Nyu-Yorkdagi Shoptiques kompaniyasining asoschisi, 30 yoshli Olga Vidishcheva 2003-yilda 17 yoshida Qirg‘izistondan AQShga ko‘chib borgan. U dastlab yapon restoraniga ofitsiant sifatida ishga kirgan. Hozirgi vaqtga kelib Olga Forbes’ning 30 yoshgacha bo‘lgan muvaffaqiyatli biznesmenlar reytingiga kirgan. Forum Daily uning muvaffaqiyati tarixiga e’tibor qaratdi.
Olga AQShga borgan vaqtda umuman ingliz tilini bilmagan. U yarim yildan so‘ng TOEFL imtihoniga tayyorlanishni boshlagan. Restoranda uch oy ishlab topgan to‘rt ming dollarni o‘qish uchun sarflagan.
Ikkinchi yilda u Uellsli kollejida o‘qigan va bir vaqtning o‘zida model sifatida ishlagan. U iqtisodiyot va matematika sohasida diplomga ega bo‘lgach, Goldman Sachs kompaniyasida investitsiya tahlilchisi sifatida ishlagan.
Keyinchalik u Garvard biznes maktabida biznes boshqaruvi bo‘yicha o‘qigan. 2009-yilda Olga internetda topib bo‘lmaydigan butiklarning buyumlarini sotish bo‘yicha loyiha ustida ishlay boshlagan.
2011-yilga kelib Olga o‘z loyihasini amalga oshirishga muvaffaq bo‘lgan. U hamma joyda ham topib bo‘lmaydigan buyumlarni sotuvchi saytni ishga tushirgan.
2013-yilda Shoptiques’ning daromadlari 300 ming dollarni, 2014-yilda esa uch million dollarni tashkil qilgan. 2015-yilda Shoptiques 20 million dollar ishlab topishni rejalashtirgan, biroq kompaniya investorlarining talabi bilan 2016-yildan boshlab Olga kompaniyaning moliyaviy ko‘rsatkichlarini e’lon qilmay qo‘ygan. Sayt ayollar buyumlari va uy uchun jihozlar sotadi.
To‘rt yilda saytda o‘z buyumlarini sotuvchi butiklar soni Nyu-York va Bostondagi 25 tadan 12 ta mamlaktdagi besh mingtaga oshdi.
Izoh (0)