• Profilga Kirish
  • 1744009905_435.svg 1744009905_642.svg

  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
Ўзбекча
Русский
English
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • O'zb
  • Ўзб
  • Рус
  • Eng
  • So‘nggi yangiliklar
  • Asosiy yangiliklar
  • Eng ko‘p o‘qilgan
  • Kolumnistlar
    • USD12831.81
    • RUB163.75
    • EUR14606.45
    • Google play
    • App Store
    • Telegram
    • Toshkentda
      +30°C
      • Andijon
      • Qarshi
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Farg‘ona
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Termiz
      • Namangan
      • Toshkent
      • Navoiy
      • Toshkent vil
      • Nukus
      • Urganch
    • Daryo
      • Internet-nashr
      • Tahririyat haqida
      • Aloqa ma'lumotlari
      • Foydalanish shartlari
      • Maxfiylik siyosati
      • Yangiliklar arxivi
    • Reklama
    • Ijtimoiy tarmoqlar
      • Instagram | Rasmiy
      • Instagram | Lifestyle
      • Instagram | Sport
      • Facebook | Rasmiy
      • OK | Rasmiy
      • YouTube | Daryo
      • YouTube | Daryo Rus tilida
      • YouTube | Daryo Global
    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte
    Daryo logo white
    • O‘zbekiston
      • Boshqalar
      • Navoiy
      • Toshkent viloyati
      • Sirdaryo
      • Jizzax
      • Qashqadaryo
      • Surxondaryo
      • Xorazm
      • Buxoro
      • Samarqand
      • Namangan
      • Farg‘ona
      • Andijon
      • Qoraqalpog‘iston
      • Toshkent sh.
      • Mehridaryo
      • Ob-havo
    • Markaziy Osiyo
      • O‘zbekiston (Mahalliy)
      • Afg'oniston
      • Qirg‘iziston
      • Qozog‘iston
      • Turkmaniston
      • Tojikiston
    • Dunyo
    • Pul
      • Biznes
      • Iqtisodiyot
      • Moliya
      • Kripto
    • Madaniyat
      • Kino
      • Kitob
      • Musiqa
      • Shou-biznes
    • Layfstayl
      • Ayollar sahifasi
        • Farzand
        • Go‘zallik
        • Karyera
        • Maslahatlar
        • Moda
        • Retseptlar
      • Texnologiyalar
        • Arxitektura
        • Gadjetlar
        • Ilm-fan
        • Koinot
        • Media
      • Avto
      • Qo‘ziqorin
      • Sayohat
      • Salomatlik
      • Ta’lim
        • Abituriyent
        • Ingliz tilini o’rganamiz
    • Sport
      • Futbol
      • UFC
      • Boks
    infinix
    Daryo.uz - Login
    Daryo.uz Daryo.uz
    Daryo.uz - Login
    O‘zbekiston

    Andijondagi sariq rangli va nur qaytaruvchi piyodalar o‘tish joyi: xavfsizlik uchun shuning o‘zi yetarlimi?

    Facebook’dagi “Voditeli Tashkenta” guruhida qizg‘in muhokamalarga sabab bo‘lgan fotoxabarlardan biri: Andijon shahridagi piyodalar o‘tish joylari sariq rangga bo‘yalmoqda va ular kunning qorong‘i vaqtida nur qaytaradi, “Piyodalar o‘tish joyi” yo‘l belgisi esa sariq gardish ichiga olinmoqda.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Muhokamalarga ishtirok etgan aksariyat foydalanuvchilar (ularning ba’zilari dastlab fotosuratlarning haqiqiyligini shubha ostiga oldi, shu sababli andijonliklar “Voditeli Tashkenta”ni sariq rangli piyodalar o‘tish joyi suratlariga to‘ldirdi) mazkur tashabbusni olqishlab, O‘zbekistonning boshqa shaharlarida ham buni tatbiq etish lozimligi haqida fikr bildirgan.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Fikr bildiruvchilarning mulohazalari bilan tanishib, Andijon bu borada birinchi emasligini payqash mumkin — Samarqandda bundan uch oy avval piyodalar o‘tish joylari sariq rangga bo‘yala boshlangan, biroq “eng birinchi sariq rangli o‘tish joylaridagi chiziqlar hozirga kelib qariyb o‘chib ketgan”.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Shahar ma’muriyati va yo‘l harakati xavfsizligiga mas’ul idoralar piyodalar xavfsizligi haqida qayg‘urayotgani quvonarli, albatta. Lekin xalqaro tajriba bilan taqqoslaganda, buning o‘zi yetarli emasligi ko‘rinib qoladi.

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Foto: Facebook / “Voditeli Tashkenta”

    Tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylarida piyodalarning xavfsizligini ta’minlash masalasida aksariyat rivojlangan xorijiy mamlakatlar sezilarli darajada ilgarilab ketgan — piyodalar o‘tish joyi sariq rangga bo‘yalmaydi, yo‘l belgilari ham sariq gardish ichiga olinmaydi.

    Qorong‘i vaqtda piyodalarning hayoti va salomatligiga nisbatan xavfning ayniqsa ortishi — piyodalar o‘tish joyi nur qaytarmasligi yoki sariq rangga bo‘yalmagani, yo‘l belgisi esa sariq gardish ichiga olinmagani bilan bog‘liq emas. Haydovchi o‘tish joyi yoki tegishli belgini ko‘rmaganidan emas, balki piyodani ko‘rmay qolganidan uning ustiga bosib boradi.

    Yo‘l belgilarini nur qaytaruvchi, sariq yoki yorqin yashil rangli gardishlar ichiga joylashtirish, o‘tish joylarini nur qaytaruvchi qilish va e’tiborni tortuvchi ranglarga bo‘yash amaliyoti avvalroq Rossiyada ham boshlangan va bu holat mamlakatning taniqli blogerlari tomonidan asosli tanqid ostiga olingan edi.

    Rossiyadagi manzara. Foto: Artemiy Lebedev

    Rossiyadagi manzara. Foto: Artemiy Lebedev

    Mazkur vaziyatda G‘arb mamlakatlariga tajribasiga murojaat qilish foydadan holi emas. Birinchi galda, “Piyodalar o‘tish joyi” yo‘l belgisi nafaqat yo‘l yoqasida, balki qatnov qismining ustida ham bo‘lishi maqsadga muvofiq, xuddi San-Marinodagidek.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Yoki Daniya poytaxti Kopengagendagi kabi.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Bryusselda.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Gaagada.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Qatnov qismining ustiga chiqarilgan yo‘l belgisi shunchaki turishi kerak emas — u, xuddi Germaniya va Isroildagi kabi, kun qorayishi bilan, ichidagi va ostidagi chiroqlar bilan o‘zini va piyodalar o‘tish joyini yoritgani ma’qul.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Muammoning brazilcha arzonroq yechimi bor — San-Paulu ko‘chalarida piyodalar o‘tish joyini yo‘l belgisi emas, shunchaki oddiy projektorlar yoritadi.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Shveysariyadagi piyodalar o‘tish joylarining qariyb barchasida yo‘l belgisi ham, yo‘l belgisini ko‘tarib turgan ustun ham yorug‘ turadi.

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Artemiy Lebedev

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Rossiyadagi dizayn-studiyalardan biri quyosh energiyasida ham ishlay oladigan “Havo zebrasi” konseptini ishlab chiqqan — u qorong‘i vaqtda piyodalar o‘tish joyini charog‘on qiladi.

    Foto: Artemiy Lebedev studiyasi

    Foto: Artemiy Lebedev studiyasi

    Avtomobil tezligini pasaytirish va umuman to‘xtashga majbur qiladigan boshqa bir yechim ham bor — piyodalar o‘tish joyi qatnov qismiga nisbatan balandroq qilib quriladi, bunday o‘tish joyi oldida har qanday haydovchi, kamida avtomobiliga zarar yetmasligini o‘ylab, tezlikni pasaytiradi.

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Foto: Ilya Varlamov

    Yuqoridagi ko‘rsatilgan xorijiy namunalarning bari, albatta, harakatlanish bo‘laklari soni ikkitagacha bo‘lgan yo‘llar uchun mo‘ljallangan. Agar bo‘laklar soni ko‘proq bo‘lsa, o‘tish joyi qanday rangga bo‘yalmasin, qanchalik yoritilmasin, katta tezlikda kelayotgan avtomobilni bu vositalar bilan to‘xtatish qiyin — svetofordan boshqa najot yo‘q.

    2014-yilda Toshkent shahridagi tartibga solinmagan piyodalar o‘tish joylaridan birida “Radar.uz” loyihasi tomonidan monitoring o‘tkazilgandi. O‘shanda atigi bir soat davomida qariyb 600 ta avtomobil piyodalarga yo‘l bermagandi. O‘sha vaqtdayoq bu muammoning samarali yechimi sifatida ishlash rejimi yaxshi o‘ylangan va yo‘l o‘rtasida ham boshqaruv tugmalari bo‘lgan boshqariladigan svetoforlarni o‘rnatish ekanligi qayd etilgandi.

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    “Marshrutka”lar piyodalar o‘tish joyida to‘xtamoqda. Foto: Radar.uz

    Bundan tashqari, quyidagi choralarni ko‘rib chiqish kerak:

    • Yozuvli axboroti (masalan, “Diqqat, piyodalar!”, “Tezlikni kamaytir!” va h.k.) bo‘lgan qo‘shimcha yo‘l belgilarini o‘rnatish;
    • Piyodalar o‘tish joyiga yaqinlashishda tezlikni cheklash (3.24 va 3.25 belgilari);
    • Yo‘l qatnov qismidagi har bir harakatlanish bo‘lagiga yotiq chiziq belgilarini qo‘yish (masalan: “Sekin” yozuvi, “Piyodalar o‘tish joyi” belgisi, “Maksimal tezlik cheklangan” belgisi).

    10.02.2016, 14:47   Izoh (0)   10708
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Izoh (0)

    Kirish
    Javob qoldiring Bekor qilish

    Mavzuga doir

    2015-yilda O‘zbekiston bojxonachilari 6 mingdan ziyod behayo mazmundagi materiallarning olib o‘tilishiga chek qo‘ydi

    10.02.2016, 14:46

    Jajji Bibisorani tug‘ma yurak xastaligidan xalos etgan aksiya

    10.02.2016, 11:06

    Amudaryo tumanida uch egizak dunyoga keldi

    10.02.2016, 07:23

    Trendga chiqqan Navoiy, Toshkentda daraxt qayg‘usi, OChLdagi to‘rtovlon va kunning boshqa muhim yangiliklari

    09.02.2016, 19:57

    2015-yilda O‘zbekistonda eng ko‘p sotilgan kitoblar reytingi e’lon qilindi

    09.02.2016, 17:32

    O‘zbekiston TIVda Koreya Respublikasi elchisi bilan bo‘lajak tadbirlarga tayyorgarlik masalalari muhokama qilindi

    09.02.2016, 15:59
    ×Lightbox Image

    Daryo.uz | Sizning muammoingiz yechimi


    AVO’dan yangi omonat: yillik 25% gacha — 6 oyda orzuingizni amalga oshiring


    Toshkentda xalqaro fintex-hodisa — Visa Cashless Forum 2025 bo‘lib o‘tdi 


    Navoiy innovatsiyalar universiteti — kelajagingizni kafolatlaydigan zamonaviy ta’lim maskani! 


    Sello Ecosystem Farg‘ona, Andijon va Namanganda Sello Summer Fest yorqin festivalini o‘tkazdi


    Yangi ufqlar: Centrum Air haftasiga ikki marta Toshkentdan Bishkekka parvozlarni amalga oshiradi


    O‘zbekiston qishloq xo‘jaligi mahsulotlari Yevropaga yo‘l olmoqda


    UZTELECOM "Muruvvat" tarifini taqdim etadi: Atigi 25 000 so‘m evaziga g‘amxo‘rlik va e’tibor bilan boyitilgan aloqa


     ADM Jizzakh Jizzaxda joylashgan 5-ixtisoslashtirilgan muassasa tarbiyalanuvchilari ehtiyoji uchun avtobus taqdim qildi


    Zamonaviy Haval Jolion endi 0% muddatli to‘lov shartida 


    Kapitalbank va Visa O‘zbekiston terma jamoasining JCH-2026 saralash o‘yinini BAAda tantanali ravishda ochishdi


     Coca-Cola jamg‘armasi va Global atrof-muhit va texnologiyalar jamg‘armasi (GETF) “Aylanma iqtisodiyot kelajagi uchun hamkorlik bitimi (PACT)” ni e’lon qilganligi haqida ma’lum qildi


    Mobiuz "Mehribon" imtiyozli tarif rejasini taqdim etdi


    Tenge Bank Tenge24 ilovasida yangi raqamli avtokreditini e’lon qildi


    UCMG Amsterdamda bo‘lib o‘tayotgan Money 20/20 Europe xalqaro fintech ko‘rgazmasida O‘zbekiston nomidan ishtirok etadi


    Bektemir Residence — oilaviy turmush uchun mo‘ljallangan uy-joy majmuasi

     

    Tavsiya etamiz

    Sevgi yoxud KGB maxsus operatsiyasi — grek milliarderiga uylangan sovet xizmatchisi

    7 iyun, 16:20

    Chumchuqlarga yem bo‘lgan burgutlar. “O‘rgimchak to‘ri” operatsiyasi Rossiya uchun qanchaga tushadi?

    4 iyun, 18:49
    Audio Icon

    Qurib qolgan ko‘chatlar, millionlar shamolga uchdimi?

    4 iyun, 15:03

    Feldmarshalga almashtirilmagan Stalinning zurriyoti — “dohiy” nega o‘g‘lini urushga yuborgan edi?

    3 iyun, 21:10
     
     
     

    So‘nggi yangiliklarga o‘tish

    “Barselona” xorvat futbolchisini Yamal uchun munosib o‘rinbosar sifatida ko‘rmoqda

    Sport | 8 iyun, 09:49

    Qirg‘iziston O‘sh markazidagi Lenin haykalini olib tashladi

    Qirg‘iziston | 8 iyun, 09:40

    Slovakiya bosh vaziri O‘zbekistonga rasmiy tashrif bilan keladi

    O‘zbekiston | 8 iyun, 09:12

    Toshkentning ayrim ko‘chalari velomarafon sabab vaqtincha yopiladi

    O‘zbekiston | 7 iyun, 22:52

    Mark-Andre ter Shtegen “Barselona”dan ketishi mumkin

    Sport | 7 iyun, 22:50

    Shavkat Mirziyoyev va Pokiston bosh vaziri Shahboz Sharif bir-birini Qurbon hayiti bilan tabrikladi

    O‘zbekiston | 7 iyun, 21:19

    Italiya A Seriyasida 2025/26-yilgi mavsum uchun taqvim eʼlon qilindi

    Sport | 7 iyun, 21:17
    Daryo About Us

    “Daryo” internet-nashrining (O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (O‘zMAA, hozirgi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi) tomonidan 13.03.2015 yil sanasida 0944-sonli guvohnoma bilan ommaviy axborot vositasi sifatida ro‘yxatga olingan. Matnli materiallarni to‘liq ko‘chirish yoki qisman iqtibos keltirishga, shuningdek, fotografik, grafik, audio va/yoki videomateriallaridan foydalanishga “daryo.uz” saytiga giperhavola mavjud bo‘lgan va/yoki “Daryo” internet-nashrining muallifligini ko‘rsatuvchi yozuv ilova qilingan taqdirda yo‘l qo‘yiladi. Chop etiladigan ba’zi ma’lumotlar 18 yoshga to‘lmagan foydalanuvchilarga mo‘ljallanmagan bo‘lishi mumkin. Info@daryo.uz

    Telegram Youtube Facebook Instagram Twitter vkontakte

    © «Simple Networking Solutions» MChJ, 2013–2025

    Yosh bo‘yicha cheklov

    Xato topdingizmi? Ctrl+Enter’ni bosing

    • Foydalanish shartlari
    • Maxfiylik siyosati
    • Reklama
    Nimani qidiramiz?

    Sign In or Register

    Xush kelibsiz!

    Tizimga kiring yoki Roʻyxatdan oʻting.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Roʻyxatdan oʻting

    Roʻyxatdan oʻtganmisiz? Login.

    Google

    yoki E-Pochta orqali

    Sizga parol elektron pochta orqali yuboriladi.

    Izoh qoldirishingiz, Foydalanish shartlari va Maxfiylik siyosati shartlarini qabul qilganingizni anglatadi

    Matnda xato topdingizmi?

    ×

    Rahmat. Biz sizning xabaringizni oldik va xatoni imkon qadar tezroq tuzatamiz.