KION онлайн кинотеатри билан биргаликда Голливуд кино тарихини бошлаб берган буюк актёрларни ёдга оламиз.
Ингрид Бергман — «Касабланка»
Мазкур образ Ингрид Бергманнинг энг машҳур ролларидан бири. Майкл Куртицнинг уруш ва севги ҳақидаги классикасида уч киши алоҳида ўрин тутади: қиморхона эгаси бўлган америкалик Рик Блейн, уни кўп йиллар олдин ташлаб кетган Илза ва унинг эри — антифашистик кучларга қарши курашчи Виктор Лазло. Ёшларни немислар таъқиб қилишади, шунинг учун Илза Рикни Виктор Касабланкадан қочиб, ўз миссиясини давом эттириши мумкин бўлган махфий ҳужжатларни беришга кўндиради.
Вивен Ли – «Шамолларда қолган ҳисларим»
Икки карра «Оскар» соҳибаси, Голливуднинг Шон-шараф хиёбонида ўз юлдузига эга бўлган британиялик актриса Вивен Лини «Шамолларда қолган ҳисларим» фильмидаги Скарлетт ЎҲара роли дунёга машҳур қилди. Фильм Америка фуқаролик уруши пайтида содир бўлади. Скарлеттнинг айни гуллаган ёшлик даври уруш йилларига тўғри келади. Ёш қиз ўз ҳаёти ва ватани учун курашишга мажбур бўлади.
Марлон Брандо — «Чўқинтирган ота»
Америкалик актёр ва сиёсий фаол, кино тарихидаги энг буюк инсонлардан бири Брандонинг фильмографиясидаги асосий воқеа Нью-Йоркдаги бош мафиознинг қиёфаси эди. Френсис Форд Копполанинг «Чўқинтирган ота» — бу оилавий қадр-қиммат ва анъанавий капиталистик даромад ва бизнес идеаллари ўртасидаги қарама-қаршилик ҳақидаги ажойиб фильм. Дон Вито Корлеоненинг қизига уйланади. Шу билан бирга, Иккинчи жаҳон уруши қаҳрамони, унинг севимли ўғли Майкл уйга қайтади, лекин оилавий бизнес билан шуғулланиш истагини билдирмайди. Бироқ у барибир бу муҳитга киришга мажбур бўлади.
Монтгомери Клифт — «Қуёш остидаги жой»
Ажабланарли даражада фожиали тақдирга эга бўлган актёр, Голливудда Станиславский тизимининг биринчи тарафдорларидан бири (Марлон Брандо билан бирга), Монтгомери Клифт кино тарихида «Қуёш остидаги жой» фильмининг бош қаҳрамони Жорж Истман сифатида қолди. Жорж — пуритан оиласида тарбияланган қишлоқ боласи. Амакиси жиянини ҳеч қандай севги қиссалари бўлмаслиги шарти билан аёллар чўмилиш кийими тикиладиган фабрикага ишга жойлаштиради. Албатта, Жорж бу қоидани бузади, фабрикадаги қиз билан бўлган муносабатни яширади.
Хамфри Богарт — «Мальта лочини»
Америка кино тарихидаги энг яхши актёрлардан бири Хамфри Богарт кинога келиши билан дарҳол катта муваффақиятларга эришган — у йирик гангстер ва муаллифлик фильмларида рол ижро этган. Мальта лочини — Богарт фаолиятидаги муҳим фильм бўлиб, Жон Хьюстоннинг оқ-қора дебюти кино тарихида Хамфрини юлдузга айлантирган биринчи классикадир. У изсиз ғойиб бўлган ҳайкалча изига тушган шахсий детектив ролини ўйнайди.
Одри Хепберн — «Рим таътиллари»
Нафақат актриса, балки моделер, раққоса ва ижтимоий-гуманитар фаол Одри Хепберн ўзига хос услуб услуб тимсоли бўлиб, унинг карьераси Голливуднинг Олтин асрига тўғри келган. Фаолиятидаги энг ёрқин роллардан бири — Уильям Уайлернинг «Рим таътиллари» фильмидаги малика Анна роли. Малика расмий ташриф билан Римга келади. Унинг ҳар бир дақиқаси режалаштирилган — интервью ва фабрикаларга ташрифлардан тортиб, зиёфатларгача. Аммо Анна эркинликни хоҳлайди, шунинг учун у саройдан қочиб, шаҳар кўчалари бўйлаб сайр қилади ва маликани танимайдиган америкалик журналист Жо Бредли билан танишиб қолади.
Пол Ньюман — «Фирибгарлик»
Америкалик актёр, продюсер ва филантроп, Голливуд устунларидан бири ҳисобланган Пол Ньюман тарихда ажойиб актёр ва хайриячи сифатида ҳам қолди. Nеwman’s Оwn ишлаб чиқариш компанияси асосчиси сифатида таълимга 250 миллион доллардан ортиқ маблағ йиғди ва хайрия қилди. Ньюманнинг унутилмас ролларидан бири Пол Роберт Редфорд билан бирга ўйнаган «Фирибгарлик» фильмидаги Генри Гондорф образи эди. Актёрлар 1930 йилларда бўлган қаллоблар ролини ўйнаган. Улар дўстининг ўлими учун мафия етакчисидан қасос олмоқчи бўлишади ва ундан фирибгарлик йўли билан ўч олишади.
Мавзуга доир:
- Ҳар қандай инсоннинг таом тайёрлашга бўлган иштиёқини оширувчи фильмлар (фото)
- Муҳаббат ўлимдан ҳам кучлироқ эканлиги акс этган таъсирли фильмлар (фото)
- Токионинг сирли дунёсидан Хиросима фожиасигача. Япон режиссёрларининг томоша қилиш тавсия қилинадиган энг яхши анимелари
- «Ой остидаги ҳовли»дан «Ҳайрат»гача. Режиссёр Зулфиқор Мусоқовнинг кўпчиликка номаълум драматик фильмлари ҳақида
Изоҳ (0)