O‘zbekistonning Ukrainadagi elchisi Alisher Abdualiyev “Interfaks” agentligiga intervyu berdi. Suhbat davomida u Ukraina tomonidan o‘zbek avtomobillariga nisbatan olib borilayotgan tergov-surishtiruv ishlariga to‘xtalib o‘tdi, deb yozadi “Kun.uz”.
Bu bizni nimadadir ayblab, ta’sir o‘tkazib, avtomobillarimizning olib kirilishiga cheklov o‘rnatish borasidagi birinchi urinish emas. Bu safar Ukraina tomoni avtomobil sanoatiga davlat tomonidan subsidiya ajratilishi masalalarini o‘rganadi. Bungacha dempingga qarshi surishtiruvlar o‘tkazilgan edi. O‘shanda biz ikki tomonlama ishchi tartibda, normal hamkor davlatlar sifatida ishladik, bir qarorga keldik va kun tartibidan og‘riqli savollarni olib tashladik.Bu safar ham O‘zbekiston tomoni ishchi maslahatlashuvlar shaklida masalani o‘rganib chiqishni taklif etmoqda. Bundan tashqari, Ukraina va O‘zbekiston ikki karra erkin savdo zonasida bo‘lib turibdi, shu sababli biz korxonalarimizga o‘z mahsulotlarini o‘tkazish uchun bozorga chiqishlarini ta’minlashda barcha yordamni berishimiz kerak.
Hozir Ukraina tomoni “UkrAvto” avtomobil ishlab chiqaruvchilarining arizasi asosida tergov-surishtiruv ishlarini boshlagani bildirilmoqda. Umid qilamanki, bu surishtiruv O‘zbekistonga borib o‘tkaziladi, chunki Ukrainada o‘tirib ular yaxlit manzarani ko‘ra olishmaydi. Agar shunday surishtiruv boshlansa, men uning xolis va shaffof o‘tishiga umid qilaman.
Buning uchun Ukraina tomoni hozir savolnoma tayyorlamoqda, bizning avtomobil ishlab chiqaruvchimiz ham ariza berib jarayonda qatnashish istagida. Bizning yakuniy maqsadimiz — Ukraina hududida yashovchi insonlarga arzon va sifatli mashina yetkazib berish.
Ukraina tomonidan qabul qilinadigan choralar iste’molchi uchun mashinalar qimmatlashishi, qo‘shimcha bojlar joriy etilishi, bu esa o‘z navbatida narxlarning sezilarli oshishiga sabab bo‘ladi. Ukrainaliklar oldida ikkita tanlov qoladi: yoki Yevropadan noqonuniy va eski avtomobillarni olib kirib, umuman soliq to‘lamaslik yoki sifatli texnikani xarid qilib, servis va xizmatlardan foydalanish.
Bu yerda shuni alohida qayd etib o‘tish joizki, Ukrainada ishlab chiqarilayotgan avtomobillarga o‘xshash O‘zbekiston yengil avtomobillari ulushi 2015-yilda 0,35 foizni, 2016-yilda 0,22 foizni, 2017-yilda 0,87 foizni tashkil etgan. 2017-yilda Ravon modeli sotuvlar bo‘yicha 10-o‘rinni egallagan. Bunday past sotuv hajmlariga ega bo‘lgan Ravon’ning qanday qilib Ukraina avto ishlab chiqaruvchilariga zarar yetkazayotgani tushunarsiz. Mening kuzatishimcha, bularning bari qasddan diskriminatsiya qilish, aniqrog‘i, raqobatchini bozordan siqib chiqarishdir.
Alisher Abdualiyev, O‘zbekistonning Ukrainadagi elchisi
Izoh (0)