• Profilga Kirish
  • 1751972643_633.png 1751972643_245.png 1751959824_218.svg 1751959824_520.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12704.02
    • RUB162.43
    • EUR14871.33
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +40°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Andijondagi sariq rangli va nur qaytaruvchi piyodalar o‘tish joyi: xavfsizlik uchun shuning o‘zi yetarlimi?

    Facebook’dagi “Voditeli Tashkenta” guruhida qizg‘in muhokamalarga sabab bo‘lgan fotoxabarlardan biri: Andijon shahridagi piyodalar o‘tish joylari sariq rangga bo‘yalmoqda va ular kunning qorong‘i vaqtida nur qaytaradi, “Piyodalar o‘tish joyi” yo‘l belgisi esa sariq gardish ichiga olinmoqda.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Muhokamalarga ishtirok etgan aksariyat foydalanuvchilar (ularning ba’zilari dastlab fotosuratlarning haqiqiyligini shubha ostiga oldi, shu sababli andijonliklar “Voditeli Tashkenta”ni sariq rangli piyodalar o‘tish joyi suratlariga to‘ldirdi) mazkur tashabbusni olqishlab, O‘zbekistonning boshqa shaharlarida ham buni tatbiq etish lozimligi haqida fikr bildirgan.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Fikr bildiruvchilarning mulohazalari bilan tanishib, Andijon bu borada birinchi emasligini payqash mumkin — Samarqandda bundan uch oy avval piyodalar o‘tish joylari sariq rangga bo‘yala boshlangan, biroq “eng birinchi sariq rangli o‘tish joylaridagi chiziqlar hozirga kelib qariyb o‘chib ketgan”.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Shahar ma’muriyati va yo‘l harakati xavfsizligiga mas’ul idoralar piyodalar xavfsizligi haqida qayg‘urayotgani quvonarli, albatta. Lekin xalqaro tajriba bilan taqqoslaganda, buning o‘zi yetarli emasligi ko‘rinib qoladi.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylarida piyodalarning xavfsizligini ta’minlash masalasida aksariyat rivojlangan xorijiy mamlakatlar sezilarli darajada ilgarilab ketgan — piyodalar o‘tish joyi sariq rangga bo‘yalmaydi, yo‘l belgilari ham sariq gardish ichiga olinmaydi.

    Qorong‘i vaqtda piyodalarning hayoti va salomatligiga nisbatan xavfning ayniqsa ortishi — piyodalar o‘tish joyi nur qaytarmasligi yoki sariq rangga bo‘yalmagani, yo‘l belgisi esa sariq gardish ichiga olinmagani bilan bog‘liq emas. Haydovchi o‘tish joyi yoki tegishli belgini ko‘rmaganidan emas, balki piyodani ko‘rmay qolganidan uning ustiga bosib boradi.

    Yo‘l belgilarini nur qaytaruvchi, sariq yoki yorqin yashil rangli gardishlar ichiga joylashtirish, o‘tish joylarini nur qaytaruvchi qilish va e’tiborni tortuvchi ranglarga bo‘yash amaliyoti avvalroq Rossiyada ham boshlangan va bu holat mamlakatning taniqli blogerlari tomonidan asosli tanqid ostiga olingan edi.

    Rossiyadagi manzara. Foto: Artemiy Lebedev

    Rossiyadagi manzara. Foto: Artemiy Lebedev

    Mazkur vaziyatda G‘arb mamlakatlariga tajribasiga murojaat qilish foydadan holi emas. Birinchi galda, “Piyodalar o‘tish joyi” yo‘l belgisi nafaqat yo‘l yoqasida, balki qatnov qismining ustida ham bo‘lishi maqsadga muvofiq, xuddi San-Marinodagidek.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Yoki Daniya poytaxti Kopengagendagi kabi.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Bryusselda.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Gaagada.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Qatnov qismining ustiga chiqarilgan yo‘l belgisi shunchaki turishi kerak emas — u, xuddi Germaniya va Isroildagi kabi, kun qorayishi bilan, ichidagi va ostidagi chiroqlar bilan o‘zini va piyodalar o‘tish joyini yoritgani ma’qul.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Muammoning brazilcha arzonroq yechimi bor — San-Paulu ko‘chalarida piyodalar o‘tish joyini yo‘l belgisi emas, shunchaki oddiy projektorlar yoritadi.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Shveysariyadagi piyodalar o‘tish joylarining qariyb barchasida yo‘l belgisi ham, yo‘l belgisini ko‘tarib turgan ustun ham yorug‘ turadi.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Rossiyadagi dizayn-studiyalardan biri quyosh energiyasida ham ishlay oladigan “Havo zebrasi” konseptini ishlab chiqqan — u qorong‘i vaqtda piyodalar o‘tish joyini charog‘on qiladi.

    Foto: Artemiy Lebedev studiyasi

    Foto: Artemiy Lebedev studiyasi

    Avtomobil tezligini pasaytirish va umuman to‘xtashga majbur qiladigan boshqa bir yechim ham bor — piyodalar o‘tish joyi qatnov qismiga nisbatan balandroq qilib quriladi, bunday o‘tish joyi oldida har qanday haydovchi, kamida avtomobiliga zarar yetmasligini o‘ylab, tezlikni pasaytiradi.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Yuqoridagi ko‘rsatilgan xorijiy namunalarning bari, albatta, harakatlanish bo‘laklari soni ikkitagacha bo‘lgan yo‘llar uchun mo‘ljallangan. Agar bo‘laklar soni ko‘proq bo‘lsa, o‘tish joyi qanday rangga bo‘yalmasin, qanchalik yoritilmasin, katta tezlikda kelayotgan avtomobilni bu vositalar bilan to‘xtatish qiyin — svetofordan boshqa najot yo‘q.

    2014-yilda Toshkent shahridagi tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylaridan birida “Radar.uz” loyihasi tomonidan monitoring o‘tkazilgandi. O‘shanda atigi bir soat davomida qariyb 600 ta avtomobil piyodalarga yo‘l bermagandi. O‘sha vaqtdayoq bu muammoning samarali yechimi sifatida ishlash rejimi yaxshi o‘ylangan va yo‘l o‘rtasida ham boshqaruv tugmalari bo‘lgan boshqariladigan svetoforlarni o‘rnatish ekanligi qayd etilgandi.

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Bundan tashqari, quyidagi choralarni ko‘rib chiqish kerak:

    • Yozuvli axboroti (masalan, “Diqqat, piyodalar!”, “Tezlikni kamaytir!” va h.k.) bo‘lgan qo‘shimcha yo‘l belgilarini o‘rnatish;
    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqinlashishda tezlikni cheklash (3.24 va 3.25 belgilari);
    • Yo‘l qatnov qismidagi har bir harakatlanish bo‘lagiga yotiq chiziq belgilarini qo‘yish (masalan: “Sekin” yozuvi, “Piyodalar o‘tish joyi” belgisi, “Maksimal tezlik cheklangan” belgisi).

    10.02.2016, 14:47   Izoh (0)   10781
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    2015-yilda O‘zbekiston bojxonachilari 6 mingdan ziyod behayo mazmundagi materiallarning olib o‘tilishiga chek qo‘ydi

    10.02.2016, 14:46

    Jajji Bibisorani tug‘ma yurak xastaligidan xalos etgan aksiya

    10.02.2016, 11:06

    Amudaryo tumanida uch egizak dunyoga keldi

    10.02.2016, 07:23

    Trendga chiqqan Navoiy, Toshkentda daraxt qayg‘usi, OChLdagi to‘rtovlon va kunning boshqa muhim yangiliklari

    09.02.2016, 19:57

    2015-yilda O‘zbekistonda eng ko‘p sotilgan kitoblar reytingi e’lon qilindi

    09.02.2016, 17:32

    O‘zbekiston TIVda Koreya Respublikasi elchisi bilan bo‘lajak tadbirlarga tayyorgarlik masalalari muhokama qilindi

    09.02.2016, 15:59
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    Katta o‘zgarishlar kichik qadamlar bilan boshlanadi


    Visa Kapitalbank bilan Xitoyga: WeChat Pay va Alipay orqali naqd pulsiz to‘lovlar – erkin, oson va xavfsiz


    “O‘zbekinvest” sug‘urta kompaniyasi 2025-yilning I yarim yilligi yakunlarini eʼlon qildi


    “Biznesni rivojlantirish banki” 2025 yilda 138 mingdan ortiq fuqaro bandligini ta’minladi


    President Tech Award tanlovida ishtirok etish uchun arizalar qabuli uzaytirildi 


    Yandex Music’da jazirama kayfiyat uchun maxsus “Chilla” bo‘limi paydo bo‘ldi


    GETWORK — Yevropada ishlash orzusini amalga oshiradigan ishonchli agentlik


    Kia Sonet va ADM Global: O‘zbekiston avtomobil klasterini mahalliylashtirilishiga qariyb 260 mln AQSH dollari miqdorida sarmoya


    Qulay shartlar bilan yangi ipoteka mahsuloti va xonadon yutib olish imkoniyati


    Mobiuz — 8 milliondan ortiq abonentlar tanlovi 


    “Tadbirkorlikni rivojlantirish kompaniyasi” ISO 9001 va ISO 37001 xalqaro sertifikatlarini qo‘lga kiritdi 


    “Euromoney” talqinida “O‘zsanoatqurilishbank” O‘zbekistonning eng yaxshi banki deb e’tirof etildi


    Biznes va tadbirkorlik oliy maktabi magistratura dasturlariga qabul jarayonlari davom etayotganini ma’lum qiladi


    Navoiy innovatsiyalar universiteti 2 milliard so‘mlik grant dasturini e’lon qildi 


    Mirzo Ulug‘bek tumanida joylashgan yirik ko‘chmas mulk auksionga qo‘yildi

     

    Tavsiya etamiz

    Nildan Frot daryosigacha: maxfiylikdan tobora reallikka aylanib borayotgan “Katta Isroil” konsepsiyasi

    22 iyul, 12:22

    KGB soxtalashtirgan jinoyat – SSSR parchalanishi arafasida o‘lim jazosi berilgan qariya kim edi?

    21 iyul, 21:06

    Titanlar to‘qnashuvi: g‘arb burguti kuchlimi yoxud sharq ajdari?

    21 iyul, 19:50

    Favvorada cho‘milayotgan, muzqaymoqqa navbatda turgan odamlar, maysada uxlayotgan it-mushuklar — Toshkentda chilla

    21 iyul, 14:05
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    Toshkent havosini ifloslantiruvchi zarralar 23-iyulda 6 baravar oshdi

    O‘zbekiston | 23 iyul, 11:10

    Hindiston talabalarni O‘zbekistondagi tibbiy oliygohda o‘qimaslikka chaqirdi

    O‘zbekiston | 23 iyul, 11:00

    Buyuk Britaniya noqonuniy migratsiyaga qarshi kurashish uchun yangi sanksiyalar rejimini joriy etadi

    Dunyo | 23 iyul, 10:45

    Aktyor Burak O‘zchivit “Hukmdor Usmon” serialini tark etdi

    Kino | 23 iyul, 10:35

    Toshkentda samolyot bortida yo‘lovchi ayolga shahvoniy shilqimlik qilgan erkak jazolandi

    O‘zbekiston | 23 iyul, 10:31

    Ukrainаdagi urushning 2026‑yilgi harbiy xarajatlari ochiqlandi

    Dunyo | 23 iyul, 10:23
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.