• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12581.73
    • RUB158.34
    • EUR14764.66
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +27°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    Avto

    Haydovchisiz taksida sayr qilish — bu nima degani? Uber Pittsburg ko‘chalariga o‘ziyurar mashinalarni chiqardi

    Uber taksi-servisi 14-sentabr kuni sinov tariqasida haydovchisiz harakatlanuvchi avtomobillarni yo‘lga chiqardi. Ushbu xizmat hozircha faqat AQShning Pittsburg shahrida yo‘lga qo‘yilgan, shunda ham shaharni to‘la qamrab olmagan. Shunga qaramay, bu jahonning ko‘plab yirik korporatsiyalari izlanishlar olib borayotgan haydovchisiz avtomobillar olamidagi muhim bor voqeadir. Yetakchi texnologik nashrlarning muxbirlari Pittsburgdagi haydovchisiz mashinalarda sayr qilib ko‘rdi. Meduza nashri, ularning hisobotlari asosida, bunday avtomobildagi sayohat qanday hissiyotlar taqdim etishi haqida hikoya qildi.

    Foto: Meduza

    Foto: Meduza

    TechCrunch nashrining yozishicha, Pittsburg shahri ko‘chalariga 14 ta haydovchisiz Ford Fusion avtomobillari chiqdi. Ularning bari yo‘ldagi vaziyatni kuzatib boruvchi 20 tadan kamera, shuningdek, avtomobilga atrofdagi barcha voqea-hodisalarni “ko‘rish” imkonini beruvchi lidar bilan ta’minlangan.

    Haydovchisiz avtomobillardan hamma ham foydalana olmaydi. Business Insider’ning yozishicha, Uber’ning bunday mashinalari “eng sodiq mijozlarga” beriladi, biroq bunday mijozlar qanday saralab olinishiga aniqlik kiritilmayapti. Mobil dastur orqali taksiga buyurtma berilganida, mijozga u haydovchisiz avtomobilda ketishi ma’lum qilinadi.

    Aslida mashinalar unchalik ham haydovchisiz emas. Yo‘lovchilar faqat orqa o‘rindiqqa o‘tirishi mumkin, chunki oldinda Uber mutaxassislari ketadi. Biri — ruldagisi — har ehtimolga qarshi rulni tutib qolishi kerak, ikkinchisi — yo‘lovchi o‘rindig‘idagi esa — mashina o‘zini qanday tutayotganini kuzatib boradi.

    Orqadagi yo‘lovchilarning qarshisidagi planshetda safar haqida axborot, shuningdek, mashina “ko‘rayotgan” manzara namoyish etib turiladi. Bundan tashqari, bu planshet yordamida selfiga tushish mumkin. The Verge jurnalisti Endryu Xokinsning yozishicha, “bu ishonchni oshiradi”. “Selfiga tushish imkonini beruvchi mashinadan kim ham qo‘rqardi?!”, — deydi u.

    Business Insider jurnalistining qayd etishicha, umuman olganda bunday taksidagi safar oddiy taksidagidan farq qilmaydi. Uber xodimining qo‘li deyarli har doim rulda bo‘lgani sabab, u ham vaqti-vaqti bilan mashina o‘zi harakatlanayaptimi-yo‘qmi, tekshirib turishga majbur bo‘lgan. Ayni vaqtda, mashinaning o‘zi ham ba’zida haydovchi boshqaruvni qo‘lga olishi lozimligini bildirib turgan (bunday holatlarning ba’zilari oddiy, tekis yo‘llarda yuz bergan). Uber’ning haydovchisiz taksilari ko‘priklarda ham inson yordamiga muhtoj — atrofda binolar yo‘qligi sabab, mashina makonda mo‘ljal olishga qiynaladi (GPS bu masalada hozircha kerakli aniqlikni bera olmaydi).

    The Verge xodimi haydovchisiz avtomobil rulida o‘zi sayr qilib ko‘rdi va qo‘lini ruldan olmaslikdan tiyila olmadi. Biroq mashina hozircha to‘la mustaqil harakatlana olmasligini qat’iy bildirib turdi. “Mashina o‘zi qanchalar yaxshi ketayotganiga bir hayron qolgan bo‘lsam, ayni vaqtda, u tez-tez boshqaruvni haydovchiga topshirib qo‘yishidan ham shunchalik hayratda qoldim”, — deb yozadi u.

    Endryu Xokins robotni oddiy haydovchidan ajratib turuvchi yana bir farqqa duch keldi. Oldindagi yo‘ltanlamas keskin to‘xtaganida, Ford Fusion ham tezlikni pasaytirgan. Shundan so‘ng yo‘ltanlamasning haydovchisi: “Yonimdan o‘tib ketaveringlar”, deya ishora qilgan, biroq haydovchisiz Uber, turgan gapki, bu ishoralarni tushungani yo‘q.

    TechCrunch’ning xulosasiga ko‘ra, Uber’ning bu tajribasi hozircha ko‘proq tadqiqot ishiga o‘xshaydi. Sinovda kompaniya xodimlari ishtirok etmoqda, yo‘lovchilarning haydovchisiz mashina harakatlariga munosabatini tushunish uchun esa ular videoga olinmoqda.

    Diqqat, diqqat! “Daryo”ning Telegram’dagi rasmiy kanali — “Toshqin ‘Daryo’”ga obuna bo‘lib, yangiliklardan ovozli ko‘rinishda bahramand bo‘lishingiz mumkin.

    16.09.2016, 17:09   Izoh (0)   22865
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    Volkswagen muhandisi “dizelgeyt” bo‘yicha til biriktirganligini tan oldi

    13.09.2016, 08:21

    Foto: Moskvada shahar texnikasining rekord darajada katta paradi bo‘lib o‘tdi

    12.09.2016, 21:05

    Video: Toshkentda drift qilishga uringan Nexia ajratuvchi to‘siqqa borib urildi

    10.09.2016, 20:34

    Ekspertlar xaridor uchun ideal avtomobil qanaqa ekanligini aniqladi

    09.09.2016, 11:42

    Mazda orqa eshikdagi nosozlik tufayli 2,2 mln avtomobilni chaqirib oladi

    09.09.2016, 10:14

    Germaniyada lishaynik va quyosh batareyalariga ega elektromobil yaratiladi

    07.09.2016, 08:34
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Mirzo Ulug‘bek tumanida joylashgan yirik ko‘chmas mulk auksionga qo‘yildi


    OKMKda yangi sulfat kislota sexi qurilmoqda


    Sug‘urta sohasidagi uzoq kutilgan islohotlar: manfaatlar qonun himoyasida 


    “Euromoney” talqinida “O‘zsanoatqurilishbank” O‘zbekistonning eng yaxshi banki deb e’tirof etildi


    “Biznesni rivojlantirish banki” BMT Taraqqiyot Dasturi bilan hamkorlik qiladi


    Vaqt sinovidan o‘tgan tarmoq: 33-yillik faoliyat, 12 million foydalanuvchi tanlovi va mobil aloqaning yangi arxitekturasi


    Navoiy innovatsiyalar universiteti 2 milliard so‘mlik grant dasturini e’lon qildi 


    Visa Kapitalbank bilan Xitoyga: WeChat Pay va Alipay orqali naqd pulsiz to‘lovlar – erkin, oson va xavfsiz


    Kia Sonet va ADM Global: O‘zbekiston avtomobil klasterini mahalliylashtirilishiga qariyb 260 mln AQSH dollari miqdorida sarmoya


    Biznes va tadbirkorlik oliy maktabi magistratura dasturlariga qabul jarayonlari davom etayotganini ma’lum qiladi


    “O‘zbekinvest” sug‘urta kompaniyasi 2025-yilning I yarim yilligi yakunlarini eʼlon qildi


    Yandex Music’da jazirama kayfiyat uchun maxsus “Chilla” bo‘limi paydo bo‘ldi


    O‘zbekistonda tibbiy sug‘urta nima uchun zarur: shifokor qarashi va Neo Insurance tajribasi


    “Biznesni rivojlantirish banki” 2025 yilda 138 mingdan ortiq fuqaro bandligini ta’minladi


    Mobiuz — 8 milliondan ortiq abonentlar tanlovi 

     

    Tavsiya etamiz

    Bir kechada oddiy ofitsiantdan millionerga aylangan ayol: lotereyadan yutilgan 10 mln dollar mashmashasi

    27 iyul, 09:25
    Audio Icon

    Andijoncha hotamtoylik: “Dunyo sadolari”ga sarflanayotgan milliardlar va shubhali shartnomalar

    24 iyul, 21:25

    “Rossiya allaqachon katta og‘alik maqomini yo‘qotib bo‘ldi”. Ukraina urushi postsovet hududida nimalarni o‘zgartirdi?

    24 iyul, 15:15

    Nildan Frot daryosigacha: maxfiylikdan tobora reallikka aylanib borayotgan “Katta Isroil” konsepsiyasi

    22 iyul, 12:22
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Gruziyada 7 ta NATO davlati ishtirokida harbiy mashg‘ulotlar boshlandi

    Dunyo | 27 iyul, 23:45

    Polsha Tayvandan dron xarid qilish bo‘yicha Yevropada yetakchiga aylandi

    Dunyo | 27 iyul, 23:10

    Xitoy sun’iy intellekt xavfsizligi borasida global hamkorlikka chaqirdi

    Dunyo | 27 iyul, 21:57

    Turkiya o‘z tarixidagi eng kuchli aviabombalarini taqdim etdi

    Dunyo | 27 iyul, 20:24

    BMT Falastin davlati qurilishida yordam berishini ma’lum qildi

    Dunyo | 27 iyul, 18:30

    Avstriyada 400 ga yaqin yo‘lovchi qorong‘i tunnelda 6 soat qolib ketdi

    Dunyo | 27 iyul, 17:50
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.