Ўзбекистонда 2023 йилда электрон хизматлар кўрсатувчи хорижий компаниялар 69,8 миллиард сўм солиқ тўлагани маълум бўлди.
Унга кўра, 2023 йил январь—декабрь ойларида Ўзбекистонда электрон хизматлар кўрсатувчи 56 та хорижий компания томонидан 69,8 миллиард сўм солиқ тўланган. Бу ўтган йилнинг мос даврига нисбатан 1,5 баробар кўп. Тўланган солиқларнинг 96,7 фоизи электрон хизматлар кўрсатувчи 10 та хорижий компания ҳиссасига тўғри келади:
- Мета — 26,4 миллиард сўм;
- Google — 20,3 миллиард сўм;
- Apple — 12,9 миллиард сўм;
- Amazon — 2,2 миллиард сўм;
- Воокинг — 1,6 миллиард сўм;
- Netflix — 1,2 миллиард сўм;
- Хсолла — 816,1 миллион сўм;
- Zoom — 763,3 миллион сўм;
- Yandex — 690,4 миллион сўм;
- Adobe Systemс — 436,9 миллион сўм.
2020 йилнинг 1 январидан кучга кирган янги таҳрирдаги Солиқ кодексида “Google солиғи” кўзда тутилган. Орадан бир ой ўтгач, Давлат солиқ қўмитаси хорижлик интернет компаниялари солиқ тўловчи сифатида рўйхатдан ўтишлари учун ҚҚС-офисини очди. Хорижий интернет-компаниялар 2021 йилда 15 миллиард сўмдан зиёд солиқ тўлаган бўлса, 2022 йилнинг 11 ойи давомида қарийб 45 миллиард сўм солиқ тўлаган.
Изоҳ (0)