50 yoshdan kam bo‘lmagan har bir logotipning o‘z tarixi mavjud. Ularning aksariyati yaratuvchilar tomonidan shifrlangan maxfiy maktubga ega. Ular biz uchun emas, balki bizning behush holatimizda ham ushbu maktublarni shundoq o‘qiy oladigan “Men” uchun yozilgan. Aydentika – brend, kompaniyaning vizual qiyofasi - juda jumboqli topishmokli, sirli, aql bovar qilmaydigan fandir.
Odatda bunday logotiplar kamdan-kam holatlarda o‘zgaradi. NESTLÉ kompaniyasi o‘zining 147 yildan ortiq vaqt ichidagi faoliyati davomida o‘z logotipini deyarli yangilagani yo‘q. Ikkita polaponi bilan ona qushcha o‘tirgan kichkina uychaning yoshi kompaniyanining yoshi bilan teng. Dastavval uychadagi ona va polaponlar soni uchta edi, biroq 1988-yilda marketologlar Yevropa oilalaridagi bolalar soni kamayishi sababli ikkita polapon yetarli degan qarorga kelishdi. Ushbu logotipni hozirga qadar NESTLÉ kompaniyasining barcha mahsulotlarida ko‘rish mumkin. NESCAFÉ® eruvchan qahvasining bankachasiga diqqat bilan nazar soling, unda ham uycha mavjud.
Joriy yilda NESCAFÉ® brendiga 77 yil to‘ldi. O‘tgan asrning o‘ttizinchi yillarida taniqli kimyogar Maks Morgentaler qahva donalarini saqlashning inqilobiy usulini ixtiro qilgan holda dunyodagi birinchi sanoat miqyosida ishlab chiqariladigan eruvchan NESCAFÉ® qahvasini yaratgan edi. Qahvaga ishqibozligimiz uchun aynan unga minnatdor bo‘lishimiz kerak. Millionlab odamlar o‘z tongini bir chashka qahvadan boshlaydi.
NESCAFÉ® logotipining ko‘rinishi ham yaratilgandan buyon o‘zgargani yo‘q. To‘g‘ri chiziqli qat’iy harflar, “E” harfi ustidagi akut, ya’ni an’anaviy urg‘u. Akut – bu NESCAFÉ® aydentikasidagi maxfiy belgi. U logotipda, qahva qadog‘ida va hatto NESCAFÉ® qizil krujkasining bandida ham qo‘llanadi. Albatta, biz bunga e’tibor qilmaganmiz, axir aydentika bizning ko‘zlarimiz uchun emas, balki jamoaviy g‘ayrishuuriy “Biz” uchun yoziladi-da.
2014-yilda NESCAFÉ® brendi o‘zining 76 yillik tarixi davomida ilk bor global tarzda yangilanishi haqida e’lon qildi. Endi NESCAFÉ® qahvasi sotiladigan dunyoning 180 ta mamlakatida, ushbu mahsulotlar qatori uchun yagona dizayn elementlari qo‘llanmoqda. NESCAFÉ® logotipining harflari yumshoqroq va aylanasimon shaklga kirdi. Mashhur akut ham rangini o‘zgartirib, zamonaviyroq ko‘rinishga ega bo‘ldi. Diqqat bilan razm soling, endi u yarimta qahva donasi shaklida. Bizga esa yana hech kim hech nimani aytgani yo‘q. Bundan tashqari, NESCAFÉ® brendini butun dunyo bo‘ylab yagona shior “It all starts with a NESCAFÉ®” birlashtirdi. U o‘zbek tilida quyidagicha yangraydi: “Barchasi NESCAFÉ® bilan boshlanadi”. Ushbu shior bizga “har bir yangi kun, yangi tong NESCAFÉ® bilan birga yangi imkoniyatlarni olib keladi” degan brend mafkurasini yetkazadi.
Birinchi bo‘lib NESCAFÉ® Classic qahvasiga o‘zgartirish kiritildi. O‘tgan yili uning ta’mi va tashqi ko‘rinishi o‘zgardi. Yangi ta’m yumshoqroq va muvozanatlashtirilgan holatga keltirildi, qadoqning dizayni esa bejirim va zamonaviy ko‘rinishga ega buldi. Shu bilan birga, NESCAFÉ® mahsulot qatoriga mansub yana bir qahva – NESCAFÉ® Gold ham yangi ko‘rinishga, qiyofaga ega bo‘ldi. NESCAFÉ® Gold sublimatsiyalangan qahva klassikasi hisoblanadi. Efir moylari bilan to‘yingan arabika va tetiklik baxsh etuvchi robusta donlarining muvaffaqiyatli aralashmasi NESCAFÉ® Gold qahvasiga betakror ta’m bag‘ishlagan. Uyda, ofisda, hamkasblar, do‘stlar va yaqinlar davrasida maroq bilan tayyorlanadigan NESCAFÉ® Gold qahvasining ta’mi, xushbo‘y hidi va yuqori sifati o‘zgargani yo‘q.
Biroq qadoq yanada yorqinroq, zamonaviyroq, mazaliroq bo‘lgandir?
Unda sarg‘ish-tillarang, shirin shokolad va karamel tuslari, chashka atrofida ko‘klam va lazzat iforini taratib turgan qaymoqrang ko‘pik paydo bo‘ldi. Yangi ranglar hayot ta’mi iforini tarqatmoqda. Bu holat — sodir bo‘layotgan voqealardan ajablanishdan charchamaslik, har kuni biror g‘ayritabiiy hodisa yuz berishini kutish va hayotdan samimiy quvonib yashash demakd. Hayotdan bahra olib yashash – bu oliy ne’mat. Ushbu qobiliyatni butun umri davomida saqlay olgan kishi esa haqiqatdan ham baxtiyor insondir. Shunchaki o‘zingizdan bir so‘rab ko‘ring–qachon ich-ichingizdan shodlikni, quvonishni his qilgansiz?
Sizga sevimli NESCAFÉ® qahvasining chin mohiyatini oshkor etmoqchiman. Bu dunyodagi eng birinchi qahva ishqibozlari kashf etgan taassurotlar – tong quvonchi, hayot quvonchi, haqiqiy lazzat quvonchidir. Buni qoida qilib oling. Uyquga to‘ymaganingizda, behosdan “chap tomoningiz bilan turganingizda", ishga kechikkan holda qo‘lingiz ishga bormagan paytda – o‘zingizga qahva quying va bir zum harakatlanmang. Derazaga boqing. Barmoqlaringizni isiting. Sevimli qahvaning xushbo‘y hididan zavq oling. Shunda yangi kuningiz boshlanganini o‘zi katta baxt ekanini anglab yetasiz.
Mahsulot sertifikatlangan. Reklama huquqi asosida
Izoh (0)