UzAuto Motors компанияси 2020 йилда Nexia ва Spark автомобилларини ишлаб чиқаришдан 550 миллиард сўм миқдорида соф зарар кўрган. Бу ҳақда «Ўзавтосаноат» бошқаруви раиси ўринбосари Азизбек Шукуров 2 март куни Асакадаги автозаводда журналистлар билан бўлиб ўтган учрашувда маълум қилди, дея хабар бермоқда «Дарё» мухбири Мусулмонбек Иброҳимов.
2020 йил ноябрида UzAuto Motors АҚШ компаниясидан 8750 дона Chevrolet Equinox сотиб олиш учун қиймати 199,9 миллион долларлик шартнома имзолагани маълум бўлган эди. Бунда бир дона автомобиль 22 845 доллардан тушган; худди шу вақтда UzAuto Motors ушбу моделдаги автомобилни Ўзбекистонда 349 миллион сўмдан (33 минг доллардан ортиқ) сотаётган эди. Бу автомобилнинг импорт нархидан салкам 11 минг долларга кўп эди.
Азизбек Шукуровнинг таъкидлашича, UzAuto Motors томонидан бир йилда нечта автомобиль ишлаб чиқарилди-ю, нечта машина импорт қилинди деган савол қўйилса, мамлакатга олиб кирилган қиммат машиналар улуши 5 фоиздан ошмаслигини кўриш мумкин. «Яъни, биз сотаётган машиналаримизнинг фақат 5 фоизини импорт қиляпмиз, қолган 95 фоизини ишлаб чиқаряпмиз», — деди Шукуров.
«Ўзавтосаноат» вакили импорт қилинаётган автомобиллар юқори даромадли харидорларга мўлжалланганини тан олди. UzAuto томонидан 2020 йилда ишлаб чиқарилган 280 мингта автомобиль эса бюджет моделлари ҳисобланади — Шукуров Damas ва Spark’нинг нархи 7 минг доллардан, Nexia ва Cobalt каби седанларнинг баҳоси эса 8—10 минг доллардан эканини эслатиб ўтди.
«Сизларга бир тижорий сирни очяпман — Spark ёки Nexia каби машиналарни ишлаб чиқаришда даромад умуман йўқ, нафақат даромад йўқ, балки йўқотиш ҳам бор. Оммага арзон машинани кўпроқ етказиш имкониятини яратиш учун кам миқдорда олиб кирилаётган қиммат машиналарнинг даромадини баланд қилиб қўямиз. Қиммат машинани сотиш ҳисобидан олаётган даромадимиз билан арзон машина сабаб йўқотилаётган пул ўрнини тўлдирамиз», — деди у.
Азизбек Шукуровнинг таъкидлашича, UzAuto Motors 2020 йилда Spark ва Nexia автомобилларини ишлаб чиқаришдан 550 миллиард сўм пул йўқотган, Equinox, Malibu, Traverse, Tahoe каби «катта машиналар»дан 500 миллиард сўм фойда кўрган. «Нима қилган яхши — Equinox, Malibu, Traverse’ларнинг нархини тушириб, Spark ва Nexia’ларнинг нархини кўтариб қўйган яхшими ёки ҳозирги бизнес-моделни давом эттирганми?», — деб савол қўйди «Ўзавтосаноат» вакили.
Шукуровнинг қўшимча қилишича, UzAuto Motors умуман олганда зарарда эмас — компания 2020 йилда 6 фоиз рентабеллик билан ишлаган. Маълумот учун, компания 2019 йилда 2,65 триллион сўм соф фойда кўрган.
Изоҳ (0)