Kuchsizlikni yengish haqidagi tavsiyalar odatda bir-biriga o‘xshash va zerikarli bo‘ladi. Biz esa siz uchun ularning faqat qiziqarli va samarali usullarini to‘pladik.

Foto: Shutterstock

  1. Organizmda qanday muammo borligini aniqlang

Odamning qizg‘in ish kunidan yoki jadal mashg‘ulotlardan keyin charchashi tabiiy hol hisoblanadi. Agar charchoq dam olish kunlari ham o‘tib ketmasa va siz u tufayli dam ololmasangiz, unda bu holatni normal deb bo‘lmaydi.

Lekin biron nima qilishdan oldin, uning kattaroq ko‘ngilsizlik alomati emasligiga va haqiqatan ham charchoq ekanligiga ishonch hosil qiling.

Charchash — ba’zi kasalliklarning belgisi.

Diabet, depressiya, qalqonsimon bez muammolari, xavotirlik, kamqonlik va hatto xurrak — charchash orqali o‘zi haqida xabar beruvchi kasalliklar hisoblanadi. Bunday holatlarda shifokor-endokrinolog qabuliga borib, ahvolingiz yomonligining sababini aniqlash tavsiya qilinadi.

  1. To‘g‘ri uxlashga o‘rganing

Odatda charchagan odam har doim yomon uxlaydi: uyqusizlikdan, qattiq uxlay olmaslikdan yoki dam olishga vaqti yetishmaslikdan qiynaladi. Agar siz uxlashga vaqt yetishmaydi deb hisoblasangiz, shuni esda tuting: 8 soat emas, balki to‘g‘ri uxlashingiz kerak.

Buning ma’nosi shunday:

  • Har kuni bir xil vaqtda uxlashga yoting.
  • Qorong‘ilikda uxlang.
  • Jimjitlikda uxlang.
  • Fortochkasi ochiq salqin xonada uxlang (havo harorati 16–18 °C).
  • Tekis to‘shakda va issiq ko‘rpada uxlang.
  1. To‘g‘ri ovqatlaning

Uch oddiy qadamdan boshlang:

  1. Qahva ichishni kamaytiring. Qahva va boshqa tetiklashtiruvchi ichimliklar— bu vaqtinchalik kuch beruvchilar.
  2. Shirinliklar va fastfudning o‘rniga yong‘oqlar va tvorog bilan tamaddi qiling. Oqsilli oziq-ovqatlar kuchsizlikni yengishga konfet va qahvadan ko‘ra yaxshiroq yordam beradi.
  3. Zig‘ir urug‘i asosida tayyorlangan sneklar oling — ularda antioksidantlar ko‘p.
  4. Ishda tanaffus qilib turing

Qilinishi zarur bo‘lgan ishlarni bajaring va undan keyin o‘zingizni kuchsiz his qilsangiz, dam oling. Muhim ishlar tamom bo‘ladi, siz esa bemalol dam olishga va kuch to‘plashga o‘tasiz.

                4. Harakat qilishga o‘rganing

Charchaganingizda harakatlanish va jismoniy faollik siz uchun umuman imkonsiz bo‘lib ko‘rinadi. Buning bir yo‘li bor: o‘zingizda charchoqlikni sezsangiz, sayr qilishingiz mumkin.

Qulay kiyimlaringizni kiying va tashqariga chiqing. Toza havodan chuqur-chuqur nafas oling va yuring.

Manba: “Woman.ru”