoblanadi. Ushbu yo‘nalish bo‘yicha poyezdlar qatnovi 2013-yilda boshlangan. Poyezdlar 66 soat yuradi va 52 ta bekatda to‘xtaydi.

    Yo‘nalish Xitoyning shimoliy qismini janubiy qismi bilan bog‘lash uchun ochilgan.

    Shuningdek, Xarbin – Xaykou temir yo‘li ochilishidan maqsad mahalliy sayyohlar “Sharqiy Gavayi” deb nomlanuvchi Xaynan oroliga tezroq va ko‘proq borishini ta’minlash bo‘lgan.

    7. Toronto – Vankuver: 4 466 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    VIA Rail kompaniyasining poyezdlarida Torontodan Vankuver yo‘nalishida yurish Kanada bilan yaqindan tanishish demakdir. Baland tog‘lar, tog‘ o‘rmonlari, tik qoyali daralar – bu temir yo‘l liniyasi ana shunday joylardan o‘tadi.

    Ushbu yo‘nalishda 66 ta bekat bor.

    Yo‘nalish vaqti qariyb to‘rt sutka – 86 soatni tashkil etadi. Bu vaqt mobaynida yo‘lovchilar mutlaqo zerikmaydilar va yo‘llarda hatto turli yovvoyi hayvonlarni ham tomosha qilib ketish mumkin. Shuningdek, yo‘nalish poyezdlari Vinnipeg, Saskatun va Edmonton shahri vokzallarida to‘xtab o‘tadi.

    6. Urumchi – Guanchjou: 4 684 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Urumchi – Guanchjou temir yo‘l marshruti Xitoyning g‘arbiy va sharqiy qismlarini bog‘laydi. Ushbu yo‘nalishda uch turdagi poyezdlar qatnaydi.

    Bular Z138/Z135, T38/T35, L908/L905 reyslaridir. Z turdagi poyezdlar 31 ta bekatda to‘xtaydi va 49,5 soatda manzilga yetadi; bular boshqa turdagi poyezdlarga qaraganda tezyurar hisoblanadi. T turdagi poyezdlar 55 soatda manzilga yetadi. Uchinchi, L turdagi poyezdlar yo‘lda 65 soat yuradi.

    5. Inin – Shanxay: 4 742 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Inin–Shanxay temir yo‘l yo‘nalishi Xitoyning shimoliy-g‘arbini nafaqat Xitoyning, balki dunyoning eng yirik shaharlaridan biri bo‘lmish Shanxay shahri bilan bog‘laydi.

    Bu yo‘nalishda poyezdlar ilk marta 2014-yil 10-dekabrdan boshlab qatnay boshlagan. Poyezdlar qatnov davomida yettita provinsiyani kesib o‘tadi va 32 ta bekatda to‘xtaydi. Ular orasida Nilki, Kuytun, Szinxe, Saven, Turfan, Urumchi, Shanshan va Xami shaharlaridagi vokzallar ham bor.

    Yo‘nalish vaqti 56 soatni tashkil etadi. Ushbu yo‘nalishda yo‘lovchilar Xitoyning bugungi rivojlanishini o‘z ko‘zi bilan tomosha qiladi.

    4. Lxasa – Guanchjou: 4 980 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Xitoydagi eng uzun temir yo‘l Tibetning ma’muriy markazi Lxasa shahrini Xitoy sharqidagi yirik shahar – Guanjouni o‘zaro bog‘laydigan 5 ming kilometrli temir yo‘l liniyasidir.

    Ushbu temir yo‘lida ham tezyurar poyezdlar qatnaydi; yo‘l vaqti 54,5 soatni tashkil etadi.

    Ushbu yo‘nalishda qatnaydigan poyezdlar Chenchjou, Lanchjou, Uchan va Sian shaharlari vokzallarida ham to‘xtab o‘tadi.

    Ushbu yo‘nalishda harakatlanayotgan poyezdlar restoranida xitoy milliy oshxonasining 100 dan oshiq taomlari tayyorlanadi. Ushbu yo‘nalishda xizmat qiladigan vagon xizmatchilari yo‘lovchilarga ma’lumotlarni uch tilda: xitoy, ingliz va tibet tillarida e’lon qilib boradi.

    3. Moskva – Pekin: 8 984 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Rossiya va Xitoy poytaxtlarini birlashtiruvchi temir yo‘l yo‘nalishida poyezdlar qatnay boshlaganiga ancha bo‘ldi.

    “Vostok” poyezdi o‘z yo‘nalishini Moskvadan boshlab, qariyb 9 ming kilometr yo‘l bosib, Pekinga yetib boradi. Yo‘l vaqti 145 soatni tashkil etadi va yo‘nalish davomida poyezd 44 ta bekatda to‘xtab o‘tadi.

    Ushbu yo‘nalishning katta qismi Transsibir temir yo‘l magistrali orqali o‘tadi va Rossiyaning Chita shahriga borib yo‘l Xitoy tomon buriladi.

    Bekatlarda eng uzoq to‘xtash Zabaykalsk shahridagi chegara nazorati bekatida bo‘ladi. Bu yerda bojxona ko‘rigidan to‘liq o‘tish uchun va vagonlarning g‘ildiraklarini Xitoy temir yo‘llariga moslash uchun poyezd 6 soat (!) to‘xtab turadi.

    2. Moskva – Vladivostok: 9 289 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Afsonaviy Transsibir temir yo‘l liniyasining tarixi XIX asrning oxiriga, aniqrog‘i, 1891-yilga borib taqaladi. O‘shanda Peterburgda Rossiyaning Yevropa qismini Tinch okeani sohillaridagi shaharlar bilan bog‘lash rejasi haqida ilk bor gapirilgan edi. Ammo Rossiya imperiyasining bunga imkoniyatlari yetarli emas edi. Shundan so‘ng XX asr boshlarida Rossiyada oktabr to‘ntarishi sodir etildi. So‘ngra Ikkinchi jahon urushi bo‘lib o‘tdi va Rossiyaning Yevropa qismi bilan Uzoq Sharqda, Tinch okeani sohillaridagi shaharlar orasini temir yo‘l orqali tutashtirish, rejalangandan qariyb yuz yil o‘tganidan so‘ng 1984-yilga kelibgina amalga oshirildi. Bungacha esa 50–60 yil davomida Transsibir temir yo‘l magistrali va Baykal – Amur magistral temir yo‘li qurildi.

    Ushbu temir yo‘l yo‘nalishining vaqti 178 soat yoki yetti sutkani tashkil etadi. Uzunligi qariyb 9 300 kilometr bo‘lgan bu yo‘nalishda qatnaydigan poyezdlar umumiy 67 ta bekatlarda to‘xtab o‘tadi.Ushbu yo‘nalishda yuradigan sayyohlar Sibir va Baykal ko‘lini tomosha qilish imkoniyatiga ega bo‘ladi.

    1. Iu – Madrid: 13 052 kilometr

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Xitoyning Iu shahri uncha katta shaharcha hisoblanmaydi. Tinch okeani sohillarida joylashgan bu shaharcha nafaqat Xitoydagi, balki xalqaro darajadagi katta-katta ulgurji bozorlari bilan mashhur

    Bundan bir necha yillar oldin Xitoy tomoni mamlakat poytaxti Pekin shahridan yoki boshqa yirik shaharlardan emas, aynan shu shaharchadan G‘arbiy Yevropaga, Ispaniya poytaxti Madrid shahriga poyezd qatnovini yo‘lga qo‘ydi. Bundan maqsad Xitoy mahsulotlarini temir yo‘llar orqali G‘arbiy Yevropaga yetkazib berish edi.

    Ilk poyezd qatnovi 2014-yilda yo‘lga qo‘yildi. O‘shanda Iu shahridan yo‘lga chiqqan poyezd 21 kun deganda sakkiz mamlakat – Xitoy, Qozog‘iston, Rossiya Federatsiyasi, Belarus, Polsha, Germaniya, Fransiya va Ispaniya hududi bo‘ylab yurib, Madridga yetib bordi.

    O‘shandan beri bu yo‘nalishda poyezd muntazam qatnayapti.

    Yo‘nalishning uzunligi 13 ming kilometrdan oshadi.

    Ushbu yo‘nalishga Xitoy tomoni “Yangi ipak yo‘li” deb nom berdi.

    Ushbu yo‘nalishni ochishdan avval ayrim joylarda temir yo‘llar qurish va ta’mirlash uchun 40 milliard dollar mablag‘ sarflandi.

    30.08.2019, 09:33   Izoh (0)   172264
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    ZTE korxonasi GSMA M360 Yevrosiyo forumida suniy intellekt raqamli iqtisodiyot rivojiga qo'shayotgan hissasi haqida ma’lumot berdi


    Centrum Air Istanbul va O‘zbekistonning uch shahri o‘rtasida to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarni yo‘lga qo‘ymoqda


    Acıbadem shifoxonalar tarmog‘ida qon kasalliklarini zamonaviy davolash usullari: leykoz va boshqa kasalliklar


    Oqtepa Lavashdan “Kulgili narxlar”: sevimli taomlar — har bir pozitsiya 10 mingdan 20 ming so‘mgacha bo‘lgan maxsus narxlarda


    “Akkermann sement” xalqaro forumi: qurilish materiallari sohasidagi muammolar keng tahlil qilindi


    Jamg‘armalar bilan qanday ishlash zarur: bank omonatlari, aksiyalar yoki investitsion paketlar? (davomi)


    Ipoteka Bank OTP Group o‘zini o‘zi band qilganlarga yangi ipoteka dasturini ishga tushirdi: hujjatlarsiz, asabbuzarliksiz, samarali natijalar bilan


    Ilg‘or qurilish texnologiyalari asosida qad rostlayotgan Quyi Chotqol GES


    InfinBANK Visa Direct orqali xalqaro pul o‘tkazmalariga qo‘yilgan limitlarni oshirdi 


    ANORBANK Xususiy sektorni rivojlantirish bo‘yicha Islom korporatsiyasi bilan 10 million AQSH dollariga teng kelishuv imzoladi


    Tarmoqda bolalar xavfsizligi : Octobankdan maslahatlar


    UZTELECOM 10 Gbit/s tezlikdagi uy internetini foydalanuvchilarga taqdim etdi


    APEX BANK Toshkentda Bosh ofis va Markaziy sotuv ofisini ochdi


    Eng chuqur g‘or, eng baland ko‘prik va eng sirli maskan – Namanganga boramiz


    Kapitalbank xodimlarining raqamli ko‘nikmalarini rivojlantirmoqda 

     

    Tavsiya etamiz

    Budapesht fasadlari: sanʼat ko‘chada yashaydi (foto)

    27 may, 10:00

    Gestapo va KGB xizmatida bo‘lgan buxorolik “Shtirlits”

    26 may, 19:00

    Ayol ovchilardan ilg‘or samolyotlarga qadar — Ukraina rus Shahed’larini qanday ovlaydi?

    19 may, 20:10

    “Lend-Liz” yordami sovg‘a bo‘lmagan — Britaniya ikkinchi jahon urushida berilgan yordamni qanday qaytargan edi?

    19 may, 15:00
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    O‘zbekistonda intellektual mulk sohasida faoliyat olib borayotgan mutaxassislar malakasi oshiriladi

    O‘zbekiston | 27 may, 23:20

    Namangan viloyati hokimiga yangi o‘rinbosar tayinlandi

    O‘zbekiston | 27 may, 23:05

    “Daryo” dayjesti: 27-mayning eng muhim xabarlari

    O‘zbekiston | 27 may, 22:50

    Janubiy Koreyaning eng mashhur va baxtiyor 10 nafar juftligi

    Kino | 27 may, 22:20

    Yil boshidan buyon chegaradan qariyb 40 kg zargarlik buyumlarining noqonuniy olib o‘tilishiga chek qo‘yildi – Bojxona qo‘mitasi

    O‘zbekiston | 27 may, 22:05

    Nazorat kuchaysa, mehr kamayadimi? Olimlar qattiqqo‘l onalar farzandiga qanday ta’sir qilishini aniqladi

    Ayollar sahifasi | 27 may, 21:40

    Yangiyo‘l tumani va Yangi Toshkent yaqinida yirik yuk stansiyalari barpo etilishi kutilmoqda

    O‘zbekiston | 27 may, 21:39

    O‘zbekiston Superkubogi. “Nasaf” penaltidan urilgan gol evaziga “Andijon”ni mag‘lub etdi

    Sport | 27 may, 21:38
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.