• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12634.34
    • RUB162.37
    • EUR14821.34
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +37°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Toshkentga tezkor avtobus kerakmi?

    “Daryo” kolumnisti Yevgeniy Sklyarevskiy Toshkent shahrida tezkor avtobuslar qatnovining yo‘lga qo‘yilishi hamda buning natijalari xususida fikr yuritadi.

    Foto: Google Photos

    Foto: Google Photos

    Shu yilning 25-iyuli Toshkent transport sohasi uchun alohida e’tiborli kun bo‘lib qolishi mumkin. Bu kun, birinchidan, shahar hokimiyatida koreyalik ekspertlar bilan “Toshkent jamoat transporti integratsiyalashtirilgan tizimini rivojlantirishni qo’llab quvvatlash strategiyasi” mavzusida uchrashuv bo‘lib o‘tdi. Ikkinchidan, Ground Zero Chilonzor kovorking markazida transport rivojlanishiga mas’ul tashkilotlarning vakillari bilan uchrashuv bo‘libdi. Bu ikki voqeani Toshkent transport tarmog‘ini rivojlantirishning ikki o‘xshash taklifi – “tezkor avtobus” yoki Bus Rapid Transit birlashtiradi. Kovorking markazidagi uchrashuvda BRT’ni rivojlantirish g‘oyasini Innovatsiyalar vazirligi transport infratuzilmasini rivojlantirish bo‘limi boshlig‘i vazifasini bajaruvchi M. Mirsaitov taqdim qildi.

    Tezkor avtobusning asosiy g‘oyasi xuddi metro bekatlaridagidek harakat yo‘nalishi va to‘xtash bekatlarini yaratishdir. Umuman aytganda, BRT ko‘p jihatdan metro yoki tezkor tramvay qatnoviga monand. BRT Osiyo va Lotin Amerikasining ko‘plab shaharlarida faoliyat olib bormoqda. BRT haqida batafsilroq bilishni xohlagan o‘quvchilar Wikipedia’dan kerakli ma’lumotni o‘qib olishi mumkin.

    Taklif qilingan loyihaning maqomi va taqdiri haqida savolga M. Mirsaitov loyiha transportni rivojlantirish konsepsiyasida hisobga olinganligini aytib o‘tdi. Innovatsiyalar vazirligi shahar hokimiyati bilan birgalikda loyiha koordinatori va to‘laqonli ishtirokchisi bo‘ladi. Qaror qabul qilish yuqorida darajada hal qilinadi, chunki BRT’ni rivojlatirish uchun xorij sarmoyasi va qo‘shimcha mablag‘ kerak.

    Tezkor avtobusning asosiy jihatlari nimalardan iborat?

    - Metro va tezkor tramvayga nisbatan arzonligi, sababi tunnel qazish va relslar yotqizish talab qilinmaydi, mavjud avtobuslardan foydalanish mumkin;

    - Harakat tezligining 3–4 marta ortishi va yo‘l vaqtining qisqarishi;

    - Yo‘lovchilarni chiqarish va tushirish metrodagi kabi ishlaydi, yo‘l haqi bekatlarda olinadi;

    - Harakat va tez-tez to‘xtab yurishning optimallashuvi sababli zararli moddalarning atmosferaga otilishi natijasida ekologiya yaxshilanadi;

    - Tezkor avtobuslarning harakatlanishi uchun shaxsiy transport vositalarining kamayishi;

    - Harakatning optimallashuvi evaziga yo‘lovchilar miqdorining o‘sishi.

    Tezkor avtobusning yagona salbiy jihati yo‘nalish uchun alohida bekatlar va harakatlanish tizimining olib kirilishidir. Ayniqsa tarixiy yodgorliklari bor shaharlar markazlarida va shaxsiy yoki xususiy transport vositalari harakatlanadigan ko‘chalarda tezkor avtobusga ustunlik berilishi noqulaylik tug‘diradi. Ammo bu kabi muammolar hal qilish mumkin bo‘lgan muammolar sirasiga kiradi. Agarda tezkor avtobuslar belgilangan jadval asosida harakatlansa, shahar aholi bu kabi noqulayliklarga bardosh bera oladi. Buni tezkor avtobus qatnaydigan o‘nlab shaharlar misolida ko‘rish mumkin. Tezkor avtobus xizmatining joriy etilishi shahar transporti tubdan qayta tashkil qilinishiga olib keladi. Boshqa avtobus yo‘nalishlari tezkor avtobus harakatlanish yo‘nalishiga moslab tuziladi.

    Foto: Google Maps

    Foto: Google Maps

    Shunday ekan, Toshkentning qayerida tezkor avtobusni amalga kiritish kerak, bir fikrlab ko‘raylik. Masalan:

    1) Keles – Qo‘yliq;

    2) Nazarbek – ToshGRES;

    3) Zangiota – TTZ.

    Buning uchun markazda qayta chiqish imkonini berib uch liniyani birlashtiradigan bo‘g‘in tashkil qilinsa bas. Uni esa Ucell bosh ofisi oldidagi maydonga joylashtirish mumkin. Yangi yo‘llar qurish kerak bo‘lmaydi. Mavjud yo‘llar: Shota Rustaveli, Mannon Uyg‘ur, Farg‘ona yo‘li va boshqalar yetarli, ammo ba’zi ko‘chalarni kengaytirishga to‘g‘ri keladi.

    Reja albatta mukammal emas; hamma BRT loyihasini qay tariqa rivojlantirish g‘oyasini berishi mumkin. Bir narsa aniqqki, Toshkentda jamoat transportini rivojlantirish loyihasi kerak va buning boshqa yo‘li yo‘q.

    Muallif fikri tahririyat nuqtai nazaridan farq qilishi mumkin.

    17.08.2019, 16:04   Izoh (0)   88755
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    O‘zbekiston Milliy banki xalqaro kapital bozorida 400 mln AQSH dollarlik obligatsiyalarni muvaffaqiyatli joylashtirdi


    Chiqim va kirim: nazorat sari ilk qadam


    Central Asian University RUR va THE Impact Rankings 2025 xalqaro reytinglarida o‘z mavqeini mustahkamlamoqda


    O‘zbekistonda yangilangan HAVAL H6 rasman ishga tushirildi


    “KAFOLAT sug‘urta kompaniyasi” AJning moliyaviy barqarorlik reytingi “Fitch Ratings” tomonidan “Ijobiy” prognozi bilan “B+” darajasida tasdiqlandi


    Neo Insurance — sug‘urta bozoridagi raqamli o‘zgarishlarning 2 yillik natijasi 


    Ichkaridan nazar: Imzo fabrikasi qanday ishlaydi?


    Centrum Air 25-iyuldan Toshkent — Seul to‘g‘ridan-to‘g‘ri reyslarini boshlaydi 


    Kia O‘zbekiston bozorini egallamoqda: 2025-yilning birinchi yarmida rekord darajadagi sotuvlar


    Ipak Yo‘li Bankdan Tradeloan: xalqaro bitimlarni moliyalashtirish


    BI Sad’O Business loyihasida ochiq eshiklar kuni bo‘lib o‘tdi va CHILLA aksiyasi boshlandi


    InfinBANK’dan VISA kartasi endi Swoo Pay ilovasida


    Beeline Uzbekistan hududlarda raqamli rivojlanishni jadallashtirmoqda


    Ipotekaga xonadon, sovg‘a sifatida esa — omborxona!


    Turizmdagi trendlar 2025: Xitoyda Markaziy Osiyoga – Qozog‘iston, O‘zbekiston, Qirg‘izistonga qiziqish o‘smoqda

     

    Tavsiya etamiz

    Kreml soyasidagi jumboqlar: sirli ravishda vafot etgan rossiyalik tadbirkor va amaldorlar

    10 iyul, 20:40

    Isroilning G‘azodagi qirg‘ini yagona emas: Insoniyat tarixidagi eng yirik genotsidlar qanday sodir bo‘lgandi?

    10 iyul, 19:12

    Patriot: Isroil voz kechgan, Ukraina esa ko‘prog‘iga ega chiqishni istayotgan yarim asrlik tizim haqida nimalar ma’lum?

    8 iyul, 20:45

    “O‘lim sharbati”: SSSRda Stalindan so‘ng ikkinchi qudratli shaxs nomi berilgan qurol qanday paydo bo‘lgandi?

    6 iyul, 15:23
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Tramp joriy etishi kutilayotgan sanksiyalar Rossiya neftiga global embargo keltirib chiqarishi mumkin

    Dunyo | 13 iyul, 16:40

    Isroil zarbalaridan bir kechada kamida 29 nafar falastinlik, jumladan, 6 nafar bola halok bo‘ldi

    Dunyo | 13 iyul, 16:15

    O‘zbekistonda sun’iy intellekt yordamida dori vositalariga bozor ehtiyojlari o‘rganilishi kutilmoqda

    O‘zbekiston | 13 iyul, 15:55

    Germaniya Ukrainaga yordam berish uchun Patriot raketalari ishlab chiqarishni yo‘lga qo‘ydi

    Dunyo | 13 iyul, 15:20

    AQSH Yaponiya va Avstraliyadan Xitoy—Tayvan o‘rtasidagi ehtimoliy urushda tutadigan pozitsiyasini ochiqlashni talab qilmoqda — FT

    Dunyo | 13 iyul, 14:50

    Toshkentda muddatli to‘lov asosida avtomashina sotuvchi MCHJ qasddan bankrot qilindi

    O‘zbekiston | 13 iyul, 14:25

    Eron prezidenti Isroil havo kuchlari zarbasida jarohat olgan — OAV

    Dunyo | 13 iyul, 14:00

    Yevroittifoqning Rossiyaga nisbatan sanksiyalarini bloklab turgan Slovakiya qaroridan qaytishi mumkin

    Dunyo | 13 iyul, 13:34

    Rossiya va Belarus “an’anaviy qadriyatlarga asoslangan” sun’iy intellekt yaratmoqchi

    Dunyo | 13 iyul, 12:48
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.