• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12672.81
    • RUB158.89
    • EUR14753.69
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +30°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Toshkent transport muammolarini qanday hal qiladi?

    28-mart, dushanba kuni o‘tkazilgan matbuot anjumanida Toshkent shahri hokimi Rahmonbek Usmonov transport muammolari qanday yo‘llar bilan hal qilinishi, shuningdek, jamoat transporti infrastrukturasida yaqin kelajakda bo‘ladigan o‘zgarishlar haqida batafsil gapirib berdi. “Gazeta.uz” matbuot anjumani tafsilotlarini keltirmoqda.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Toshkent ko‘chalarida avtomobil transporti miqdorining tez sur’atlarda o‘sib borishi ko‘plab magistral va chorrahalarda tirbandliklarni keltirib chiqarmoqda. 10 yil muqaddam shaharda 220–230 ming xususiy va 30–35 ming tashkilotlarga qarashli avtomobil bor edi, bugun esa bu ko‘rsatkichlar 340–345 ming hamda 70 mingga tengdir.

    2011-yilda Toshkent transport magistrallarini istiqbolda rivojlantirishning yangilangan konsepsiyasi qayta ko‘rib chiqilib, tasdiqlangan edi. 2030-yilga qadar mo‘ljallangan yo‘l tarmoqlarini rivojlantirish dasturi qabul qilingan bo‘lib, hozir u bosqichma-bosqich amalga oshirib kelinmoqda, deb ta’kidladi hokim.

    2015-yilda eski shahar qismida 5,1 kilometr uzunlikdagi Nurafshon ko‘chasi qurildi. Uning ochilishi avtotransport vositalarining shahar markaziga kechishini bir qadar yengillashtirdi. Ilgari “Beruniy” metro bekatidan shahar markaziga mashinada 20–25 daqiqa yo‘l yurilgan bo‘lsa, hozirda bu vaqt 6–7 daqiqani tashkil etmoqda.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Ayni paytda Chilonzor, Uchtepa va Yakkasaroy tumanlaridagi ko‘chalarning yuklanganlik darajasi yuqoriligicha qolmoqda. Bu masalani hal qilish maqsadida Nurafshon ko‘chasi Beruniy ko‘chasidan Oqtepa maydoniga qadar uzaytiriladi. Bu boradagi loyihaviy ishlar o‘tgan yili yakunlangan edi, qurilish ishlari shu oyda boshlanishi kutilmoqda. Qurilish ko‘p vaqt olmaydi — Rahmonbek Usmonovning ta’kidlashicha, yo‘l yaqin besh-olti oyda ochilishi kutilmoqda.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Parallel ravishda Nukus ko‘chasini sobiq “Toshtekstilmash” zavodi hududi orqali Shota Rustaveli va Muqimiy ko‘chalari kesishadigan chorrahaga qadar uzaytirish ishlari boshlandi. Bu uchastkaning uzunligi 1 kilometrdan kamroq bo‘ladi, qandaydir obyektlarning buzib tashlanishi talab etilmaydi, negaki uning qurilishi ancha oldin ko‘zda tutilgan edi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Bu ikki yo‘l bo‘limlarining ochilishi bilan Toshkentda 22 kilometr uzunlikdagi uchinchi halqa yo‘li hosil bo‘ladi, bu esa, o‘z navbatida, shaharning markaziy qismidagi avtotrafikning biroz kamayishiga xizmat qiladi. Halqa yo‘lida har xil sathdagi uchta yo‘l o‘tkazgich bino etiladi: birinchisi — Oqtepa maydonidan, ikkinchisi — Shota Rustaveli va Muqimiy ko‘chalarining kesishuvidan, uchinchisi — Bunyodkor va Muqimiy ko‘chalarining kesishuvidan o‘tadi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Bu yo‘l o‘tkazgichlar chorrahalarda svetoforsiz harakatni ta’minlab, avtotransport oqimini birmuncha tezlashtiradi. Hisob-kitoblarga qaraganda, Oqtepa maydonida avtotransport vositalari harakati jadalligi soatiga 10,5 ming mashinani tashkil etadi, mo‘ljallangan ko‘rsatkich esa 8 ming mashinaga teng. Xuddi shunday, Rustaveli–Muqimiy chorrahasida soatiga rejadagi 6 ming o‘rniga 11,5 ming, Bunyodkor–Muqimiy chorrahasida rejadagi 6 ming o‘rniga 8,5 ming mashina harakatlanadi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Keyingi yilda, shuningdek, Sag‘bon ko‘chasi va Kichik halqa yo‘li kesishuvida yangi yo‘l o‘tkazgich qurilishi boshlanadi. Bugungi kunda ushbu chorrahaning o‘tkazish salohiyati soatiga 5,4 ming mashinani tashkil etadi, ammo u orqali soatiga 12 ming avtomobil harakatlanadi, ya’ni disbalans 222 foizga tengdir.

    Rahmonbek Usmonov amaldagi olti tramvay yo‘nalishlarining yopilishi haqidagi axborotni tasdiqladi. Uning tushuntirishicha, hozirda ushbu transport vositasidan kuniga 20–25 ming yoxud yiliga 10–11 million yo‘lovchi foydalanadi. Qiyos uchun, avtobuslar har kuni 720–730 ming, metro — 200 ming, yo‘nalishli taksilar — 70–80 ming yo‘lovchiga xizmat ko‘rsatadi.

    “Agar tramvay yo‘lovchilarning 15–20–25 foizini tashiganida, bu bizni o‘ylantirib qo‘ygan bo‘lardi. Ammo tramvayga yo‘lovchi tashishning 3 foizi to‘g‘ri kelmoqda, shu bois biz tramvay harakatini yopish hamda yo‘llarni rekonstruksiya qilish, avtobuslar va yo‘nalishli taksilarni ko‘paytirish to‘g‘risida taklif kiritdik”, — dedi u.

    Toshkentda jami 87 tramvay vagoni mavjud bo‘lib, ulardan 51 tasi yaroqli holatdadir. Har kuni xizmatga o‘rtacha 48 vagon chiqadi. Foydalanilayotgan tramvay yo‘llarining uzunligi 82 kilometrni tashkil etadi.

    Rahmonbek Usmonov, shuningdek, 2011-yilda tramvay yo‘llari poytaxt markazidan olib tashlanganini, 2015-yilda esa 13-tramvay yo‘nalishi qisqartirilganini eslatib o‘tdi. Uning so‘zlariga qaraganda, qisqartirilgan uchastkada yo‘l qoplamasining rekonstruksiya ishlaridan so‘ng harakat oqimi me’yoriga keltirilgan, avtobuslarning ekspluatatsion tezligi esa oshgan.

    Bundan tashqari, tramvay yo‘llarining 90 foizi zamonaviy talablarga javob bermasligi, ularni ta’mirlashga esa ulkan mablag‘ sarflanishi ma’lum qilindi. Bitta yo‘lovchini tramvayda tashish tannarxi 2864 so‘mga teng, yo‘lkira narxi esa 1000 so‘m.

    “Bu juda katta xarajat”, — deb tan oldi shahar rahbari.

    Yaqin ikki oy ichida barcha tramvay yo‘nalishlari bosqichma-bosqich yopiladi, ularning o‘rniga tegishli belgi va raqamlarga ega avtobus yo‘nalishlari ochiladi. Olti yo‘nalishga jami 80 ta Isuzu avtobuslari jalb qilinadi, ayrim yo‘nalishlardagi avtobuslar miqdori tramvaylar miqdoridan ko‘proq bo‘ladi. Jumladan, 12-yo‘nalishda 1–2 dona tramvay ishlayotgan bo‘lsa, endilikda ularning o‘rnini 10 ta avtobus egallaydi, 13-yo‘nalishda esa 18 ta avtobus harakatlanadi.

    13-yo‘nalishga avtobuslar, ilgari rejalashtirilganiday, 1-maydan emas, 5-apreldan chiqariladigan bo‘ldi. Tramvay yo‘nalishi yopilishidan ikki hafta oldin aholi tramvay va avtobuslardagi e’lonlar orqali bundan boxabar etiladi.

    Tramvaylarning avtobuslar bilan almashtirilishi grafigi

    1-apreldan:

    • T12 (“Beshqayrag‘och” – “Beruniy” metro bekati) — 10 avtobus;
    • T26 (Qo‘yliq-6 – “Toshkent” vokzali) — 11 avtobus;
    1-maydan:
    • T9 (Chilonzor-25 – “Toshkent” vokzali) — 18 avtobus;
    • T13 (Qo‘yliq-markaz – “Toshkent” vokzali) — 18 avtobus;
    1-iyundan:
    • T8 (“Beshqayrag‘och” – Oqtepa maydoni) — 10 avtobus;
    • T17 (“Beshqayrag‘och” — Ippodrom) — 13 avtobus.
    Sentabrga qadar shaharda 87,8 kilometr tramvay relslarining demontaj ishlari o‘tkaziladi (oyiga o‘rtacha 15 kilometr). Buning hisobiga yo‘llarni kengaytirish rejalashtirilmoqda. Shimoliy vokzaldan Taraqqiyot ko‘chasigacha hamda “Do‘stlik” metro bekatidan “Yangiobod” dahasigacha boradigan ishlatilmaydigan rels uchastkalarida demontaj ishlari tugatilgan. Relslarning bir qismi (Lutfiy, Muqimiy, Mehrjon-Sayhun ko‘chalarida) asfalt bilan qoplanadi. Shu tariqa, joriy va keyingi bir necha yilda 49,7 kilometr yo‘l rekonstruksiya qilinadi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Kengaytirilishi talab etilmaydigan ko‘chalarda (Farg‘ona yo‘li ko‘chasi, Ohangaron shossesi, Bunyodkor shoh ko‘chasi, jami 30,3 kilometr) obodonlashtirish ishlari o‘tkaziladi.

    Foto: “Gazeta.uz”

    Foto: “Gazeta.uz”

    Tramvay xo‘jaligining taqdiriga to‘xtalar ekan, hokim yarim yildan buyon vagonlarning boshqa davlatlardagi potensial xaridorlari bilan yozishmalar olib borilayotganini qayd qilib o‘tdi. Ekspluatatsiya muddati tugagan eski tramvaylar esa hisobdan chiqariladi.

    “Jamoat transportining kelajagini metro bilan bog‘layapmiz, — so‘zida davom etdi Usmonov. — Bugun Toshkent metrosi bor quvvatida ishlamayapti. Yaqin kelajakda Yunusobod yo‘lining uch yangi bekatini qurish ishlari boshlanadi”.

    U aniq muddatlarni aytmadi, ammo bir paytlar to‘xtatib qo‘yilgan loyihalashtirish ishlari uch yil muqaddam qaytadan boshlanganini eslatib o‘tdi.

    Shuningdek, u “Olmazor” metrosidan Sirg‘aliga qadar “tezkor tramvay” harakati yo‘lga qo‘yilishi borasidagi gap-so‘zlarga izoh berdi. Aniqlashtirilicha, bu tramvay emas, Chilonzor metro yo‘lining davomi ekan.

    “‘Olmazor’ bekatidan boshlab metro tashqarida harakatlanadi”, — aniqlik kiritdi bu masalaga shahar ma’muriyati rahbari.

    Bu yo‘l aholisi bugungi kunda 150 ming kishini tashkil etadigan, ammo yaqin yillarda 250–300 mingga yetishi kutilayotgan olis Sirg‘ali tumanidagi transport xizmatiga bo‘lgan ehtiyojni qondirish imkonini beradi. Kelajakda metropolitenning boshqa yo‘llari ham shu tarzda uzaytiriladi.

    Yuqorida tavsiflangan rejalarning amalga oshirilishi yaqin 30–40 yil davomida shaharda transport sohasida biror muammo kelib chiqishidan xavotirlanishga o‘rin qoldirmaydi, deb ishontirdi Rahmonbek Usmonov.

    “Hozirgi paytda yo‘llar — shaharliklar oldidagi eng katta burchimizdir”, — dedi u. Hokim Sariko‘l va yana ayrim yo‘llardan yurishga o‘zi ham uyalishini tan oldi.

    “20–30 yildan beri ta’mirlanmagan yo‘llar bor, ammo bu muammo hal etilmoqda. Bu mahallalar ichidagi yo‘llarga ham taalluqlidir”, — deb qo‘shimcha qildi Usmonov.

    Shuningdek, kelajakda yo‘llar taqsimotining Yevropa standartlariga o‘tilishi shubhasiz ekanligi aytildi. Bugun harakatlanish bo‘laklarining kengligi 3,5–3,7 metrga teng, ammo mashinalar va hatto avtobuslar oldingiga nisbatan ancha ixchamlashdi, shu bois bo‘laklarni 3 metrgacha toraytirish mumkin. Bu harakatni tartibga solish barobarida alohida yo‘l uchastkalarining o‘tkazish salohiyatini oshirishga yordam beradi.

    Hokim mashinalar parkovkasi masalani hal qilish maqsadida 30 ta ko‘p sathli avtoturargohlar qurilishini xabar qilib, bu ishlar bilan shug‘ullanishga tayyor tadbirkorlarni hamkorlikka chaqirdi.

    Hokim o‘rinbosari, “Toshshahartransxizmat” kompaniyasi raisi Otabek Sodiqov poytaxt uchun 200 dona (jumladan, yuqorida tilga olingan 80 ta avtobus ham) yangi Isuzu avtobuslari xarid qilinayotgani haqida ma’lumot berdi. Katta sig‘imdagi avtobuslarni yetkazish ishlari esa 2017-yildan qayta yo‘lga qo‘yiladi. Yiliga o‘rtacha 100 dona bunday avtobuslar olib kelinadi.

    31.03.2016, 15:01   Izoh (0)   9684
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    “Oltin qalam” Milliy mukofoti uchun xalqaro tanlovga materiallar qabuli davom etmoqda

    31.03.2016, 10:57

    Farg‘ona viloyati prokurori hokimning birinchi o‘rinbosari etib tayinlandi

    31.03.2016, 10:38

    Sirdaryo viloyati prokurori tayinlandi

    31.03.2016, 10:31

    Rossiya Federatsiya Kengashi O‘zbekiston qarzini restrukturizatsiya qilish haqidagi bitimni tasdiqladi

    31.03.2016, 10:14

    Islom Karimov Germaniya tashqi ishlar vazirini qabul qildi

    31.03.2016, 00:01

    Toshkentga qo‘nishga majbur bo‘lgan Rossiya samolyoti, Qozog‘istonning O‘zbekistondagi yangi elchisi, ocharchilikka tayyorlanayotgan KXDR va kunning boshqa muhim x...

    30.03.2016, 19:42
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Ohangaronda “Turon Enduro Uzbekistan Cup” enduro mototsikl musobaqasi bo‘lib o‘tadi 


    Biznesga birinchi qadam — “Lux”: Universal bankdan 100 million so‘mgacha imtiyozli kredit


    30-iyul kuni Toshkentda BYD innovatsion mobil moduli o‘z faoliyatini boshladi


    7 yilga penyalarsiz bo‘lib to‘lash imkoniyati — 2025-yil oxirigacha premium-klass kottejlarni qulay muddatli to‘lov asosida xarid qiling! 


    IMZOning Engelberg premium derazalari Niderlandiyaga eksport qilindi 


    Hayot Bank “Yashil yurak” nomli keng ko‘lamli ekologik tashabbusni e’lon qildi. Avgust oyidan boshlab O‘zbekiston bo‘ylab Hayot Bankning har bir yangi omonatchisi uchun bitta daraxt ekiladi


    BYD rasmiy dileri Beni Motors Samarqandda BYD Sealion 7 flagman krossoverini taqdim qildi


    Toshkent Farmatsevtika Instituti — Farmatsiya sohasida xalqaro darajadagi sifatli ta’lim


    Chery O‘zbekistonda sotuvlar bo‘yicha mutlaq rekord o‘rnatmoqda


    Oliy ta’lim yetakchilari Toshkentda birinchi QS Eurasia Forum’da birlashadi


    Ellipse International School – farzandingiz kelajagi boshlanadigan joy!


    “Yandex Uzbekistan” informatika o‘qituvchilari uchun ta’limda sun’iy intellekt etikasiga oid intensiv kurslar tashkil etdi


    BI Group biznes-toifa xonadon yutuqli o‘yini:Toshkentdagi mavsumning asosiy tadbiri qanday o‘tdi


    Avgust sovg‘alari: Centrum Air 155 ta aviachiptani tortiq qiladi!


    Dividendlar nima: ular qanday ishlaydi va investorlar qanday foyda oladi?

     

    Tavsiya etamiz

    Tobutga yashirilgan og‘u: Vyetnam urushi paytida AQSHga harbiy samolyotlarda geroin tashigan jinoyatchi kim edi?

    10 avgust, 21:42

    Dengizlarga aylangan daryolar: dunyodagi eng yirik GESlar qayerda barpo etilgan?

    9 avgust, 13:45

    Olimlar nufuzli iqlim tadqiqotida xatolik topdi. Aybdor O‘zbekiston bo‘lib chiqdi — WP

    8 avgust, 12:54

    Nega atom bombasi portlaganidan keyin yerda insonlar izi qolib ketgan? Olimlar izohi

    7 avgust, 15:57
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Xitoylik er-xotin ajrashayotganda 29 ta tovuqni bo‘lisha olmadi

    Dunyo | 10 avgust, 23:59

    ChatGPT maslahati sababli erkak jinnixonaga tushib qoldi

    Dunyo | 10 avgust, 23:35

    Putin Xerson va Zaporojye viloyatlaridan rus qo‘shinlarini olib chiqmaydi

    Dunyo | 10 avgust, 23:15

    Ilhom Aliyev Rossiyani Ozarbayjon obyektlariga “maqsadli zarba berish”da aybladi

    Dunyo | 10 avgust, 22:55

    Superliga. “So‘g‘diyona” “Mash’al”dan ustun keldi

    Sport | 10 avgust, 22:35

    Turkiyada 6,1 magnitudali kuchli zilzila yuz berdi (video)

    Dunyo | 10 avgust, 22:34

    NYT: Britaniya yarim yil maxfiy Falastin rejasi ustida ishladi

    Dunyo | 10 avgust, 22:10
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.